12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

‘Dolor y Gloria’, pel·lícula filmada en Paterna, triada com la millor de 2019

Rodaje de Dolor y Gloria.

Dolor y Gloria. | Gtres.

 

La revista ‘Time’ ha nomenat la pel·lícula ‘Dolor y gloria’ de Pedro Almodóvar com la millor pel·lícula de 2019, que qualifica com l’obra més «resplendent i commovedora» del cineasta espanyol. Part de la cinta està rodada en la localitat de Paterna, en l’Horta de València.

 

La publicació va situar ‘Dolor y gloria‘, inspirada en la vida del mateix Almodóvar, per davant d’èxits d’enguany com ‘Érase una vez Hollywood’, de Quentin Tarantino, en tercera posició, o ‘The Irishman’, de Martin Scorsese, que va quedar en segona.

 

A més, qualifica el treball d’Antonio Banderas, l’actor protagonista, com «la interpretació de la seua vida», i descriu a Penélope Cruz, la mare del personatge central, com a «radiant».

 

«’Dolor y gloria‘ pot ser la pel·lícula més resplendent i commovedora d’Almodóvar, un panorama de vibrants colors i emocions fins i tot més intenses», va asseverar la revista ‘Time’.

 

A les portes del podi, el prestigiós mitjà situa a ‘Historias de un matrimonio’, protagonitzada per Scarlett Johansson i Adam Driver i dirigida per Noah Baumbach, i en cinquena posició a l’adaptació de Greta Gerwig de ‘Little Women’ (Mujercitas), en la qual la irlandesa Saoirse Ronan interpreta el rol central.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.