20.8 C
València
Dimarts, 28 octubre, 2025

Una xiqueta, desapareguda en Argentina des del dimecres passat, apareix morta en el jardí de son tio

 

Una xiqueta de 13 anys que havia desaparegut el dimecres passat, 6 de novembre, ha sigut trobada morta i enterrada en cas son tio en Buenos Aires (Argentina) el divendres. La menor va anar a comprar i no va tornar a casa. Consegüentment, a l’endemà, la família va denunciar la seua desaparició. Poc després, a les 12.08 hores, la iaia de la víctima va rebre un missatge per Messenger en què la xiqueta assegurava que no tornaria: «No tornaré, el pare no me vol, em fa coses».

 

Les autoritats van observar que el telèfon de la xiqueta no tenia targeta SIM i, d’eixa manera, només es podia utilitzar amb Wi-Fi. Igualment, la policia va demanar en Facebook —propietari del canal per a on va rebre el missatge la iaia— que els ajudara a aclarir l’emissor a partir de la IP. Després de localitzar les tres cases que podien fer ús de la direcció, el divendres a les 14.00 es va determinar que una d’elles era la del tio de la víctima. 

 

El presumpte assassí havia tergiversat la investigació

L’home ja havia declarat anteriorment per a desviar l’atenció. La fiscalia va demanar una ordre per a registrar la casa amb urgència. Durant el registre, el sospitós no estava present. A les 18.00 hores, els investigadors van vore un tros del jardí cobert d’arena, i van decidir cavar-lo; allà van trobar el cadàver de la xiqueta, embolicat amb un llençol. El tio de la víctima va ser detingut a les 21.00 hores de divendres com a principal sospitós de l’assassinat. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El MICOF ha creat un Pla d’Emergències en Farmàcies per a respondre a futures danes

El Col·legi de Farmacèutics de València ha posat en marxa un pla específic per a mantindre l'atenció en farmàcies davant episodis de pluges extremes. La iniciativa naix després de la DANA que va deixar mig centenar d'oficines en sinistre total.

Xúquer i Segura pugen les seues reserves mentres la mitjana espanyola cau

Les conques del Xúquer i del Segura han sumat 6 hm³ cada una en l'última setmana, enfront del descens del 0,5% en el conjunt del país, segons el Miteco.

Aprovat un transvasament de 81 hm³ del Tajo al Segura per a l’últim trimestre de 2025

La comissió d'explotació ha aprovat transferir 81 hm³ del Tajo al Segura a l'octubre, novembre i desembre de 2025, a raó de 27 hm³ per mes. Els embassaments estan en nivell 2 i no s'han anunciat noves regles malgrat les sentències sobre cabals ecològics.

Solidaritat sobre Rodes entrega 27 vehicles a Cheste i aconseguix la fita de 550 donats

La fundació ha entregat 27 vehicles solidaris en el Circuit Ricardo Tormo i ha aconseguit 550 donacions des de l'inici de la iniciativa. L'acte ha coincidit amb el primer aniversari de la DANA.

Generalitat i Govern coincidixen a crear una Agència Estatal d’Emergències

La Generalitat i el Govern han coincidit que una Agència Estatal d'Emergències milloraria la coordinació en preemergència, emergència i postemergència. El debat s'ha produït en avaluar les lliçons de la DANA a València i les actuacions de reconstrucció.

Morant acusa a Mazón de ser un pes mort en la reconstrucció i repta a convocar eleccions

La ministra Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no estar en l'emergència ni en la reconstrucció després de la DANA i li ha desafiat a convocar eleccions. Ha defés que el 85% dels fons invertits procedixen del Govern i ha situat a la Generalitat com un obstacle, segons la seua versió.

La coordinadora del 112 admet que a les 18.35 ja s’estudiava enviar una alerta durant la DANA

La cap de coordinació del 112 ha declarat que a les 18.35 del 29 d'octubre es valorava enviar un missatge massiu durant la DANA, que es va emetre a les 20.11. La investigació analitza la cadena de decisions i el temps de resposta.

La portaveu del Consell defén que Mazón ja ha donat totes les explicacions i rehúye el minutaje

Camarero sosté que Mazón ha explicat la seua actuació durant la DANA i rehúye fixar un cronograma minut a minut. També ha garantit les seues compareixences i ha restat pes a les enquestes.