Tornen els bous a la plaça de València després de dos anys

Els bous tornaran a trepitjar la roda de la plaça de València després de dos anys d’inactivitat com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. Sota el lema ‘Torna el Bou a València‘ el cós del carrer Xàtiva acollirà la celebració del certamen ‘València busca un Torero’, un concurs de retallades i activitats culturals per a tots els públics.

Durant el darrer cap de setmana de novembre, els dies 27 i 28, se cercarà noves promeses del toreig amb dos classes pràctiques amb alumnes de les principals escoles d’Espanya, Portugal i França, organitzades des de l’àrea d’Afers Taurins de la Diputació de València. A més de l’“esperat” concurs de retallades en què les principals figures d’Espanya i de la Comunitat Valenciana es disputaran, per primera vegada en la història, el títol de Campió d’Europa de Retallades.

La plaça de bous de València era l’única que encara no havia obert les portes als esdeveniments taurins a diferència de Castelló i Alacant. Per això, des de l’organització de l’esdeveniment indiquen que “hi ha molta il·lusió posada en este atípic però cridaner cap de setmana taurí” i que “s’estan cuidant tots els detalls per a la tornada de la festa i per oferir un espectacle diferent i amb contingut, amb una posada en escena que estem segurs no deixarà ningú indiferent”.

De la mateixa manera, el president de la Diputació, Toni Gaspar, durant l’acte de presentació del certamen va recordar “la importància de no deixar passar una altra temporada en blanc” sense que la capital del Túria tornés a celebrar festejos taurins a la plaça.

Els bous que saltaran a l’arena de la plaça seran dels ferros de La Quinta, Miura, Peñajara, Partit de Resina, Adolfo Martin i Fuente Ymbro. Així mateix, la casa Machancoses de Fernando Machancoses serà la responsable de les tasques de corrals amb els cabestres de la seua propietat, a més indiquen que totes les empreses subcontractades per a realitzar qualsevol mena d’activitat relacionada amb l’esdeveniment són valencianes.

Les entrades estan ja a la venda amb un preu únic de 15 euros al portal web www.boufora.com, així com a les xarxes socials de #boufora, on es podran conéixer dia a dia totes les particularitats del “cap de setmana taurí de l’any”. Per a grups grans, es poden sol·licitar les entrades al correu electrònic elboufora@gmail.com i seran lliurades en mà a la ubicació indicada.

Programació

 

El sorteig dels grups de retalladors es realitzarà dimecres que ve 24 de novembre a les 20:00 hi serà retransmés en directe per les xarxes socials de #boufora.

El dissabte 27 i diumenge 28 en horari vespertí es podrà gaudir gratuïtament, de les dos classes pràctiques amb els alumnes més avantatjats de les Escoles Taurines nacionals. El matí del diumenge se celebrarà el Concurs de retallades amb la participació d’importants retalladors.

Quant a activitats culturals es refereix, la Federació de Bous al carrer de la CV, la Federació Valenciana de Bou de Corda i la Unió d’Emboladors de la CV han preparat per al dissabte 27 de novembre un matinal cultural-taurí “divers i variat”.

Començarà el matí a la Capella de la plaça, amb una Missa en sufragi de tots els difunts de la família Taurina. A continuació, se celebrarà la presentació del llibre “Res succeeix sense abans ser un somni” del ramader Antonio Lopez Gibaja, a la qual seguirà la presentació del manual referent al Bou Embolat de la Generalitat Valenciana.

La cooperativa Valenciana ANECOOP i la seua aposta per promocionar el Bou al Carrer tindrà el seu espai en este matinal cultural, amb la presentació als aficionats d’un vi DO valencià en referència al Bou al Carrer i que serà sant i senya de la Cultura del Bou valenciana a tots els països on s’exportarà ben aviat.

L’acte finalitzarà amb l’entrega de Guardons Manuel Vicent a les penyes de Bou al Carrer més antigues de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU