14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Superlluna de cérvol: Què és i quan puc veure-la?

Durant l’any succeeixen fenòmens relacionats amb la naturalesa que tothom vol i sap gaudir. La lluna plena és un d’ells i, durant aquest mes de juliol, la Superlluna del cérvol serà una de les més grans, brillants i espectaculars del 2022. El dia 13 de juliol aquesta lluna il·luminarà el cel, sent un 30% més brillant de l’habitual.

Per què es diu Superluna de cérvol

El motiu pel qual aquesta superlluna rep aquest nom és molt senzill. S’utilitza aquest terme perquè la gent que treballa en la naturalesa i té contacte amb aquests animals, els cérvols, es van adonar que era durant el mes de juliol quan més forts els començaven a eixir les astes.

Quan puc veure-la

Durant aquest dimecres 13 de juliol a les 20.38 hores la superlluna de juliol aconseguirà la seua màxima plenitud. Com encara serà de dia i la lluentor de la lluna plena no es podrà apreciar amb totalitat, caldrà esperar que fosquege. Una vegada això ocórrega, aquell que ho desitge, podrà contemplar la lluna la més il·luminada possible.

Aquestes superllunes tenen lloc en el moment en el qual la Lluna està més prop de la Terra, és a dir, a menys de 360.000 quilòmetres del centre del planeta. Això provoca que, en estar més prop de l’horitzó, la perspectiva ens faça creure que és més gran del normal, alguna cosa que es coneix com a ‘il·lusió de la Lluna’.

La superlluna es convertirà en la més pròxima al nostre planeta enguany, es posicionarà a 357.423 quilòmetres pel que es veurà un 7% més gran de l’habitual. L’última superlluna de l’any serà el 12 d’agost. Es coneix com a superlluna de l’esturió per ser la millor època de l’any per a pescar-los.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.