Troben 119 kilos de cocaïna dins de motxilles en un carregament que va arribar a València des del Canadà

La Policia Nacional i Duanes han trobat un nou carregament de cocaïna de 119 kilos de pes. Es tracta del que comunament s'anomena 'ganxo perdut' açò és quan els traficants aprofiten un enviament comercial legal en el qual ni explotador ni importador coneixen l'existència de la droga, per tal que passe els filtres i les duanes de la manera més dissimulada possible. En aquest cas, la droga ha sigut recuperada per grups especialitzats de la Policia Nacional i Duanes, una vegada han detectat el contenidor en  el qual venia amagada. La cocaïna en aquest cas anava distribuïda en paquet d'un kilo de pes i camuflada dins de grans motxilles, entre 25 i 30 podien cabre per bossa. La droga va ser col·locada en un carregament de llavors de lli que havia eixit del port de Halifax, una ciutat del Canadà. És la primera vegada que arriba a València un enviament de cocaïna procedent d'aquest país del nord d'Amèrica. L'any passat va haver tres casos de 'ganxos perduts' procedents dels Estats Units però cap de Canadà.

Les llavors havien de continuar el seu viatge fins a Turquia, on està l'importador, i la droga anava a ser recuperada pels narcos en el mateix port de València, després de la qual cosa hauria sigut distribuïda probablement en València i Madrid. Malgrat això, després de la intervenció de la Unitat d'Anàlisi de Riscos (UAR), integrada per Duanes i la Guàrdia Civil que s'han dedicat a la revisió de les mercaderies, es va aconseguir frenar aquesta intervenció dels narcos a temps. Aquesta actuació es du a terme sols tres setmanes després que la Guàrdia Civil incautara un conjunt de 400 kilos de cocaïna i detinguera a tres homes quan anaven a traure la droga del port de València.

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.