Transports concedeix quasi 5 milions per a desplegar infraestructura ciclista en 10 municipis, dos valencians

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha concedit 4,7 milions d’euros a 10 municipis de Catalunya, Comunitat Valenciana, Murcia, Galícia i País Basc per a desplegar infraestructura ciclista i sostenible amb bicicleta. En el cas de l’autonomia, seran a Finestrat i El Puig de Santa María.

Amb estos fons, destinats a municipis de menys de 50.000 habitants i concedits a través de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, es finançarà la construcció de 21 quilòmetres de carrils bici, amb els quals es connectaran en total 36 equipaments que passaran a estar accessibles amb bicicleta; 22 aparcaments segurs per a bicicletes i 12 aforadores o comptadors d’ús.

En total, la població que es beneficiarà d’estos projectes és de 161.282 habitants.

Les subvencions aprovades cobreixen fins a un màxim del 90% dels costos de cada projecte d’inversió en infraestructures ciclistes, i s’emmarquen en l’Estratègia Estatal per la Bicicleta aprovada pel Consell de Ministres al juny del 2020 per a afavorir l’accessibilitat amb bicicleta als centres públics, millorant la connectivitat entre el ferrocarril i la bicicleta.

En este sentit, l’objectiu és «contribuir a reduir l’ús d’energies fòssils i, per tant, de la contaminació tant atmosfèrica com a acústica, mentre es millora la qualitat de l’aire i de vida en pobles i ciutats i es promou el cicloturismo».

Estos projectes tenen un termini d’execució de 18 mesos i la Fundació podrà sol·licitar als municipis beneficiaris que realitzen «certes adaptacions» als seus projectes perquè s’ajusten a la Guia de Recomanacions per al Disseny d’Infraestructura Ciclista, publicada pel Ministeri al juny del 2023.

No obstant això, estes adaptacions no podran alterar «la naturalesa o objectius» de la subvenció ni suposar un «canvi substancial» en el conjunt d’actuacions subvencionades.

L’organisme públic té previst començar a treballar pròximament en la preparació de la segona convocatòria, amb un pressupost proper als 15 milions d’euros.

Tant la resolució provisional com la definitiva de les ajudes s’han publicat recentment al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), així com en l’apartat destinat a les ajudes de la pàgina web de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyoles.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.