7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

L’aeroport de Castelló comptarà amb cinc vols setmanals a Madrid

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la pròxima licitació, per part de la societat pública Aerocas, d’una ruta aèria entre Castelló i Madrid, amb l’objectiu que comence a operar en la tardor de 2022.

Puig ha assegurat que aquesta ruta, que operarà amb cinc freqüències setmanals, constituirà “la connexió definitiva per a situar a l’aeroport de Castelló en el mapa nacional i internacional“. En aquest sentit, ha incidit en què permetrà enllaçar amb un dels principals hubs aeris internacionals, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de connexió de l’aeroport.

El president de la Generalitat ha fet aquest anunci durant la seua visita a l’aeroport de Castelló, on ha estat acompanyat pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, la directora general d’Aerocas, Blanca Marín, i la directora territorial de Presidència, Eva Redondo.

El contracte, que eixirà a concurs, tindrà una duració de dos anys dins de la labor que ve desenvolupant Aerocas en els últims anys per a aconseguir noves rutes nacionals i internacionals. En paral·lel, la Generalitat continua tramitant la declaració de la ruta com a Obligació de Servei Públic (OSP). En aquest sentit, el contracte que eixirà a concurs servirà per a avaluar el funcionament de la connexió i dimensionar adequadament l’OSP.

La licitació de la ruta Castelló-Madrid reforçarà l’estratègia de reactivació del trànsit comercial de l’aeroport de Castelló. Sobre aquest tema, el president de la Generalitat ha recordat que l’aeroport té previst operar aquest estiu 8 rutes nacionals i internacionals, que generaran 17 freqüències setmanals, la qual cosa suposarà rècord en la història de l’aeroport.

Estratègia de diversificació

Així mateix, Ximo Puig ha visitat el nou centre de manteniment d’avions que ultima la companyia Brok-air Aviation Group, en el marc de l’estratègia de diversificació que ve desenvolupant Aerocas. En aquest sentit, Puig ha destacat el creixement industrial de l’aeroport com “un motor econòmic i social per a Castelló” i ha agraït la confiança de les empreses de manteniment, estacionament i desmantellament d’avions instal·lades.

El president també s’ha entrevistat amb representants de l’empresa e-Cube Solutions i de la start-up Arkadia Space. Aquesta última es dedica al desenvolupament de motors per al sector aeroespacial.

Amb l’objectiu de reforçar l’activitat logística de l’aeroport i amb la intenció de “generar ocupació i oportunitats“, Ximo Puig ha avançat que durant aquest primer semestre de l’any eixirà a licitació el projecte d’urbanització de la Zona d’Activitats Complementàries (ZAC).

La previsió, segons el cap del Consell, és que aquest projecte estiga preparat abans de final d’any amb la intenció que les obres puguen començar el pròxim 2023.

Formació Professional

La formació és un altre dels eixos sobre els quals pivota el pla de diversificació de l’aeroport de Castelló. A més de les diverses escoles de vol que operen en les instal·lacions, la Generalitat ha apostat per implantar cicles de Formació Professional vinculats a la branca aeronàutica.

Actualment ja s’ha posat en marxa el grau mitjà de Muntatge d’Estructures i Instal·lació de Sistemes Aeronàutic i es preveu la implementació d’altres tres de grau superior, vinculats també al manteniment d’avions.

Una iniciativa que, segons Ximo Puig, permetrà convertir l’aeroport de Castelló “en un centre formatiu de referència en l’àmbit aeronàutic en la Comunitat Valenciana” i un dels centres de referència espanyols en Formació Professional.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.