‘L’Alqueria Blanca’ podria tindre una nova temporada amb 13 capítols nous a À Punt

L'Alqueria Blanca

L’Alqueria Blanca | Cedida

 

Després de dos setmanes d’emissió, L’Alqueria Blanca s’està posicionant com un dels continguts amb més èxit d’À Punt, la televisió pública valenciana. La sèrie de ficció acumula dades d’audiència superiors a 40.000-50.000 espectadors durant l’emissió, convertint-se en el contingut més vist del dia a la cadena en molts casos.

 

L’impacte és major en comparar les dades que ofereix la reemissió de la ficció en comparació amb les dades de la mateixa franja abans que es recuperara la sèrie.

 

Mentre continuen de dilluns a divendres les reemissions, de 16 a 17 hores, la productora de la ficció, Trivision SL, ha obert la porta a què l’Alqueria compte amb noves històries i trames, a través d’una nova temporada, tal com informava el Diari La Veu.

 

Els productors de la sèrie ja van proposar una nova temporada en la convocatòria de projectes feta per l’Alt Consell Consultiu de l’Audiovisual l’any 2016. El projecte, que competia amb altres vora 800, va ser descartat. El plantejament que va seguir l’organisme per declinar la proposta estava relacionat amb qüestions judicials relacionades amb la liquidació dels productes audiovisuals elaborats.

 

Aquestes qüestions han sigut resoltes, segons plantegen des de la productora, i a hores d’ara el projecte ha sigut recuperat per a ser presentat a la direcció de l’ens públic, À Punt.

 

Es tractaria, per tant, de desenvolupar 13 nous capítols de l’exitosa sèrie. Des de Trivision SL s’ha assegurat a La Veu que tot l’equip tècnic, així com els actors i actrius, estarien disposats a posar en marxa de seguida una nova temporada.

 

Un gran èxit a Canal 9

L’Alqueria Blanca va ser una ficció televisiva de Canal 9 que va emetre un total de 189 capítols. La sèrie s’ambientava en una zona rural del nord d’Alacant, en la zona d’Alcoi, en la dècada dels anys 60.

 

Així, les trames de la ficció tractaven temes com el treball de la terra, les diferències entre poble i ciutat, els canvis de l’època, les diferències entre classes socials, o l’amor, plasmat en diferents històries entre personatges de diferents edats o posicions socials, i tot això amb elements de l’imaginari col·lectiu i des d’una òptica valenciana.

 

L’elenc de personatges comptava amb diverses famílies, així com personatges carismàtics, com Tonet, interpretat per Ferran Gadea; l’alcalde de l’Alqueria, Don Miquel, interpretat per Joan Molina; o el Tio Pep, interpretat per Berna Llobell. Altres personatges, sempre presents en les trames de la ficció, eren Rafel (Juan Gea), Dora (Lola Moltó), Sento (Óscar Pastor), Don Joaquim (Joan Gadea), Empar (Elisa Lledó), Blanca (Carme Juan), Jaume (Miguel Barberá), Robert (Óskar Ramos) o Ferri (Paco Sarro), entre molts altres.

Últimes notícies

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.
FILMOTECA D'ESTIU