Suïssa legalitza l’ús d’una càpsula que permet el suïcidi assistit de manera indolora

 

El debat de la legalització de l’eutanàsia continua fent parlar en molts països del planeta. Mentre alguns com Espanya ho van aprovar en aquesta legislatura, hi ha altres països que no sols donen el seu vistiplau, sinó que a més posen dispositius d’última tecnologia a la disposició dels pacients per a fer més curt el final de la seua vida.

Això mateix ha ocorregut a Suïssa, on s’ha donat el vistiplau a l’ús d’una màquina summament peculiar. Es tracta d’una càpsula, amb disseny futurista inclòs, que és d’utilitat per al suïcidi assistit d’una forma indolora i permet als pacients morir de manera indolora, sense tot just notar els efectes de la malaltia que patisquen i apagant-se ràpidament.

La màquina serveix perquè una persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte. L’oxigen disminueix fins que la persona que morirà perd la vida, sense que els seus òrgans el noten i únicament perdent la consciència abans de deixar de respirar.

 

 

Diferències entre eutanàsia i suïcidi assistit

 

L’eutanàsia està actualment legalitzada en molt pocs països del planeta, Espanya entre ells. El primer país a regular-la va ser Països Baixos, l’any 2001, seguit posteriorment per uns altres com Bèlgica, Colòmbia, Luxemburg, el Canadà, Nova Zelanda, i Austràlia en algunes de les seues regions, ja que en algunes parts del país està prohibida.

L’eutanàsia implica que la persona perd la vida gràcies a una altra que intervé en la seua mort perquè així li ho ha demanat, mentre el suïcidi assistit, com és el cas d’aquesta màquina, anomenada Sarco, consisteix en la proporció d’un instrument com és la pròpia càpsula, perquè la persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte sense la intervenció de ningú.

Comunament, tots dos termes són confosos, però no tenen res a veure. Cert és que l’eutanàsia és més nomenada a nivell nacional i internacional, davant la sol·licitud que fan moltes persones ja greument malaltes per a posar fi a la seua vida, i que, en alguns casos, ha succeït de manera dràstica per la tardança a tramitar-se aquestes sol·licituds.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.