Així és el primer test clínic per a detectar Flurona que es distribueix a Espanya

En plena sisena ona de contagis per COVID 19, un nou terme està guanyant protagonisme, Flurona, o cosa que és el mateix, quan el pacient pateix COVID 19 i grip al mateix temps. Una casuística de la qual es té constància des de fa mesos, però a la qual ara se li ha donat nom.

Laboratoris Rhogen, especialitzats en l’àmbit diagnòstic i clínic, ha sigut la primera companyia a introduir a Espanya l’únic test d’origen europeu capaç de detectar amb precisió totes dos patologies. Una prova que ja s’està utilitzant en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, capaç de detectar amb precisió si el pacient està cursant les dos malalties al mateix temps o només una d’elles, així com de quina patologia concreta es tracta.

En concret, BIOSYNEX BLEGUE COVID-FLU A/B detecta en 10 minuts i amb una fiabilitat del 100% si la mostra pertany a una persona amb COVID 19, Grip (en les seues variables A o B) o Flurona. Aquesta prova clínica, d’ús exclusiu per professionals sanitaris, requereix la presa de mostres d’hisops nasofaringis, de la mateixa forma que els test d’autodiagnòstic.

Amb el resultat obtingut, el metge encarregat d’examinar al pacient podrà prendre les mesures terapèutiques o d’aïllament el més ràpid possible, segons siga necessari.

“L’impacte de la variant Ómicron i l’arribada de la temporada de grip està possibilitant que vegem més casos de “flurona” en les últimes setmanes, encara que ja s’havien descrit casos d’aquest tipus quasi des de l’inici de la pandèmia.

El nostre test, que ja està sent utilitzats en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, pot identificar sense cap mena de dubtes aquesta confluència de tots dos virus en un mateix pacient, o distingir també amb total precisió si es tracta únicament d’un d’ells i com dels dos és, Covid o Grip A i B” explica Mariano Alonso, director dels Laboratoris Rhogen, i afig que: “el resultat d’aquesta prova permet al metge prendre com més prompte millor les mesures terapèutiques adequades a cada situació partint d’una informació totalment fiable i en només 10 minuts”

Aquest test està desenvolupat pel laboratori suís Biosynex, partner de Rhogen en la Península Ibèrica, i està fabricat a Europa. Compta amb el Marcatge CE (Conformitat Europea) i la seua qualitat està validada a Suïssa amb estudis que avalen una sensibilitat del 97,5%, una especificitat del 100% i una exactitud en el diagnòstic del 99,7%.

 

Sobre Laboratoris Rhogen

 

Laboratoris Rhogen és una empresa espanyola especialitzada en l’àmbit diagnòstic formada per professionals amb més de 25 anys d’experiència en el sector. Juntament amb el seu partner suís Biosynex, de qui és distribuïdor en exclusiva en la Península Ibèrica, lideren el sector de test de diagnòstic a Espanya, tant d’ús clínic com de venda en farmàcies.

El seu porfolio de proves diagnòstiques relacionades amb el COVID-19 inclou més d’una desena de referències, entre les quals es troben: PCR, PCR COVID-Grip d’ús clínic o test d’antígens, de venda en farmàcies. Tots ells estan fabricats a Europa i compten amb el Marcatge CE (Conformitat Europea).

Últimes notícies

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.