11.7 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Troben a un xiquet en un clavegueram després de huit dies atrapat

La Policia va trobar dissabte passat a un xiquet de 8 anys en un clavegueram després de huit dies atrapat. El menor anomenat Joe va desapàreixer en la vesprada del 17 de juny i l’incident va tindre lloc en Oldenburg, al nord-oest d’Alemanya, segons informa CNN.

El xiquet va ser descobert per un transeünt després d’escoltar sorolls procedents d’un clavegueram, per la qual cosa va alertar als serveis d’emergència, que van aconseguir traure’l del desguàs.

El xiquet de huit anys Joe està viu!“, confirmaven alleujades les pròpies forces de seguretat de la ciutat després de huit dies de cerca, en la qual no sols han participat agents amb rastrejadors i drons sinó també nombrosos voluntaris.

El xiquet ha sigut trobat a uns 290 metres de la seua casa, gràcies a un veí que va avisar a la policia després de percebre “un soroll feble com de ploriquege” procedent del subsol, d’un desguàs.

Joe va ser traslladat a un hospital pròxim, ja que tenia símptomes d’hipotèrmia i deshidratació. La policia ha descartat que una altra persona puga estar involucrada en l’incident.

Una sort absoluta

Ha sigut una sort absoluta“, ha assegurat Steffan Klatte, el portaveu policial d’Oldenburg, després del rescat. “De no haver fet cap soroll, o si ningú li haguera escoltat, potser no li hauríem trobat mai“, afegia Klatte.

Després de l’avís, els agents van acudir al lloc i, en destapar el clavegueram, van trobar al xicotet, nu, deshidratat i amb signes visibles d’hipotèrmia, encara que sense lesions externes greus.

Tot seguit va ser portat d’urgència a un hospital pròxim, on evoluciona de manera favorable, segons han informat mitjans alemanys.

Reconstrucció dels fets

La Policia va indicar en el seu informe que el xiquet tenia problemes d’aprenentatge pel qual podria haver-se confós i considerar l’amagatall un joc.

Els agents han arribat a la conclusió que Joe es va ficar en una canonada del desguàs mentre jugava, i després es va arrossegar fins al sistema de drenatge, la qual cosa va desencadenar que es perdera diversos metres. Així, el xiquet ha afirmat que es va desorientar i no va ser capaç de trobar l’eixida.

Els investigadors han comunicat que entre l’entrada del sistema de drenatge i el lloc on van trobar a Joe, hi havia pous de drenatge i creus a intervals regulars en els quals va poder posar-se en peus.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.