El telèfon d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ es reforça en un 18 % durant el pont del 15 d’agost

Els torns del personal del telèfon ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ es reforçaran un 18 % amb motiu del pont del 15 d’agost. L’objectiu és atendre amb més celeritat les telefonades que puguen produir-se des del dimecres 14 d’agost fins al diumenge 18, els dos inclosos.

D’esta manera, el dissabte serà el dia de tot el pont en el qual més professionals estiguen treballant a la sala d’atenció de telefonades, amb un total de 69 persones, 54 operadors i operadores i 15 en coordinació. Este reforç de personal suposa un augment del 13 % respecte als empleats que atenen en sala un dia ordinari.

El divendres ocuparan els seus llocs 68 professionals; el dimecres i dijous en seran 67; i el diumenge, 64. En el cas del dimecres i el dijous, l’augment respecte a un dia ordinari és del 24 %.

Una de les característiques essencials d’este servici és la seua capacitat de dimensionar-se en funció de les emergències que s’hagen d’atendre o en previsió d’una major demanda motivada per festivitats com la d’estos dies.

Alerta màxima d’incendis forestals

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establix tots els dies un nivell de preemergència per risc d’incendis forestals basant-se en el butlletí del Centre Meteorològic Territorial de València de l’Agència Estatal de Meteorologia.

La Generalitat, a través de l’‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, informa diàriament d’este risc. En este sentit, quan alguna zona del territori valencià es troba en nivell 3 extrem de risc d’incendi forestal, està prohibit encendre qualsevol tipus de foc en els terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres), ni es permet utilitzar ferramentes mecàniques ni elèctriques en estes zones.

Així, la declaració del nivell de preemergència 3 implica la suspensió de determinades obres i treballs en els terrenys forestals o els seus voltants; la suspensió de l’ús festiu-recreatiu del foc en terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres) i la suspensió de qualsevol tipus d’autorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Últimes notícies

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.

La jutgessa de la dana anul·la la citació de Mazón com a testimoni

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 a Catarroja deixa sense efecte la declaració testifical de Carlos Mazón després que l’Audiència de València haja admés la seua personació en la causa.

Bernabé reclama unitat contra la violència masclista: una lluita de tots

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, demana la unitat de tota la societat i de totes les institucions per a fer front a la violència masclista després de l’assassinat d’una dona a Callosa de Segura.

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.