L’aeroport de Castelló comptarà amb cinc vols setmanals a Madrid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròxima licitació, per part de la societat pública Aerocas, d’una ruta aèria entre Castelló i Madrid, amb l’objectiu que comence a operar en la tardor de 2022.

Puig ha assegurat que aquesta ruta, que operarà amb cinc freqüències setmanals, constituirà «la connexió definitiva per a situar a l’aeroport de Castelló en el mapa nacional i internacional«. En aquest sentit, ha incidit en què permetrà enllaçar amb un dels principals hubs aeris internacionals, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de connexió de l’aeroport.

El president de la Generalitat ha fet aquest anunci durant la seua visita a l’aeroport de Castelló, on ha estat acompanyat pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, la directora general d’Aerocas, Blanca Marín, i la directora territorial de Presidència, Eva Redondo.

El contracte, que eixirà a concurs, tindrà una duració de dos anys dins de la labor que ve desenvolupant Aerocas en els últims anys per a aconseguir noves rutes nacionals i internacionals. En paral·lel, la Generalitat continua tramitant la declaració de la ruta com a Obligació de Servei Públic (OSP). En aquest sentit, el contracte que eixirà a concurs servirà per a avaluar el funcionament de la connexió i dimensionar adequadament l’OSP.

La licitació de la ruta Castelló-Madrid reforçarà l’estratègia de reactivació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló. Sobre aquest tema, el president de la Generalitat ha recordat que l’aeroport té previst operar aquest estiu 8 rutes nacionals i internacionals, que generaran 17 freqüències setmanals, la qual cosa suposarà rècord en la història de l’aeroport.

Estratègia de diversificació

Així mateix, Ximo Puig ha visitat el nou centre de manteniment d’avions que ultima la companyia Brok-air Aviation Group, en el marc de l’estratègia de diversificació que ve desenvolupant Aerocas. En aquest sentit, Puig ha destacat el creixement industrial de l’aeroport com «un motor econòmic i social per a Castelló» i ha agraït la confiança de les empreses de manteniment, estacionament i desmantellament d’avions instal·lades.

El president també s’ha entrevistat amb representants de l’empresa e-Cube Solutions i de la start-up Arkadia Space. Aquesta última es dedica al desenvolupament de motors per al sector aeroespacial.

Amb l’objectiu de reforçar l’activitat logística de l’aeroport i amb la intenció de «generar ocupació i oportunitats«, Ximo Puig ha avançat que durant aquest primer semestre de l’any eixirà a licitació el projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC).

La previsió, segons el cap del Consell, és que aquest projecte estiga preparat abans de final d’any amb la intenció que les obres puguen començar el pròxim 2023.

Formació Professional

La formació és un altre dels eixos sobre els quals pivota el pla de diversificació de l’aeroport de Castelló. A més de les diverses escoles de vol que operen en les instal·lacions, la Generalitat ha apostat per implantar cicles de Formació Professional vinculats a la branca aeronàutica.

Actualment ja s’ha posat en marxa el grau mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutic i es preveu la implementació d’altres tres de grau superior, vinculats també al manteniment d’avions.

Una iniciativa que, segons Ximo Puig, permetrà convertir l’aeroport de Castelló «en un centre formatiu de referència en l’àmbit aeronàutic en la Comunitat Valenciana» i un dels centres de referència espanyols en Formació Professional.

Últimes notícies

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.