Transports concedeix quasi 5 milions per a desplegar infraestructura ciclista en 10 municipis, dos valencians

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha concedit 4,7 milions d’euros a 10 municipis de Catalunya, Comunitat Valenciana, Murcia, Galícia i País Basc per a desplegar infraestructura ciclista i sostenible amb bicicleta. En el cas de l’autonomia, seran a Finestrat i El Puig de Santa María.

Amb estos fons, destinats a municipis de menys de 50.000 habitants i concedits a través de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, es finançarà la construcció de 21 quilòmetres de carrils bici, amb els quals es connectaran en total 36 equipaments que passaran a estar accessibles amb bicicleta; 22 aparcaments segurs per a bicicletes i 12 aforadores o comptadors d’ús.

En total, la població que es beneficiarà d’estos projectes és de 161.282 habitants.

Les subvencions aprovades cobreixen fins a un màxim del 90% dels costos de cada projecte d’inversió en infraestructures ciclistes, i s’emmarquen en l’Estratègia Estatal per la Bicicleta aprovada pel Consell de Ministres al juny del 2020 per a afavorir l’accessibilitat amb bicicleta als centres públics, millorant la connectivitat entre el ferrocarril i la bicicleta.

En este sentit, l’objectiu és “contribuir a reduir l’ús d’energies fòssils i, per tant, de la contaminació tant atmosfèrica com a acústica, mentre es millora la qualitat de l’aire i de vida en pobles i ciutats i es promou el cicloturismo”.

Estos projectes tenen un termini d’execució de 18 mesos i la Fundació podrà sol·licitar als municipis beneficiaris que realitzen “certes adaptacions” als seus projectes perquè s’ajusten a la Guia de Recomanacions per al Disseny d’Infraestructura Ciclista, publicada pel Ministeri al juny del 2023.

No obstant això, estes adaptacions no podran alterar “la naturalesa o objectius” de la subvenció ni suposar un “canvi substancial” en el conjunt d’actuacions subvencionades.

L’organisme públic té previst començar a treballar pròximament en la preparació de la segona convocatòria, amb un pressupost proper als 15 milions d’euros.

Tant la resolució provisional com la definitiva de les ajudes s’han publicat recentment al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), així com en l’apartat destinat a les ajudes de la pàgina web de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyoles.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.

El València Basket busca recuperar sensacions davant Jairis abans del play off

El València Basket visita a Hozono Global Jairis en l'última jornada de la Lliga Femenina Endesa amb el tercer lloc assegurat però amb la urgència de millorar el seu joc i arribar en la millor forma possible al play off pel títol.

La Diputació ajorna al 13 de maig la declaració de Carlos Baño sobre els bons consum

La Diputació d'Alacant retarda al 13 de maig la compareixença de Carlos Baño en la comissió que investiga els bons consum de 2022 i 2023, després d'atendre una petició interna de canvi de data.

Detinguda en l’aeroport d’Alacant una fugitiva buscada per tràfic de drogues i blanqueig a Suècia

Una dona de 28 anys amb una Orde Europea de Detenció per tràfic de drogues i blanqueig va ser arrestada en l'aeroport Alacant-Elx després d'un dispositiu policial activat per un avís.