Així és el primer test clínic per a detectar Flurona que es distribueix a Espanya

En plena sisena ona de contagis per COVID 19, un nou terme està guanyant protagonisme, Flurona, o cosa que és el mateix, quan el pacient pateix COVID 19 i grip al mateix temps. Una casuística de la qual es té constància des de fa mesos, però a la qual ara se li ha donat nom.

Laboratoris Rhogen, especialitzats en l’àmbit diagnòstic i clínic, ha sigut la primera companyia a introduir a Espanya l’únic test d’origen europeu capaç de detectar amb precisió totes dos patologies. Una prova que ja s’està utilitzant en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, capaç de detectar amb precisió si el pacient està cursant les dos malalties al mateix temps o només una d’elles, així com de quina patologia concreta es tracta.

En concret, BIOSYNEX BLEGUE COVID-FLU A/B detecta en 10 minuts i amb una fiabilitat del 100% si la mostra pertany a una persona amb COVID 19, Grip (en les seues variables A o B) o Flurona. Aquesta prova clínica, d’ús exclusiu per professionals sanitaris, requereix la presa de mostres d’hisops nasofaringis, de la mateixa forma que els test d’autodiagnòstic.

Amb el resultat obtingut, el metge encarregat d’examinar al pacient podrà prendre les mesures terapèutiques o d’aïllament el més ràpid possible, segons siga necessari.

“L’impacte de la variant Ómicron i l’arribada de la temporada de grip està possibilitant que vegem més casos de “flurona” en les últimes setmanes, encara que ja s’havien descrit casos d’aquest tipus quasi des de l’inici de la pandèmia.

El nostre test, que ja està sent utilitzats en clíniques i consultes mèdiques d’Espanya i Portugal, pot identificar sense cap mena de dubtes aquesta confluència de tots dos virus en un mateix pacient, o distingir també amb total precisió si es tracta únicament d’un d’ells i com dels dos és, Covid o Grip A i B” explica Mariano Alonso, director dels Laboratoris Rhogen, i afig que: “el resultat d’aquesta prova permet al metge prendre com més prompte millor les mesures terapèutiques adequades a cada situació partint d’una informació totalment fiable i en només 10 minuts”

Aquest test està desenvolupat pel laboratori suís Biosynex, partner de Rhogen en la Península Ibèrica, i està fabricat a Europa. Compta amb el Marcatge CE (Conformitat Europea) i la seua qualitat està validada a Suïssa amb estudis que avalen una sensibilitat del 97,5%, una especificitat del 100% i una exactitud en el diagnòstic del 99,7%.

 

Sobre Laboratoris Rhogen

 

Laboratoris Rhogen és una empresa espanyola especialitzada en l’àmbit diagnòstic formada per professionals amb més de 25 anys d’experiència en el sector. Juntament amb el seu partner suís Biosynex, de qui és distribuïdor en exclusiva en la Península Ibèrica, lideren el sector de test de diagnòstic a Espanya, tant d’ús clínic com de venda en farmàcies.

El seu porfolio de proves diagnòstiques relacionades amb el COVID-19 inclou més d’una desena de referències, entre les quals es troben: PCR, PCR COVID-Grip d’ús clínic o test d’antígens, de venda en farmàcies. Tots ells estan fabricats a Europa i compten amb el Marcatge CE (Conformitat Europea).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.