La fiscal superior del TSJCV planteja rebaixar l’edat penal per a delictes sexuals dels 14 als 12 anys

La fiscal superior de la Comunitat Valenciana, Teresa Gisbert, s’ha mostrat a favor de rebaixar de 14 a 12 anys l’edat penal mínima en delictes sexuals comeses per menors, sempre que les sancions siguen reeducatives i no un “pur càstig”, davant l’augment d’aquesta mena d’agressions registrat durant l’any passat.

Quan t’arriba una agressió sexual d’un xiquet de 13 anys com a autor, cal actuar ja”, ha declarat després d’entregar la memòria de la Fiscalia de l’any passat en Les Corts, en al·lusió a la petició de rebaixar aquesta edat legal per part d’associacions judicials.

Gisbert ha traslladat també la seua “preocupació especial” per la major incidència de delictes sexuals en menors cada vegada més joves, amb casos de “cada vegada víctimes xiquetes més xicotetes, de 12-13 anys i alguna de deu”. “Això significa que no ho estem fent bé o que falten coses per fer”, ha constatat.

Sobretot, ha advertit de la necessitat d’“ensenyar realment als menors en igualtat i empatia, ja que “tenen conceptes molt dosificadors, retrògrads i masclistes de la dona i això és un problema”. “El sistema funciona correctament quan arriba la denúncia de la víctima –ha remarcat–, però els joves continuen adoptant uns rols moltes vegades pitjors que els adults”.

Amb tot això, la fiscal ha reconegut que seria convenient baixar l’edat legal de 14 a 12 anys en aquesta mena de delictes. Una petició que en el seu cas no és nova atés que es tracta d’alguna cosa que ja va demanar en 1996 quan coordinava la secció de Menors, quan “el propi entorn (dels agressors) no intervé”. Això sí, ha posat l’accent que cal mantindre l’“esperit” de la Llei del Menor i que les sancions tinguen “caràcter reeducatiu”.

Últimes notícies

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.