13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

El telèfon d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ es reforça en un 18 % durant el pont del 15 d’agost

Els torns del personal del telèfon ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ es reforçaran un 18 % amb motiu del pont del 15 d’agost. L’objectiu és atendre amb més celeritat les telefonades que puguen produir-se des del dimecres 14 d’agost fins al diumenge 18, els dos inclosos.

D’esta manera, el dissabte serà el dia de tot el pont en el qual més professionals estiguen treballant a la sala d’atenció de telefonades, amb un total de 69 persones, 54 operadors i operadores i 15 en coordinació. Este reforç de personal suposa un augment del 13 % respecte als empleats que atenen en sala un dia ordinari.

El divendres ocuparan els seus llocs 68 professionals; el dimecres i dijous en seran 67; i el diumenge, 64. En el cas del dimecres i el dijous, l’augment respecte a un dia ordinari és del 24 %.

Una de les característiques essencials d’este servici és la seua capacitat de dimensionar-se en funció de les emergències que s’hagen d’atendre o en previsió d’una major demanda motivada per festivitats com la d’estos dies.

Alerta màxima d’incendis forestals

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat establix tots els dies un nivell de preemergència per risc d’incendis forestals basant-se en el butlletí del Centre Meteorològic Territorial de València de l’Agència Estatal de Meteorologia.

La Generalitat, a través de l’‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, informa diàriament d’este risc. En este sentit, quan alguna zona del territori valencià es troba en nivell 3 extrem de risc d’incendi forestal, està prohibit encendre qualsevol tipus de foc en els terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres), ni es permet utilitzar ferramentes mecàniques ni elèctriques en estes zones.

Així, la declaració del nivell de preemergència 3 implica la suspensió de determinades obres i treballs en els terrenys forestals o els seus voltants; la suspensió de l’ús festiu-recreatiu del foc en terrenys forestals i en la zona d’influència forestal (fins a 500 metres) i la suspensió de qualsevol tipus d’autorització atorgada per a circulació esportiva per terrenys forestals.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.