Superlluna de cérvol: Què és i quan puc veure-la?

Durant l’any succeeixen fenòmens relacionats amb la naturalesa que tothom vol i sap gaudir. La lluna plena és un d’ells i, durant aquest mes de juliol, la Superlluna del cérvol serà una de les més grans, brillants i espectaculars del 2022. El dia 13 de juliol aquesta lluna il·luminarà el cel, sent un 30% més brillant de l’habitual.

Per què es diu Superluna de cérvol

El motiu pel qual aquesta superlluna rep aquest nom és molt senzill. S’utilitza aquest terme perquè la gent que treballa en la naturalesa i té contacte amb aquests animals, els cérvols, es van adonar que era durant el mes de juliol quan més forts els començaven a eixir les astes.

Quan puc veure-la

Durant aquest dimecres 13 de juliol a les 20.38 hores la superlluna de juliol aconseguirà la seua màxima plenitud. Com encara serà de dia i la lluentor de la lluna plena no es podrà apreciar amb totalitat, caldrà esperar que fosquege. Una vegada això ocórrega, aquell que ho desitge, podrà contemplar la lluna la més il·luminada possible.

Aquestes superllunes tenen lloc en el moment en el qual la Lluna està més prop de la Terra, és a dir, a menys de 360.000 quilòmetres del centre del planeta. Això provoca que, en estar més prop de l’horitzó, la perspectiva ens faça creure que és més gran del normal, alguna cosa que es coneix com a ‘il·lusió de la Lluna’.

La superlluna es convertirà en la més pròxima al nostre planeta enguany, es posicionarà a 357.423 quilòmetres pel que es veurà un 7% més gran de l’habitual. L’última superlluna de l’any serà el 12 d’agost. Es coneix com a superlluna de l’esturió per ser la millor època de l’any per a pescar-los.

Últimes notícies

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.