Tornen els bous a la plaça de València després de dos anys

Els bous tornaran a trepitjar la roda de la plaça de València després de dos anys d’inactivitat com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. Sota el lema ‘Torna el Bou a València‘ el cós del carrer Xàtiva acollirà la celebració del certamen ‘València busca un Torero’, un concurs de retallades i activitats culturals per a tots els públics.

Durant el darrer cap de setmana de novembre, els dies 27 i 28, se cercarà noves promeses del toreig amb dos classes pràctiques amb alumnes de les principals escoles d’Espanya, Portugal i França, organitzades des de l’àrea d’Afers Taurins de la Diputació de València. A més de l’“esperat” concurs de retallades en què les principals figures d’Espanya i de la Comunitat Valenciana es disputaran, per primera vegada en la història, el títol de Campió d’Europa de Retallades.

La plaça de bous de València era l’única que encara no havia obert les portes als esdeveniments taurins a diferència de Castelló i Alacant. Per això, des de l’organització de l’esdeveniment indiquen que “hi ha molta il·lusió posada en este atípic però cridaner cap de setmana taurí” i que “s’estan cuidant tots els detalls per a la tornada de la festa i per oferir un espectacle diferent i amb contingut, amb una posada en escena que estem segurs no deixarà ningú indiferent”.

De la mateixa manera, el president de la Diputació, Toni Gaspar, durant l’acte de presentació del certamen va recordar “la importància de no deixar passar una altra temporada en blanc” sense que la capital del Túria tornés a celebrar festejos taurins a la plaça.

Els bous que saltaran a l’arena de la plaça seran dels ferros de La Quinta, Miura, Peñajara, Partit de Resina, Adolfo Martin i Fuente Ymbro. Així mateix, la casa Machancoses de Fernando Machancoses serà la responsable de les tasques de corrals amb els cabestres de la seua propietat, a més indiquen que totes les empreses subcontractades per a realitzar qualsevol mena d’activitat relacionada amb l’esdeveniment són valencianes.

Les entrades estan ja a la venda amb un preu únic de 15 euros al portal web www.boufora.com, així com a les xarxes socials de #boufora, on es podran conéixer dia a dia totes les particularitats del “cap de setmana taurí de l’any”. Per a grups grans, es poden sol·licitar les entrades al correu electrònic elboufora@gmail.com i seran lliurades en mà a la ubicació indicada.

Programació

 

El sorteig dels grups de retalladors es realitzarà dimecres que ve 24 de novembre a les 20:00 hi serà retransmés en directe per les xarxes socials de #boufora.

El dissabte 27 i diumenge 28 en horari vespertí es podrà gaudir gratuïtament, de les dos classes pràctiques amb els alumnes més avantatjats de les Escoles Taurines nacionals. El matí del diumenge se celebrarà el Concurs de retallades amb la participació d’importants retalladors.

Quant a activitats culturals es refereix, la Federació de Bous al carrer de la CV, la Federació Valenciana de Bou de Corda i la Unió d’Emboladors de la CV han preparat per al dissabte 27 de novembre un matinal cultural-taurí “divers i variat”.

Començarà el matí a la Capella de la plaça, amb una Missa en sufragi de tots els difunts de la família Taurina. A continuació, se celebrarà la presentació del llibre “Res succeeix sense abans ser un somni” del ramader Antonio Lopez Gibaja, a la qual seguirà la presentació del manual referent al Bou Embolat de la Generalitat Valenciana.

La cooperativa Valenciana ANECOOP i la seua aposta per promocionar el Bou al Carrer tindrà el seu espai en este matinal cultural, amb la presentació als aficionats d’un vi DO valencià en referència al Bou al Carrer i que serà sant i senya de la Cultura del Bou valenciana a tots els països on s’exportarà ben aviat.

L’acte finalitzarà amb l’entrega de Guardons Manuel Vicent a les penyes de Bou al Carrer més antigues de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.