16.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

La fiscal superior del TSJCV planteja rebaixar l’edat penal per a delictes sexuals dels 14 als 12 anys

La fiscal superior de la Comunitat Valenciana, Teresa Gisbert, s’ha mostrat a favor de rebaixar de 14 a 12 anys l’edat penal mínima en delictes sexuals comeses per menors, sempre que les sancions siguen reeducatives i no un “pur càstig”, davant l’augment d’aquesta mena d’agressions registrat durant l’any passat.

Quan t’arriba una agressió sexual d’un xiquet de 13 anys com a autor, cal actuar ja”, ha declarat després d’entregar la memòria de la Fiscalia de l’any passat en Les Corts, en al·lusió a la petició de rebaixar aquesta edat legal per part d’associacions judicials.

Gisbert ha traslladat també la seua “preocupació especial” per la major incidència de delictes sexuals en menors cada vegada més joves, amb casos de “cada vegada víctimes xiquetes més xicotetes, de 12-13 anys i alguna de deu”. “Això significa que no ho estem fent bé o que falten coses per fer”, ha constatat.

Sobretot, ha advertit de la necessitat d’“ensenyar realment als menors en igualtat i empatia, ja que “tenen conceptes molt dosificadors, retrògrads i masclistes de la dona i això és un problema”. “El sistema funciona correctament quan arriba la denúncia de la víctima –ha remarcat–, però els joves continuen adoptant uns rols moltes vegades pitjors que els adults”.

Amb tot això, la fiscal ha reconegut que seria convenient baixar l’edat legal de 14 a 12 anys en aquesta mena de delictes. Una petició que en el seu cas no és nova atés que es tracta d’alguna cosa que ja va demanar en 1996 quan coordinava la secció de Menors, quan “el propi entorn (dels agressors) no intervé”. Això sí, ha posat l’accent que cal mantindre l’“esperit” de la Llei del Menor i que les sancions tinguen “caràcter reeducatiu”.

Últimes notícies

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.

Tretze detinguts i dos fàbriques clandestines de tabac desmantellades a Toledo i València

La Policia Nacional i l'Agència Tributària han detingut a tretze persones i han desmantellat dos fàbriques clandestines a Toledo i València. S'han intervingut 15 tones de picada i 180.000 paquets falsificats.

El ple per a investir a Pérez Llorca serà el 27 de novembre en Les Corts

Les Corts convoquen per al 27 de novembre el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca, que rellevarà a Carlos Mazón. Vox tindrà la clau en un hemicicle on la majoria és absoluta en primera votació o simple en segona 48 hores després.