17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Troben 119 kilos de cocaïna dins de motxilles en un carregament que va arribar a València des del Canadà

La Policia Nacional i Duanes han trobat un nou carregament de cocaïna de 119 kilos de pes. Es tracta del que comunament s'anomena 'ganxo perdut' açò és quan els traficants aprofiten un enviament comercial legal en el qual ni explotador ni importador coneixen l'existència de la droga, per tal que passe els filtres i les duanes de la manera més dissimulada possible. En aquest cas, la droga ha sigut recuperada per grups especialitzats de la Policia Nacional i Duanes, una vegada han detectat el contenidor en  el qual venia amagada. La cocaïna en aquest cas anava distribuïda en paquet d'un kilo de pes i camuflada dins de grans motxilles, entre 25 i 30 podien cabre per bossa. La droga va ser col·locada en un carregament de llavors de lli que havia eixit del port de Halifax, una ciutat del Canadà. És la primera vegada que arriba a València un enviament de cocaïna procedent d'aquest país del nord d'Amèrica. L'any passat va haver tres casos de 'ganxos perduts' procedents dels Estats Units però cap de Canadà.

Les llavors havien de continuar el seu viatge fins a Turquia, on està l'importador, i la droga anava a ser recuperada pels narcos en el mateix port de València, després de la qual cosa hauria sigut distribuïda probablement en València i Madrid. Malgrat això, després de la intervenció de la Unitat d'Anàlisi de Riscos (UAR), integrada per Duanes i la Guàrdia Civil que s'han dedicat a la revisió de les mercaderies, es va aconseguir frenar aquesta intervenció dels narcos a temps. Aquesta actuació es du a terme sols tres setmanes després que la Guàrdia Civil incautara un conjunt de 400 kilos de cocaïna i detinguera a tres homes quan anaven a traure la droga del port de València.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.