Troben a un xiquet en un clavegueram després de huit dies atrapat

La Policia va trobar dissabte passat a un xiquet de 8 anys en un clavegueram després de huit dies atrapat. El menor anomenat Joe va desapàreixer en la vesprada del 17 de juny i l’incident va tindre lloc en Oldenburg, al nord-oest d’Alemanya, segons informa CNN.

El xiquet va ser descobert per un transeünt després d’escoltar sorolls procedents d’un clavegueram, per la qual cosa va alertar als serveis d’emergència, que van aconseguir traure’l del desguàs.

«El xiquet de huit anys Joe està viu!«, confirmaven alleujades les pròpies forces de seguretat de la ciutat després de huit dies de cerca, en la qual no sols han participat agents amb rastrejadors i drons sinó també nombrosos voluntaris.

El xiquet ha sigut trobat a uns 290 metres de la seua casa, gràcies a un veí que va avisar a la policia després de percebre «un soroll feble com de ploriquege» procedent del subsol, d’un desguàs.

Joe va ser traslladat a un hospital pròxim, ja que tenia símptomes d’hipotèrmia i deshidratació. La policia ha descartat que una altra persona puga estar involucrada en l’incident.

«Una sort absoluta«

«Ha sigut una sort absoluta«, ha assegurat Steffan Klatte, el portaveu policial d’Oldenburg, després del rescat. «De no haver fet cap soroll, o si ningú li haguera escoltat, potser no li hauríem trobat mai«, afegia Klatte.

Després de l’avís, els agents van acudir al lloc i, en destapar el clavegueram, van trobar al xicotet, nu, deshidratat i amb signes visibles d’hipotèrmia, encara que sense lesions externes greus.

Tot seguit va ser portat d’urgència a un hospital pròxim, on evoluciona de manera favorable, segons han informat mitjans alemanys.

Reconstrucció dels fets

La Policia va indicar en el seu informe que el xiquet tenia problemes d’aprenentatge pel qual podria haver-se confós i considerar l’amagatall un joc.

Els agents han arribat a la conclusió que Joe es va ficar en una canonada del desguàs mentre jugava, i després es va arrossegar fins al sistema de drenatge, la qual cosa va desencadenar que es perdera diversos metres. Així, el xiquet ha afirmat que es va desorientar i no va ser capaç de trobar l’eixida.

Els investigadors han comunicat que entre l’entrada del sistema de drenatge i el lloc on van trobar a Joe, hi havia pous de drenatge i creus a intervals regulars en els quals va poder posar-se en peus.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.