UGT demana a Ford que es rebaixen a 500 els treballadors diaris afectats per l’ERTO en la planta de vehicles

El sindicat majoritari en la fàbrica de Ford a Almussafes, UGT PV, ha demanat a la direcció que el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) plantejat per a la factoria afecte a 500 treballadors diaris i no a 750 com va sol·licitar l’empresa, segons han explicat des de l’organització sindical.

Així s’ha exposat en la reunió de la comissió negociadora que s’ha celebrat aquest divendres a Almussafes, després que la multinacional obrira aquest dimecres un període de consultes per a aplicar un nou ERTE davant el descens de la producció. El plantejament de l’empresa és d’establir parades parcials de 750 treballadors diaris en Vehicles de forma rotativa «on siga possible», amb una durada màxima de 15 dies, mentre que en la planta de Motors serà una parada «equivalent a quatre dies de producció».

UGT ha reiterat davant la direcció que solament acceptarà un ERTO la data del qual de finalització siga el 28 de març. D’una banda, perquè «en eixa data estarà més que resolta la rampa de llançament del nou Kuga, i s’haurà pogut rotar als afectats per la falta de producció en el torn de vesprada». També perquè «s’haurà resolt el problema de no producció per als quatre dies previstos en la planta de motors».

A més, el sindicat majoritari ha assenyalat que «la situació a la volta de vacacions de Pasqua, el dia 8 d’abril, serà ben diferent, ja que estarem pràcticament a una setmana que es produïsca un important excedent de personal en la fàbrica».

Un ERTO amb aquestes condicions és «l’única excepció» que el sindicat està disposat a concedir a l’espera que es produïsca a l’abril la reunió que UGT té programada amb la direcció mundial.

L’ERTO hauria de tindre «les mateixes condicions econòmiques que els pactats anteriorment, de 4 dies per a motors, i d’un màxim de 15 dies per treballador per a vehicles«. De complir-se aquestes condicions, «es podrà aconseguir un acord dilluns que ve», ha assenyalat UGT.

Per la seua banda STM-Intersindical ha demanat que s’aclarisca la quantitat de treballadors afectats en els quatre dies d’expedient de la planta de Motors. «L’empresa ha explicat que la idea és que siguen parades completes per a la planta, no obstant això, estan tractant que les línies de mecanitzats no arriben a parar», ha detallat aquest sindicat en un comunicat.

A més, també s’ha especificat, que la quantitat de dies d’ERTO per a la Plantilla de BAO seran dins del termini i dates assignades per a aquest expedient de regulació, coincidint per al Sistema A i torns de vesprades.

STM ha exposat que la plantilla «ja ha perdut prop d’un 10% de poder adquisitiu» a causa de l’acord d’Electrificació que van firmar UGT i l’empresa per a l’arribada de la plataforma de cotxes elèctrics GE2,de la qual es moment segueix sense saber-se res, ha apuntat. i que de moment seguim sense saber res.

Per això, aquesta organització reclama per a aquest ERTO una compensació del 100% del salari i «un compromís per part de l’Empresa que, en cas que treballador deixe de formar part de la Plantilla, li complemente el subsidi consumit». Segons el propi sindicat, no s’han recolzat les seues propostes durant la reunió.

La fàbrica valenciana ha encadenant diferents ERTO des del 2020 i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Aquests expedients temporals van afectar potencialment, de manera total o parcial, a tota la plantilla. Durant aquestes parades de producció, els treballadors van percebre un 80% del seu salari i el 100% de les pagues, preservant antiguitat i vacacions.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat en la planta de Ford d’Almussafes.

Últimes notícies

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.