L’aeroport de Castelló comptarà amb cinc vols setmanals a Madrid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròxima licitació, per part de la societat pública Aerocas, d’una ruta aèria entre Castelló i Madrid, amb l’objectiu que comence a operar en la tardor de 2022.

Puig ha assegurat que aquesta ruta, que operarà amb cinc freqüències setmanals, constituirà “la connexió definitiva per a situar a l’aeroport de Castelló en el mapa nacional i internacional“. En aquest sentit, ha incidit en què permetrà enllaçar amb un dels principals hubs aeris internacionals, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de connexió de l’aeroport.

El president de la Generalitat ha fet aquest anunci durant la seua visita a l’aeroport de Castelló, on ha estat acompanyat pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, la directora general d’Aerocas, Blanca Marín, i la directora territorial de Presidència, Eva Redondo.

El contracte, que eixirà a concurs, tindrà una duració de dos anys dins de la labor que ve desenvolupant Aerocas en els últims anys per a aconseguir noves rutes nacionals i internacionals. En paral·lel, la Generalitat continua tramitant la declaració de la ruta com a Obligació de Servei Públic (OSP). En aquest sentit, el contracte que eixirà a concurs servirà per a avaluar el funcionament de la connexió i dimensionar adequadament l’OSP.

La licitació de la ruta Castelló-Madrid reforçarà l’estratègia de reactivació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló. Sobre aquest tema, el president de la Generalitat ha recordat que l’aeroport té previst operar aquest estiu 8 rutes nacionals i internacionals, que generaran 17 freqüències setmanals, la qual cosa suposarà rècord en la història de l’aeroport.

Estratègia de diversificació

Així mateix, Ximo Puig ha visitat el nou centre de manteniment d’avions que ultima la companyia Brok-air Aviation Group, en el marc de l’estratègia de diversificació que ve desenvolupant Aerocas. En aquest sentit, Puig ha destacat el creixement industrial de l’aeroport com “un motor econòmic i social per a Castelló” i ha agraït la confiança de les empreses de manteniment, estacionament i desmantellament d’avions instal·lades.

El president també s’ha entrevistat amb representants de l’empresa e-Cube Solutions i de la start-up Arkadia Space. Aquesta última es dedica al desenvolupament de motors per al sector aeroespacial.

Amb l’objectiu de reforçar l’activitat logística de l’aeroport i amb la intenció de “generar ocupació i oportunitats“, Ximo Puig ha avançat que durant aquest primer semestre de l’any eixirà a licitació el projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC).

La previsió, segons el cap del Consell, és que aquest projecte estiga preparat abans de final d’any amb la intenció que les obres puguen començar el pròxim 2023.

Formació Professional

La formació és un altre dels eixos sobre els quals pivota el pla de diversificació de l’aeroport de Castelló. A més de les diverses escoles de vol que operen en les instal·lacions, la Generalitat ha apostat per implantar cicles de Formació Professional vinculats a la branca aeronàutica.

Actualment ja s’ha posat en marxa el grau mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutic i es preveu la implementació d’altres tres de grau superior, vinculats també al manteniment d’avions.

Una iniciativa que, segons Ximo Puig, permetrà convertir l’aeroport de Castelló “en un centre formatiu de referència en l’àmbit aeronàutic en la Comunitat Valenciana” i un dels centres de referència espanyols en Formació Professional.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.