Troben 119 kilos de cocaïna dins de motxilles en un carregament que va arribar a València des del Canadà

La Policia Nacional i Duanes han trobat un nou carregament de cocaïna de 119 kilos de pes. Es tracta del que comunament s'anomena 'ganxo perdut' açò és quan els traficants aprofiten un enviament comercial legal en el qual ni explotador ni importador coneixen l'existència de la droga, per tal que passe els filtres i les duanes de la manera més dissimulada possible. En aquest cas, la droga ha sigut recuperada per grups especialitzats de la Policia Nacional i Duanes, una vegada han detectat el contenidor en  el qual venia amagada. La cocaïna en aquest cas anava distribuïda en paquet d'un kilo de pes i camuflada dins de grans motxilles, entre 25 i 30 podien cabre per bossa. La droga va ser col·locada en un carregament de llavors de lli que havia eixit del port de Halifax, una ciutat del Canadà. És la primera vegada que arriba a València un enviament de cocaïna procedent d'aquest país del nord d'Amèrica. L'any passat va haver tres casos de 'ganxos perduts' procedents dels Estats Units però cap de Canadà.

Les llavors havien de continuar el seu viatge fins a Turquia, on està l'importador, i la droga anava a ser recuperada pels narcos en el mateix port de València, després de la qual cosa hauria sigut distribuïda probablement en València i Madrid. Malgrat això, després de la intervenció de la Unitat d'Anàlisi de Riscos (UAR), integrada per Duanes i la Guàrdia Civil que s'han dedicat a la revisió de les mercaderies, es va aconseguir frenar aquesta intervenció dels narcos a temps. Aquesta actuació es du a terme sols tres setmanes després que la Guàrdia Civil incautara un conjunt de 400 kilos de cocaïna i detinguera a tres homes quan anaven a traure la droga del port de València.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.