Suïssa legalitza l’ús d’una càpsula que permet el suïcidi assistit de manera indolora

 

El debat de la legalització de l’eutanàsia continua fent parlar en molts països del planeta. Mentre alguns com Espanya ho van aprovar en aquesta legislatura, hi ha altres països que no sols donen el seu vistiplau, sinó que a més posen dispositius d’última tecnologia a la disposició dels pacients per a fer més curt el final de la seua vida.

Això mateix ha ocorregut a Suïssa, on s’ha donat el vistiplau a l’ús d’una màquina summament peculiar. Es tracta d’una càpsula, amb disseny futurista inclòs, que és d’utilitat per al suïcidi assistit d’una forma indolora i permet als pacients morir de manera indolora, sense tot just notar els efectes de la malaltia que patisquen i apagant-se ràpidament.

La màquina serveix perquè una persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte. L’oxigen disminueix fins que la persona que morirà perd la vida, sense que els seus òrgans el noten i únicament perdent la consciència abans de deixar de respirar.

 

 

Diferències entre eutanàsia i suïcidi assistit

 

L’eutanàsia està actualment legalitzada en molt pocs països del planeta, Espanya entre ells. El primer país a regular-la va ser Països Baixos, l’any 2001, seguit posteriorment per uns altres com Bèlgica, Colòmbia, Luxemburg, el Canadà, Nova Zelanda, i Austràlia en algunes de les seues regions, ja que en algunes parts del país està prohibida.

L’eutanàsia implica que la persona perd la vida gràcies a una altra que intervé en la seua mort perquè així li ho ha demanat, mentre el suïcidi assistit, com és el cas d’aquesta màquina, anomenada Sarco, consisteix en la proporció d’un instrument com és la pròpia càpsula, perquè la persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte sense la intervenció de ningú.

Comunament, tots dos termes són confosos, però no tenen res a veure. Cert és que l’eutanàsia és més nomenada a nivell nacional i internacional, davant la sol·licitud que fan moltes persones ja greument malaltes per a posar fi a la seua vida, i que, en alguns casos, ha succeït de manera dràstica per la tardança a tramitar-se aquestes sol·licituds.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU