Anuncios

Tornen els bous a la plaça de València després de dos anys

Els bous tornaran a trepitjar la roda de la plaça de València després de dos anys d’inactivitat com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. Sota el lema ‘Torna el Bou a València‘ el cós del carrer Xàtiva acollirà la celebració del certamen ‘València busca un Torero’, un concurs de retallades i activitats culturals per a tots els públics.

Durant el darrer cap de setmana de novembre, els dies 27 i 28, se cercarà noves promeses del toreig amb dos classes pràctiques amb alumnes de les principals escoles d’Espanya, Portugal i França, organitzades des de l’àrea d’Afers Taurins de la Diputació de València. A més de l’“esperat” concurs de retallades en què les principals figures d’Espanya i de la Comunitat Valenciana es disputaran, per primera vegada en la història, el títol de Campió d’Europa de Retallades.

Anuncios

La plaça de bous de València era l’única que encara no havia obert les portes als esdeveniments taurins a diferència de Castelló i Alacant. Per això, des de l’organització de l’esdeveniment indiquen que “hi ha molta il·lusió posada en este atípic però cridaner cap de setmana taurí” i que “s’estan cuidant tots els detalls per a la tornada de la festa i per oferir un espectacle diferent i amb contingut, amb una posada en escena que estem segurs no deixarà ningú indiferent”.

De la mateixa manera, el president de la Diputació, Toni Gaspar, durant l’acte de presentació del certamen va recordar “la importància de no deixar passar una altra temporada en blanc” sense que la capital del Túria tornés a celebrar festejos taurins a la plaça.

Els bous que saltaran a l’arena de la plaça seran dels ferros de La Quinta, Miura, Peñajara, Partit de Resina, Adolfo Martin i Fuente Ymbro. Així mateix, la casa Machancoses de Fernando Machancoses serà la responsable de les tasques de corrals amb els cabestres de la seua propietat, a més indiquen que totes les empreses subcontractades per a realitzar qualsevol mena d’activitat relacionada amb l’esdeveniment són valencianes.

Les entrades estan ja a la venda amb un preu únic de 15 euros al portal web www.boufora.com, així com a les xarxes socials de #boufora, on es podran conéixer dia a dia totes les particularitats del “cap de setmana taurí de l’any”. Per a grups grans, es poden sol·licitar les entrades al correu electrònic elboufora@gmail.com i seran lliurades en mà a la ubicació indicada.

Programació

 

El sorteig dels grups de retalladors es realitzarà dimecres que ve 24 de novembre a les 20:00 hi serà retransmés en directe per les xarxes socials de #boufora.

El dissabte 27 i diumenge 28 en horari vespertí es podrà gaudir gratuïtament, de les dos classes pràctiques amb els alumnes més avantatjats de les Escoles Taurines nacionals. El matí del diumenge se celebrarà el Concurs de retallades amb la participació d’importants retalladors.

Quant a activitats culturals es refereix, la Federació de Bous al carrer de la CV, la Federació Valenciana de Bou de Corda i la Unió d’Emboladors de la CV han preparat per al dissabte 27 de novembre un matinal cultural-taurí “divers i variat”.

Començarà el matí a la Capella de la plaça, amb una Missa en sufragi de tots els difunts de la família Taurina. A continuació, se celebrarà la presentació del llibre “Res succeeix sense abans ser un somni” del ramader Antonio Lopez Gibaja, a la qual seguirà la presentació del manual referent al Bou Embolat de la Generalitat Valenciana.

La cooperativa Valenciana ANECOOP i la seua aposta per promocionar el Bou al Carrer tindrà el seu espai en este matinal cultural, amb la presentació als aficionats d’un vi DO valencià en referència al Bou al Carrer i que serà sant i senya de la Cultura del Bou valenciana a tots els països on s’exportarà ben aviat.

L’acte finalitzarà amb l’entrega de Guardons Manuel Vicent a les penyes de Bou al Carrer més antigues de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.
Anuncios