Superlluna de cérvol: Què és i quan puc veure-la?

Durant l’any succeeixen fenòmens relacionats amb la naturalesa que tothom vol i sap gaudir. La lluna plena és un d’ells i, durant aquest mes de juliol, la Superlluna del cérvol serà una de les més grans, brillants i espectaculars del 2022. El dia 13 de juliol aquesta lluna il·luminarà el cel, sent un 30% més brillant de l’habitual.

Per què es diu Superluna de cérvol

El motiu pel qual aquesta superlluna rep aquest nom és molt senzill. S’utilitza aquest terme perquè la gent que treballa en la naturalesa i té contacte amb aquests animals, els cérvols, es van adonar que era durant el mes de juliol quan més forts els començaven a eixir les astes.

Quan puc veure-la

Durant aquest dimecres 13 de juliol a les 20.38 hores la superlluna de juliol aconseguirà la seua màxima plenitud. Com encara serà de dia i la lluentor de la lluna plena no es podrà apreciar amb totalitat, caldrà esperar que fosquege. Una vegada això ocórrega, aquell que ho desitge, podrà contemplar la lluna la més il·luminada possible.

Aquestes superllunes tenen lloc en el moment en el qual la Lluna està més prop de la Terra, és a dir, a menys de 360.000 quilòmetres del centre del planeta. Això provoca que, en estar més prop de l’horitzó, la perspectiva ens faça creure que és més gran del normal, alguna cosa que es coneix com a ‘il·lusió de la Lluna’.

La superlluna es convertirà en la més pròxima al nostre planeta enguany, es posicionarà a 357.423 quilòmetres pel que es veurà un 7% més gran de l’habitual. L’última superlluna de l’any serà el 12 d’agost. Es coneix com a superlluna de l’esturió per ser la millor època de l’any per a pescar-los.

Últimes notícies

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.
FILMOTECA D'ESTIU