Trump confon a Espanya amb un membre dels BRICS i promet imposar aranzels del 100%

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Donald Trump, ha confós este dilluns a Espanya amb un membre dels BRICS –organització multilateral que agrupa a diverses economies emergents i que s’ha constituït com un espai internacional alternatiu al G7–, i ha promès imposar aranzels del cent per cent a este grup.

En el Despatx Oval, en ser preguntat sobre l’aportació de menys del cinc per cent de diversos països de l’OTAN a l’Aliança Atlàntica, inclòs el cas espanyol, ha assegurat que Espanya forma part dels BRICS.

“Crec que Espanya està molt per baix. I, no obstant això, són dels BRICS. (…) I, si els BRICS volen fer això, està bé, però anem a imposar almenys un aranzel del cent per cent als negocis que facen”, ha declarat.

Les sigles dels BRICS provenen dels seus països fundadors: Brasil, Rússia, Índia, Xina i Sud-àfrica, si ben actualment està compost per onze membres plens, que inclouen a Aràbia Saudita, Egipte, Unió dels Emirats Àrabs, Etiòpia, Iran i Indonèsia. També compta amb diversos països socis.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.

Dansa València reforça la seua projecció internacional amb un centenar d’agents culturals

Dansa València convertirà la ciutat en un punt de trobada clau per a la dansa entre el 15 i el 19 d'abril, amb un centenar de professionals, aliances europees i un ampli programa formatiu i divulgatiu.