Així és el primer test clínic per a detectar Flurona que es distribueix a Espanya

En plena sisena ona de contagis per COVID 19, un nou terme està guanyant protagonisme, Flurona, o cosa que és el mateix, quan el pacient pateix COVID 19 i grip al mateix temps. Una casuística de la qual es té constància des de fa mesos, però a la qual ara se li ha donat nom.

Laboratoris Rhogen, especialitzats en l’àmbit diagnòstic i clínic, ha sigut la primera companyia a introduir a Espanya l’únic test d’origen europeu capaç de detectar amb precisió totes dos patologies. Una prova que ja s’està utilitzant en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, capaç de detectar amb precisió si el pacient està cursant les dos malalties al mateix temps o només una d’elles, així com de quina patologia concreta es tracta.

En concret, BIOSYNEX BLEGUE COVID-FLU A/B detecta en 10 minuts i amb una fiabilitat del 100% si la mostra pertany a una persona amb COVID 19, Grip (en les seues variables A o B) o Flurona. Aquesta prova clínica, d’ús exclusiu per professionals sanitaris, requereix la presa de mostres d’hisops nasofaringis, de la mateixa forma que els test d’autodiagnòstic.

Amb el resultat obtingut, el metge encarregat d’examinar al pacient podrà prendre les mesures terapèutiques o d’aïllament el més ràpid possible, segons siga necessari.

“L’impacte de la variant Ómicron i l’arribada de la temporada de grip està possibilitant que vegem més casos de “flurona” en les últimes setmanes, encara que ja s’havien descrit casos d’aquest tipus quasi des de l’inici de la pandèmia.

El nostre test, que ja està sent utilitzats en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, pot identificar sense cap mena de dubtes aquesta confluència de tots dos virus en un mateix pacient, o distingir també amb total precisió si es tracta únicament d’un d’ells i com dels dos és, Covid o Grip A i B” explica Mariano Alonso, director dels Laboratoris Rhogen, i afig que: “el resultat d’aquesta prova permet al metge prendre com més prompte millor les mesures terapèutiques adequades a cada situació partint d’una informació totalment fiable i en només 10 minuts”

Aquest test està desenvolupat pel laboratori suís Biosynex, partner de Rhogen en la Península Ibèrica, i està fabricat a Europa. Compta amb el Marcatge CE (Conformitat Europea) i la seua qualitat està validada a Suïssa amb estudis que avalen una sensibilitat del 97,5%, una especificitat del 100% i una exactitud en el diagnòstic del 99,7%.

 

Sobre Laboratoris Rhogen

 

Laboratoris Rhogen és una empresa espanyola especialitzada en l’àmbit diagnòstic formada per professionals amb més de 25 anys d’experiència en el sector. Juntament amb el seu partner suís Biosynex, de qui és distribuïdor en exclusiva en la Península Ibèrica, lideren el sector de test de diagnòstic a Espanya, tant d’ús clínic com de venda en farmàcies.

El seu porfolio de proves diagnòstiques relacionades amb el COVID-19 inclou més d’una desena de referències, entre les quals es troben: PCR, PCR COVID-Grip d’ús clínic o test d’antígens, de venda en farmàcies. Tots ells estan fabricats a Europa i compten amb el Marcatge CE (Conformitat Europea).

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.