12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

UGT demana a Ford que es rebaixen a 500 els treballadors diaris afectats per l’ERTO en la planta de vehicles

El sindicat majoritari en la fàbrica de Ford a Almussafes, UGT PV, ha demanat a la direcció que el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) plantejat per a la factoria afecte a 500 treballadors diaris i no a 750 com va sol·licitar l’empresa, segons han explicat des de l’organització sindical.

Així s’ha exposat en la reunió de la comissió negociadora que s’ha celebrat aquest divendres a Almussafes, després que la multinacional obrira aquest dimecres un període de consultes per a aplicar un nou ERTE davant el descens de la producció. El plantejament de l’empresa és d’establir parades parcials de 750 treballadors diaris en Vehicles de forma rotativa “on siga possible”, amb una durada màxima de 15 dies, mentre que en la planta de Motors serà una parada “equivalent a quatre dies de producció”.

UGT ha reiterat davant la direcció que solament acceptarà un ERTO la data del qual de finalització siga el 28 de març. D’una banda, perquè “en eixa data estarà més que resolta la rampa de llançament del nou Kuga, i s’haurà pogut rotar als afectats per la falta de producció en el torn de vesprada”. També perquè “s’haurà resolt el problema de no producció per als quatre dies previstos en la planta de motors”.

A més, el sindicat majoritari ha assenyalat que “la situació a la volta de vacacions de Pasqua, el dia 8 d’abril, serà ben diferent, ja que estarem pràcticament a una setmana que es produïsca un important excedent de personal en la fàbrica”.

Un ERTO amb aquestes condicions és “l’única excepció” que el sindicat està disposat a concedir a l’espera que es produïsca a l’abril la reunió que UGT té programada amb la direcció mundial.

L’ERTO hauria de tindre “les mateixes condicions econòmiques que els pactats anteriorment, de 4 dies per a motors, i d’un màxim de 15 dies per treballador per a vehicles“. De complir-se aquestes condicions, “es podrà aconseguir un acord dilluns que ve”, ha assenyalat UGT.

Per la seua banda STM-Intersindical ha demanat que s’aclarisca la quantitat de treballadors afectats en els quatre dies d’expedient de la planta de Motors. “L’empresa ha explicat que la idea és que siguen parades completes per a la planta, no obstant això, estan tractant que les línies de mecanitzats no arriben a parar”, ha detallat aquest sindicat en un comunicat.

A més, també s’ha especificat, que la quantitat de dies d’ERTO per a la Plantilla de BAO seran dins del termini i dates assignades per a aquest expedient de regulació, coincidint per al Sistema A i torns de vesprades.

STM ha exposat que la plantilla “ja ha perdut prop d’un 10% de poder adquisitiu” a causa de l’acord d’Electrificació que van firmar UGT i l’empresa per a l’arribada de la plataforma de cotxes elèctrics GE2,de la qual es moment segueix sense saber-se res, ha apuntat. i que de moment seguim sense saber res.

Per això, aquesta organització reclama per a aquest ERTO una compensació del 100% del salari i “un compromís per part de l’Empresa que, en cas que treballador deixe de formar part de la Plantilla, li complemente el subsidi consumit”. Segons el propi sindicat, no s’han recolzat les seues propostes durant la reunió.

La fàbrica valenciana ha encadenant diferents ERTO des del 2020 i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Aquests expedients temporals van afectar potencialment, de manera total o parcial, a tota la plantilla. Durant aquestes parades de producció, els treballadors van percebre un 80% del seu salari i el 100% de les pagues, preservant antiguitat i vacacions.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat en la planta de Ford d’Almussafes.

Últimes notícies

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.

Detinguts dos hòmens després de robar joies i or en un domicili d’Alzira amb impresioning

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 42 anys per sostraure joies i peces d'or en un domicili d'Alzira mitjançant impresioning. Van ser sorpresos amb 266 euros, joies i ferramentes; els efectes es van retornar i el cas va passar al jutjat de Carlet

Detingut un jove a Dénia per extorquir a un home després de consultar una web de contactes

La Policia Nacional ha detingut a Dénia a un jove de 23 anys per presumpta extorsió després d'amenaçar per missatgeria a un home que va visitar pàgines de contactes. La víctima va pagar 3.500 euros abans de denunciar, i el sospitós va ser localitzat a Alacant i lloc a disposició judicial.