11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Transports concedeix quasi 5 milions per a desplegar infraestructura ciclista en 10 municipis, dos valencians

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha concedit 4,7 milions d’euros a 10 municipis de Catalunya, Comunitat Valenciana, Murcia, Galícia i País Basc per a desplegar infraestructura ciclista i sostenible amb bicicleta. En el cas de l’autonomia, seran a Finestrat i El Puig de Santa María.

Amb estos fons, destinats a municipis de menys de 50.000 habitants i concedits a través de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, es finançarà la construcció de 21 quilòmetres de carrils bici, amb els quals es connectaran en total 36 equipaments que passaran a estar accessibles amb bicicleta; 22 aparcaments segurs per a bicicletes i 12 aforadores o comptadors d’ús.

En total, la població que es beneficiarà d’estos projectes és de 161.282 habitants.

Les subvencions aprovades cobreixen fins a un màxim del 90% dels costos de cada projecte d’inversió en infraestructures ciclistes, i s’emmarquen en l’Estratègia Estatal per la Bicicleta aprovada pel Consell de Ministres al juny del 2020 per a afavorir l’accessibilitat amb bicicleta als centres públics, millorant la connectivitat entre el ferrocarril i la bicicleta.

En este sentit, l’objectiu és “contribuir a reduir l’ús d’energies fòssils i, per tant, de la contaminació tant atmosfèrica com a acústica, mentre es millora la qualitat de l’aire i de vida en pobles i ciutats i es promou el cicloturismo”.

Estos projectes tenen un termini d’execució de 18 mesos i la Fundació podrà sol·licitar als municipis beneficiaris que realitzen “certes adaptacions” als seus projectes perquè s’ajusten a la Guia de Recomanacions per al Disseny d’Infraestructura Ciclista, publicada pel Ministeri al juny del 2023.

No obstant això, estes adaptacions no podran alterar “la naturalesa o objectius” de la subvenció ni suposar un “canvi substancial” en el conjunt d’actuacions subvencionades.

L’organisme públic té previst començar a treballar pròximament en la preparació de la segona convocatòria, amb un pressupost proper als 15 milions d’euros.

Tant la resolució provisional com la definitiva de les ajudes s’han publicat recentment al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), així com en l’apartat destinat a les ajudes de la pàgina web de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyoles.

Últimes notícies

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.

Un ciclista ha sigut rescatat després d’una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau de Tibi

Un ciclista de 52 anys ha sigut reanimat i evacuat en helicòpter després de patir una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau, a Tibi. L'operació s'ha completat en poc més d'una hora.

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.