Troben a un xiquet en un clavegueram després de huit dies atrapat

La Policia va trobar dissabte passat a un xiquet de 8 anys en un clavegueram després de huit dies atrapat. El menor anomenat Joe va desapàreixer en la vesprada del 17 de juny i l’incident va tindre lloc en Oldenburg, al nord-oest d’Alemanya, segons informa CNN.

El xiquet va ser descobert per un transeünt després d’escoltar sorolls procedents d’un clavegueram, per la qual cosa va alertar als serveis d’emergència, que van aconseguir traure’l del desguàs.

El xiquet de huit anys Joe està viu!“, confirmaven alleujades les pròpies forces de seguretat de la ciutat després de huit dies de cerca, en la qual no sols han participat agents amb rastrejadors i drons sinó també nombrosos voluntaris.

El xiquet ha sigut trobat a uns 290 metres de la seua casa, gràcies a un veí que va avisar a la policia després de percebre “un soroll feble com de ploriquege” procedent del subsol, d’un desguàs.

Joe va ser traslladat a un hospital pròxim, ja que tenia símptomes d’hipotèrmia i deshidratació. La policia ha descartat que una altra persona puga estar involucrada en l’incident.

Una sort absoluta

Ha sigut una sort absoluta“, ha assegurat Steffan Klatte, el portaveu policial d’Oldenburg, després del rescat. “De no haver fet cap soroll, o si ningú li haguera escoltat, potser no li hauríem trobat mai“, afegia Klatte.

Després de l’avís, els agents van acudir al lloc i, en destapar el clavegueram, van trobar al xicotet, nu, deshidratat i amb signes visibles d’hipotèrmia, encara que sense lesions externes greus.

Tot seguit va ser portat d’urgència a un hospital pròxim, on evoluciona de manera favorable, segons han informat mitjans alemanys.

Reconstrucció dels fets

La Policia va indicar en el seu informe que el xiquet tenia problemes d’aprenentatge pel qual podria haver-se confós i considerar l’amagatall un joc.

Els agents han arribat a la conclusió que Joe es va ficar en una canonada del desguàs mentre jugava, i després es va arrossegar fins al sistema de drenatge, la qual cosa va desencadenar que es perdera diversos metres. Així, el xiquet ha afirmat que es va desorientar i no va ser capaç de trobar l’eixida.

Els investigadors han comunicat que entre l’entrada del sistema de drenatge i el lloc on van trobar a Joe, hi havia pous de drenatge i creus a intervals regulars en els quals va poder posar-se en peus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona

Pluja generalitzada amb fang hui en la Comunitat Valenciana

Hui s'esperen pluges generalitzades en tota la Comunitat Valenciana, amb fang, episodis localment forts i tempestes puntuals, menys intenses en l'extrem sud. El vent del nord-est refermarà en la costa i les temperatures baixaran lleugerament.

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.