Troben 119 kilos de cocaïna dins de motxilles en un carregament que va arribar a València des del Canadà

La Policia Nacional i Duanes han trobat un nou carregament de cocaïna de 119 kilos de pes. Es tracta del que comunament s'anomena 'ganxo perdut' açò és quan els traficants aprofiten un enviament comercial legal en el qual ni explotador ni importador coneixen l'existència de la droga, per tal que passe els filtres i les duanes de la manera més dissimulada possible. En aquest cas, la droga ha sigut recuperada per grups especialitzats de la Policia Nacional i Duanes, una vegada han detectat el contenidor en  el qual venia amagada. La cocaïna en aquest cas anava distribuïda en paquet d'un kilo de pes i camuflada dins de grans motxilles, entre 25 i 30 podien cabre per bossa. La droga va ser col·locada en un carregament de llavors de lli que havia eixit del port de Halifax, una ciutat del Canadà. És la primera vegada que arriba a València un enviament de cocaïna procedent d'aquest país del nord d'Amèrica. L'any passat va haver tres casos de 'ganxos perduts' procedents dels Estats Units però cap de Canadà.

Les llavors havien de continuar el seu viatge fins a Turquia, on està l'importador, i la droga anava a ser recuperada pels narcos en el mateix port de València, després de la qual cosa hauria sigut distribuïda probablement en València i Madrid. Malgrat això, després de la intervenció de la Unitat d'Anàlisi de Riscos (UAR), integrada per Duanes i la Guàrdia Civil que s'han dedicat a la revisió de les mercaderies, es va aconseguir frenar aquesta intervenció dels narcos a temps. Aquesta actuació es du a terme sols tres setmanes després que la Guàrdia Civil incautara un conjunt de 400 kilos de cocaïna i detinguera a tres homes quan anaven a traure la droga del port de València.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.