11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Tornen els bous a la plaça de València després de dos anys

Els bous tornaran a trepitjar la roda de la plaça de València després de dos anys d’inactivitat com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. Sota el lema ‘Torna el Bou a València‘ el cós del carrer Xàtiva acollirà la celebració del certamen ‘València busca un Torero’, un concurs de retallades i activitats culturals per a tots els públics.

Durant el darrer cap de setmana de novembre, els dies 27 i 28, se cercarà noves promeses del toreig amb dos classes pràctiques amb alumnes de les principals escoles d’Espanya, Portugal i França, organitzades des de l’àrea d’Afers Taurins de la Diputació de València. A més de l’“esperat” concurs de retallades en què les principals figures d’Espanya i de la Comunitat Valenciana es disputaran, per primera vegada en la història, el títol de Campió d’Europa de Retallades.

La plaça de bous de València era l’única que encara no havia obert les portes als esdeveniments taurins a diferència de Castelló i Alacant. Per això, des de l’organització de l’esdeveniment indiquen que “hi ha molta il·lusió posada en este atípic però cridaner cap de setmana taurí” i que “s’estan cuidant tots els detalls per a la tornada de la festa i per oferir un espectacle diferent i amb contingut, amb una posada en escena que estem segurs no deixarà ningú indiferent”.

De la mateixa manera, el president de la Diputació, Toni Gaspar, durant l’acte de presentació del certamen va recordar “la importància de no deixar passar una altra temporada en blanc” sense que la capital del Túria tornés a celebrar festejos taurins a la plaça.

Els bous que saltaran a l’arena de la plaça seran dels ferros de La Quinta, Miura, Peñajara, Partit de Resina, Adolfo Martin i Fuente Ymbro. Així mateix, la casa Machancoses de Fernando Machancoses serà la responsable de les tasques de corrals amb els cabestres de la seua propietat, a més indiquen que totes les empreses subcontractades per a realitzar qualsevol mena d’activitat relacionada amb l’esdeveniment són valencianes.

Les entrades estan ja a la venda amb un preu únic de 15 euros al portal web www.boufora.com, així com a les xarxes socials de #boufora, on es podran conéixer dia a dia totes les particularitats del “cap de setmana taurí de l’any”. Per a grups grans, es poden sol·licitar les entrades al correu electrònic elboufora@gmail.com i seran lliurades en mà a la ubicació indicada.

Programació

 

El sorteig dels grups de retalladors es realitzarà dimecres que ve 24 de novembre a les 20:00 hi serà retransmés en directe per les xarxes socials de #boufora.

El dissabte 27 i diumenge 28 en horari vespertí es podrà gaudir gratuïtament, de les dos classes pràctiques amb els alumnes més avantatjats de les Escoles Taurines nacionals. El matí del diumenge se celebrarà el Concurs de retallades amb la participació d’importants retalladors.

Quant a activitats culturals es refereix, la Federació de Bous al carrer de la CV, la Federació Valenciana de Bou de Corda i la Unió d’Emboladors de la CV han preparat per al dissabte 27 de novembre un matinal cultural-taurí “divers i variat”.

Començarà el matí a la Capella de la plaça, amb una Missa en sufragi de tots els difunts de la família Taurina. A continuació, se celebrarà la presentació del llibre “Res succeeix sense abans ser un somni” del ramader Antonio Lopez Gibaja, a la qual seguirà la presentació del manual referent al Bou Embolat de la Generalitat Valenciana.

La cooperativa Valenciana ANECOOP i la seua aposta per promocionar el Bou al Carrer tindrà el seu espai en este matinal cultural, amb la presentació als aficionats d’un vi DO valencià en referència al Bou al Carrer i que serà sant i senya de la Cultura del Bou valenciana a tots els països on s’exportarà ben aviat.

L’acte finalitzarà amb l’entrega de Guardons Manuel Vicent a les penyes de Bou al Carrer més antigues de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.