El territori valencià comença a administrar les segones dosis de la vacuna contra el coronavirus

Sanitat ha iniciat este diumenge l'administració de la segona dosi de la vacuna de Pfizer. Els residents i el personal sociosanitari de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l'Horta Nord (València), van ser dels primers a rebre la primera dosi i este mateix diumenge quedaran vacunats de la segona. Segons les previsions de la farmacèutica, en un termini de 10 dies, els que estan sent vacunats, adquiriran la immunitat enfront del COVID-19. El nivell d'eficàcia d'esta vacuna és del 95%.

 

Al llarg dels pròxims dies se subministraran les 5.151 segones dosis per a completar el primer cicle de vacunació per a les persones amb les que es va iniciar el procés el passat 27 de desembre. La previsió és rebre el dilluns 17.550 vacunes, el 58% de les habituals a causa de la incidència comunicada per Pfizer. El dilluns 25, sempre segons les previsions del ministeri, ja es rebran les 30.255 dosis habituals i, en unes setmanes es reposaran les 12.705 dosis que no es manen este dilluns. Un contratemps que ha obligat a modificar temporalment el pla de vacunació per a garantir que totes aquelles persones vacunades en primera dosi, rebran a temps la segona.

 

Carmen Gómez, ha sigut la primera en rebre la segona dosi de la vacuna de Pfizer en el territori valencià i com la resta de residents de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol en València «estan animats i tots els que es van vacunar de la primera dosi, volen rebre la segona», tal com ha declarat la infermera Cristina Palacios encarregada de subministrar-la. 

 

De moment, en el territori valencià de la primera dosi s'han administrat en residències i entre personal sanitari 86.927 dosi de la vacuna de Pfizer, un 92,1% de totes les rebudes fins al moment. Per províncies, s'han administrat 11.653 en Castelló, 32.472 en Alacant i 42.802 en València. 

 

Últimes notícies

Tanquen el Teatre Principal de València per risc estructural i falta de seguretat

La Diputació de València ha ordenat el tancament immediat del Teatre Principal per greus riscos estructurals i falta de garanties de seguretat. La programació prevista es reubicarà en altres espais culturals de la ciutat.

Greenpeace denuncia una persecució penal contra 11 activistes pel bloqueig d’un vaixell de gas a Sagunt

Greenpeace sosté que l’acció de 2021 al port de Sagunt contra un vaixell de gas va ser pacífica i critica que l’acusació de desordes públics contra 11 activistes, pels quals la Fiscalia demana cinc anys de presó, és una persecució a l’activisme.

Ingressen a presó dos britànics després de desmantellar una xarxa de cocaïna cap al Regne Unit

Vigilància Duanera ha desarticulat a Alacant un grup criminal que enviava cocaïna al Regne Unit i ha detingut dos ciutadans britànics que ja han ingressat a presó provisional.

Una exbancària s’enfronta a 12 anys de presó per 160 càrrecs il·legals a clients

Una antiga treballadora d’una oficina bancària de Rojales s’enfronta a 12 anys de presó per suposadament contractar una targeta de crèdit sense consentiment i carregar quasi 900.000 euros a uns clients entre 2006 i 2017. La fiscalia li imputa delictes continuats d’apropiació indeguda agreujada i falsedat documental.

La Costa Blanca es promociona a Nàpols després de recuperar el vol amb Alacant

El Patronat de Turisme Costa Blanca ha presentat a Nàpols l’oferta turística de la província després de reobrir-se el vol directe amb Alacant, amb l’objectiu d’atraure més viatgers italians. La Diputació destaca el creixement del mercat italià i les noves connexions previstes per a l’hivern 2026/27.

Hugo Duro encadena nou partits i més de 400 minuts sense marcar a Mestalla

El davanter del València CF Hugo Duro porta nou partits seguits i 412 minuts sense marcar a Mestalla, una sequera golejadora que s’allarga des de fa sis mesos.

Ja són cinc els detinguts pel tiroteig mortal entre dues famílies a Alzira

La Policia Nacional ha arrestat un cinqué sospitós relacionat amb el tiroteig mortal entre dues famílies a Alzira, on va morir un home de 56 anys. Dos vivendes de familiars dels detinguts han sigut incendiades sense causar ferits, però ha mort un cavall.

Oratge estable i més calor en l’últim dia de l’estiu a la Comunitat Valenciana

L’últim dia de l’estiu arriba a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos, temperatures en ascens i vent fluix de direcció variable. Dimecres començarà la tardor amb ambient semblant, encara que amb màximes més baixes a la ciutat de València.