Transports concedeix quasi 5 milions per a desplegar infraestructura ciclista en 10 municipis, dos valencians

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha concedit 4,7 milions d’euros a 10 municipis de Catalunya, Comunitat Valenciana, Murcia, Galícia i País Basc per a desplegar infraestructura ciclista i sostenible amb bicicleta. En el cas de l’autonomia, seran a Finestrat i El Puig de Santa María.

Amb estos fons, destinats a municipis de menys de 50.000 habitants i concedits a través de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, es finançarà la construcció de 21 quilòmetres de carrils bici, amb els quals es connectaran en total 36 equipaments que passaran a estar accessibles amb bicicleta; 22 aparcaments segurs per a bicicletes i 12 aforadores o comptadors d’ús.

En total, la població que es beneficiarà d’estos projectes és de 161.282 habitants.

Les subvencions aprovades cobreixen fins a un màxim del 90% dels costos de cada projecte d’inversió en infraestructures ciclistes, i s’emmarquen en l’Estratègia Estatal per la Bicicleta aprovada pel Consell de Ministres al juny del 2020 per a afavorir l’accessibilitat amb bicicleta als centres públics, millorant la connectivitat entre el ferrocarril i la bicicleta.

En este sentit, l’objectiu és “contribuir a reduir l’ús d’energies fòssils i, per tant, de la contaminació tant atmosfèrica com a acústica, mentre es millora la qualitat de l’aire i de vida en pobles i ciutats i es promou el cicloturismo”.

Estos projectes tenen un termini d’execució de 18 mesos i la Fundació podrà sol·licitar als municipis beneficiaris que realitzen “certes adaptacions” als seus projectes perquè s’ajusten a la Guia de Recomanacions per al Disseny d’Infraestructura Ciclista, publicada pel Ministeri al juny del 2023.

No obstant això, estes adaptacions no podran alterar “la naturalesa o objectius” de la subvenció ni suposar un “canvi substancial” en el conjunt d’actuacions subvencionades.

L’organisme públic té previst començar a treballar pròximament en la preparació de la segona convocatòria, amb un pressupost proper als 15 milions d’euros.

Tant la resolució provisional com la definitiva de les ajudes s’han publicat recentment al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), així com en l’apartat destinat a les ajudes de la pàgina web de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyoles.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.