11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Troben a un xiquet en un clavegueram després de huit dies atrapat

La Policia va trobar dissabte passat a un xiquet de 8 anys en un clavegueram després de huit dies atrapat. El menor anomenat Joe va desapàreixer en la vesprada del 17 de juny i l’incident va tindre lloc en Oldenburg, al nord-oest d’Alemanya, segons informa CNN.

El xiquet va ser descobert per un transeünt després d’escoltar sorolls procedents d’un clavegueram, per la qual cosa va alertar als serveis d’emergència, que van aconseguir traure’l del desguàs.

El xiquet de huit anys Joe està viu!“, confirmaven alleujades les pròpies forces de seguretat de la ciutat després de huit dies de cerca, en la qual no sols han participat agents amb rastrejadors i drons sinó també nombrosos voluntaris.

El xiquet ha sigut trobat a uns 290 metres de la seua casa, gràcies a un veí que va avisar a la policia després de percebre “un soroll feble com de ploriquege” procedent del subsol, d’un desguàs.

Joe va ser traslladat a un hospital pròxim, ja que tenia símptomes d’hipotèrmia i deshidratació. La policia ha descartat que una altra persona puga estar involucrada en l’incident.

Una sort absoluta

Ha sigut una sort absoluta“, ha assegurat Steffan Klatte, el portaveu policial d’Oldenburg, després del rescat. “De no haver fet cap soroll, o si ningú li haguera escoltat, potser no li hauríem trobat mai“, afegia Klatte.

Després de l’avís, els agents van acudir al lloc i, en destapar el clavegueram, van trobar al xicotet, nu, deshidratat i amb signes visibles d’hipotèrmia, encara que sense lesions externes greus.

Tot seguit va ser portat d’urgència a un hospital pròxim, on evoluciona de manera favorable, segons han informat mitjans alemanys.

Reconstrucció dels fets

La Policia va indicar en el seu informe que el xiquet tenia problemes d’aprenentatge pel qual podria haver-se confós i considerar l’amagatall un joc.

Els agents han arribat a la conclusió que Joe es va ficar en una canonada del desguàs mentre jugava, i després es va arrossegar fins al sistema de drenatge, la qual cosa va desencadenar que es perdera diversos metres. Així, el xiquet ha afirmat que es va desorientar i no va ser capaç de trobar l’eixida.

Els investigadors han comunicat que entre l’entrada del sistema de drenatge i el lloc on van trobar a Joe, hi havia pous de drenatge i creus a intervals regulars en els quals va poder posar-se en peus.

Últimes notícies

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.