Suïssa legalitza l’ús d’una càpsula que permet el suïcidi assistit de manera indolora

 

El debat de la legalització de l’eutanàsia continua fent parlar en molts països del planeta. Mentre alguns com Espanya ho van aprovar en aquesta legislatura, hi ha altres països que no sols donen el seu vistiplau, sinó que a més posen dispositius d’última tecnologia a la disposició dels pacients per a fer més curt el final de la seua vida.

Això mateix ha ocorregut a Suïssa, on s’ha donat el vistiplau a l’ús d’una màquina summament peculiar. Es tracta d’una càpsula, amb disseny futurista inclòs, que és d’utilitat per al suïcidi assistit d’una forma indolora i permet als pacients morir de manera indolora, sense tot just notar els efectes de la malaltia que patisquen i apagant-se ràpidament.

La màquina serveix perquè una persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte. L’oxigen disminueix fins que la persona que morirà perd la vida, sense que els seus òrgans el noten i únicament perdent la consciència abans de deixar de respirar.

 

 

Diferències entre eutanàsia i suïcidi assistit

 

L’eutanàsia està actualment legalitzada en molt pocs països del planeta, Espanya entre ells. El primer país a regular-la va ser Països Baixos, l’any 2001, seguit posteriorment per uns altres com Bèlgica, Colòmbia, Luxemburg, el Canadà, Nova Zelanda, i Austràlia en algunes de les seues regions, ja que en algunes parts del país està prohibida.

L’eutanàsia implica que la persona perd la vida gràcies a una altra que intervé en la seua mort perquè així li ho ha demanat, mentre el suïcidi assistit, com és el cas d’aquesta màquina, anomenada Sarco, consisteix en la proporció d’un instrument com és la pròpia càpsula, perquè la persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte sense la intervenció de ningú.

Comunament, tots dos termes són confosos, però no tenen res a veure. Cert és que l’eutanàsia és més nomenada a nivell nacional i internacional, davant la sol·licitud que fan moltes persones ja greument malaltes per a posar fi a la seua vida, i que, en alguns casos, ha succeït de manera dràstica per la tardança a tramitar-se aquestes sol·licituds.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.