El telèfon d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ es reforça en un 18 % durant el pont del 15 d’agost

Els torns del personal del telèfon ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ es reforçaran un 18 % amb motiu del pont del 15 d’agost. L’objectiu és atendre amb més celeritat les telefonades que puguen produir-se des del dimecres 14 d’agost fins al diumenge 18, els dos inclosos.

D’esta manera, el dissabte serà el dia de tot el pont en el qual més professionals estiguen treballant a la sala d’atenció de telefonades, amb un total de 69 persones, 54 operadors i operadores i 15 en coordinació. Este reforç de personal suposa un augment del 13 % respecte als empleats que atenen en sala un dia ordinari.

El divendres ocuparan els seus llocs 68 professionals; el dimecres i dijous en seran 67; i el diumenge, 64. En el cas del dimecres i el dijous, l’augment respecte a un dia ordinari és del 24 %.

Una de les característiques essencials d’este servici és la seua capacitat de dimensionar-se en funció de les emergències que s’hagen d’atendre o en previsió d’una major demanda motivada per festivitats com la d’estos dies.

Alerta màxima d’incendis forestals

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establix tots els dies un nivell de preemergència per risc d’incendis forestals basant-se en el butlletí del Centre Meteorològic Territorial de València de l’Agència Estatal de Meteorologia.

La Generalitat, a través de l’‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, informa diàriament d’este risc. En este sentit, quan alguna zona del territori valencià es troba en nivell 3 extrem de risc d’incendi forestal, està prohibit encendre qualsevol tipus de foc en els terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres), ni es permet utilitzar ferramentes mecàniques ni elèctriques en estes zones.

Així, la declaració del nivell de preemergència 3 implica la suspensió de determinades obres i treballs en els terrenys forestals o els seus voltants; la suspensió de l’ús festiu-recreatiu del foc en terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres) i la suspensió de qualsevol tipus d’autorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.