Troben 119 kilos de cocaïna dins de motxilles en un carregament que va arribar a València des del Canadà

La Policia Nacional i Duanes han trobat un nou carregament de cocaïna de 119 kilos de pes. Es tracta del que comunament s'anomena 'ganxo perdut' açò és quan els traficants aprofiten un enviament comercial legal en el qual ni explotador ni importador coneixen l'existència de la droga, per tal que passe els filtres i les duanes de la manera més dissimulada possible. En aquest cas, la droga ha sigut recuperada per grups especialitzats de la Policia Nacional i Duanes, una vegada han detectat el contenidor en  el qual venia amagada. La cocaïna en aquest cas anava distribuïda en paquet d'un kilo de pes i camuflada dins de grans motxilles, entre 25 i 30 podien cabre per bossa. La droga va ser col·locada en un carregament de llavors de lli que havia eixit del port de Halifax, una ciutat del Canadà. És la primera vegada que arriba a València un enviament de cocaïna procedent d'aquest país del nord d'Amèrica. L'any passat va haver tres casos de 'ganxos perduts' procedents dels Estats Units però cap de Canadà.

Les llavors havien de continuar el seu viatge fins a Turquia, on està l'importador, i la droga anava a ser recuperada pels narcos en el mateix port de València, després de la qual cosa hauria sigut distribuïda probablement en València i Madrid. Malgrat això, després de la intervenció de la Unitat d'Anàlisi de Riscos (UAR), integrada per Duanes i la Guàrdia Civil que s'han dedicat a la revisió de les mercaderies, es va aconseguir frenar aquesta intervenció dels narcos a temps. Aquesta actuació es du a terme sols tres setmanes després que la Guàrdia Civil incautara un conjunt de 400 kilos de cocaïna i detinguera a tres homes quan anaven a traure la droga del port de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.