La Generalitat obri el dimarts 20 de desembre el termini per a sol·licitar el Bo Viatge 2023

La Generalitat Valenciana obrirà demà el termini per a sol·licitar el Bo Viatge 2023, una iniciativa que beneficiarà a un total de 160.000 persones.

“L’acolliment del programa ha sigut molt bona, per això hem volgut continuar amb la iniciativa l’any vinent. Des de gener fins ara s’han registrat 51.964 reserves, de les quals 2.484 són per a aquest nadal, en concentrar-se del 15 al 23 de desembre, data en què finalitza aquesta edició”, ha explicat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

“Des de principi d’any el Bo Viatge 2022 ha mobilitzat més de 26,6 milions en el sector turístic de la Comunitat Valenciana fora de temporada alta, sent Benidorm, Calp, València, Finestrat i Peníscola, els destins més demandats”, ha assenyalat Colomer.

L’import mitjà de les reserves realitzades en el programa al llarg de 2022 s’ha situat en 513,7 euros i l’estada mitjana registrada ha sigut de 2,6 nits.

“Aquest programa constitueix una política d’estímul que volem consolidar, ja que ha permés reactivar la demanda dels valencians en el propi territori i enfortir la recuperació d’un sector que és clau en l’economia de la nostra societat”, ha afegit.

El titular de Turisme ha destacat que la iniciativa ha tingut “un gran impacte” des de la seua posada en marxa l’octubre de 2020, tant per part del sector, amb més de 1.000 empreses adherides; com pels usuaris, ja que ja són més de 265.000 les valencianes i valencians que s’han beneficiat d’aquesta ajuda des de llavors.

Edició Bo Viatge 2023

La pròxima edició del Programa Bo Viatge Comunitat Valenciana, corresponent a l’any 2023, començarà a les 10 hores de demà 20 de desembre i estarà vigent, de manera ininterrompuda, fins a les 10 hores del 30 de novembre del pròxim any. L’entrada en vigor d’aquest nou programa deixa sense efecte la llista d’espera del programa anterior, referent al 2022.

En la pàgina web del Programa Bo Viatge Comunitat Valenciana 2023 (https://bonoviajecv23.gva.es) estarà disponible la informació sobre aquestes ajudes i s’habilitarà un accés a la seu electrònica per a la sol·licitud d’inscripció que comptarà, amb dos passos a seguir. D’una banda, la sol·licitud de cita prèvia i per una altra, el tràmit d’inscripció en l’hora i dia indicats, que requerirà certificat i signatura electrònica.

La intensitat de l’ajuda serà del 60% del cost dels serveis turístics contractats, sense distinció d’estada curta o llarga, però sí amb una estada mínima de dues nits consecutives en el mateix allotjament turístic, i fins a un màxim de 600 euros per ajuda concedida.

A més de l’allotjament, els beneficiaris del Bo Viatge 2023 podran afegir a la seua reserva altres serveis complementaris que també comptaran amb la bonificació, com a manutenció, tractaments de salut i benestar; activitats esportives; excursions i activitats d’animació, i aparcament.

Es podran beneficiar d’aquestes ajudes, les persones físiques que, sent majors d’edat, estiguen empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana i s’inscriguen en el programa. Així mateix, les persones beneficiàries hauran d’estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

Cal recordar que cada persona física únicament podrà ser beneficiària d’una ajuda dins del període de vigència del programa, i una vegada assignat el seu codi promocional del Bo Viatge, tindrà 10 hàbils per a formalitzar la seua reserva en qualsevol dels establiments turístics adherits a la iniciativa.

Els dos períodes per a viatjar seran d’una banda, del 16 de gener al 31 de maig de 2023 i, per un altre, del 18 de setembre al 22 de desembre de 2023.

Últimes notícies

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.

La jove víctima d’abusos denuncia al CGPJ la paralització del juí del cas Oltra

L’advocat de la jove abusada per l’exmarit de Mónica Oltra ha presentat una queixa al CGPJ per un suposat retard injustificat i la paralització, durant set mesos, del juí obert contra l’exvicepresidenta i altres dotze acusats.

Així queda la nova programació del Teatre Principal després del tancament per seguretat

La Conselleria de Cultura ha reubicat tota la programació del Teatre Principal de València, tancat per deficiències estructurals, entre Les Arts, el Teatre Rialto i el Teatre El Musical, mantenint espectacles, funcions i contractacions.

Habitatge, finançament i el futur de Mazón marcaran la segona jornada del debat en Les Corts

Les Corts afronten este dimecres la segona jornada del debat de Política general, centrada en habitatge, finançament autonòmic i el futur polític de Carlos Mazón. PP, PSPV, Compromís i Vox han registrat propostes molt diferenciades sobre estos assumptes clau per a la ciutadania.

El Valencia espera recuperar Diakhaby i Tárrega per al partit a El Sardinero

El Valencia CF confia a tindre disponibles Mouctar Diakhaby i César Tárrega per al duel davant el Racing de Santander a El Sardinero, debut de Javier Aguirre a la banqueta. El club també vigila l’estat físic de Luis Rioja i continua amb el pla de recuperació dels altres lesionats.