Transports concedeix quasi 5 milions per a desplegar infraestructura ciclista en 10 municipis, dos valencians

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha concedit 4,7 milions d’euros a 10 municipis de Catalunya, Comunitat Valenciana, Murcia, Galícia i País Basc per a desplegar infraestructura ciclista i sostenible amb bicicleta. En el cas de l’autonomia, seran a Finestrat i El Puig de Santa María.

Amb estos fons, destinats a municipis de menys de 50.000 habitants i concedits a través de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, es finançarà la construcció de 21 quilòmetres de carrils bici, amb els quals es connectaran en total 36 equipaments que passaran a estar accessibles amb bicicleta; 22 aparcaments segurs per a bicicletes i 12 aforadores o comptadors d’ús.

En total, la població que es beneficiarà d’estos projectes és de 161.282 habitants.

Les subvencions aprovades cobreixen fins a un màxim del 90% dels costos de cada projecte d’inversió en infraestructures ciclistes, i s’emmarquen en l’Estratègia Estatal per la Bicicleta aprovada pel Consell de Ministres al juny del 2020 per a afavorir l’accessibilitat amb bicicleta als centres públics, millorant la connectivitat entre el ferrocarril i la bicicleta.

En este sentit, l’objectiu és «contribuir a reduir l’ús d’energies fòssils i, per tant, de la contaminació tant atmosfèrica com a acústica, mentre es millora la qualitat de l’aire i de vida en pobles i ciutats i es promou el cicloturismo».

Estos projectes tenen un termini d’execució de 18 mesos i la Fundació podrà sol·licitar als municipis beneficiaris que realitzen «certes adaptacions» als seus projectes perquè s’ajusten a la Guia de Recomanacions per al Disseny d’Infraestructura Ciclista, publicada pel Ministeri al juny del 2023.

No obstant això, estes adaptacions no podran alterar «la naturalesa o objectius» de la subvenció ni suposar un «canvi substancial» en el conjunt d’actuacions subvencionades.

L’organisme públic té previst començar a treballar pròximament en la preparació de la segona convocatòria, amb un pressupost proper als 15 milions d’euros.

Tant la resolució provisional com la definitiva de les ajudes s’han publicat recentment al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), així com en l’apartat destinat a les ajudes de la pàgina web de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyoles.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.