Suïssa legalitza l’ús d’una càpsula que permet el suïcidi assistit de manera indolora

 

El debat de la legalització de l’eutanàsia continua fent parlar en molts països del planeta. Mentre alguns com Espanya ho van aprovar en aquesta legislatura, hi ha altres països que no sols donen el seu vistiplau, sinó que a més posen dispositius d’última tecnologia a la disposició dels pacients per a fer més curt el final de la seua vida.

Això mateix ha ocorregut a Suïssa, on s’ha donat el vistiplau a l’ús d’una màquina summament peculiar. Es tracta d’una càpsula, amb disseny futurista inclòs, que és d’utilitat per al suïcidi assistit d’una forma indolora i permet als pacients morir de manera indolora, sense tot just notar els efectes de la malaltia que patisquen i apagant-se ràpidament.

La màquina serveix perquè una persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte. L’oxigen disminueix fins que la persona que morirà perd la vida, sense que els seus òrgans el noten i únicament perdent la consciència abans de deixar de respirar.

 

 

Diferències entre eutanàsia i suïcidi assistit

 

L’eutanàsia està actualment legalitzada en molt pocs països del planeta, Espanya entre ells. El primer país a regular-la va ser Països Baixos, l’any 2001, seguit posteriorment per uns altres com Bèlgica, Colòmbia, Luxemburg, el Canadà, Nova Zelanda, i Austràlia en algunes de les seues regions, ja que en algunes parts del país està prohibida.

L’eutanàsia implica que la persona perd la vida gràcies a una altra que intervé en la seua mort perquè així li ho ha demanat, mentre el suïcidi assistit, com és el cas d’aquesta màquina, anomenada Sarco, consisteix en la proporció d’un instrument com és la pròpia càpsula, perquè la persona puga llevar-se la vida pel seu propi compte sense la intervenció de ningú.

Comunament, tots dos termes són confosos, però no tenen res a veure. Cert és que l’eutanàsia és més nomenada a nivell nacional i internacional, davant la sol·licitud que fan moltes persones ja greument malaltes per a posar fi a la seua vida, i que, en alguns casos, ha succeït de manera dràstica per la tardança a tramitar-se aquestes sol·licituds.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.