18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El territori valencià comença a administrar les segones dosis de la vacuna contra el coronavirus

Sanitat ha iniciat este diumenge l'administració de la segona dosi de la vacuna de Pfizer. Els residents i el personal sociosanitari de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol, en l'Horta Nord (València), van ser dels primers a rebre la primera dosi i este mateix diumenge quedaran vacunats de la segona. Segons les previsions de la farmacèutica, en un termini de 10 dies, els que estan sent vacunats, adquiriran la immunitat enfront del COVID-19. El nivell d'eficàcia d'esta vacuna és del 95%.

 

Al llarg dels pròxims dies se subministraran les 5.151 segones dosis per a completar el primer cicle de vacunació per a les persones amb les que es va iniciar el procés el passat 27 de desembre. La previsió és rebre el dilluns 17.550 vacunes, el 58% de les habituals a causa de la incidència comunicada per Pfizer. El dilluns 25, sempre segons les previsions del ministeri, ja es rebran les 30.255 dosis habituals i, en unes setmanes es reposaran les 12.705 dosis que no es manen este dilluns. Un contratemps que ha obligat a modificar temporalment el pla de vacunació per a garantir que totes aquelles persones vacunades en primera dosi, rebran a temps la segona.

 

Carmen Gómez, ha sigut la primera en rebre la segona dosi de la vacuna de Pfizer en el territori valencià i com la resta de residents de la Residència Verge del Miracle de Rafelbunyol en València «estan animats i tots els que es van vacunar de la primera dosi, volen rebre la segona», tal com ha declarat la infermera Cristina Palacios encarregada de subministrar-la. 

 

De moment, en el territori valencià de la primera dosi s'han administrat en residències i entre personal sanitari 86.927 dosi de la vacuna de Pfizer, un 92,1% de totes les rebudes fins al moment. Per províncies, s'han administrat 11.653 en Castelló, 32.472 en Alacant i 42.802 en València. 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.

Guido Rodríguez: hauria firmat més de sis mesos, però hi ha temps per a tot

El migcampista argentí, presentat com a nou jugador del València, va explicar que l'acord per sis mesos va respondre a la falta de temps en el mercat i va deixar oberta la seua continuïtat. Va assegurar ambició per a ajudar a mirar cap amunt en la classificació.

Compromís denuncia abandó i degradació del Jardí del Túria de València

Compromís ha denunciat la deterioració del Jardí del Túria i acusa el govern municipal d'ajornar el manteniment a 2027 i de privatitzar-lo amb un contracte de 35 milions.

L’oposició enlletgix 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet accelerar les compareixences

PSOE i Compromís critiquen que les víctimes de la dana no hagen sigut escoltades en Les Corts després de 15 mesos. El PP assegura que no han sigut vetades i que podrien acudir al febrer; Vox carrega contra el PSOE i exigix responsabilitats.