UGT demana a Ford que es rebaixen a 500 els treballadors diaris afectats per l’ERTO en la planta de vehicles

El sindicat majoritari en la fàbrica de Ford a Almussafes, UGT PV, ha demanat a la direcció que el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) plantejat per a la factoria afecte a 500 treballadors diaris i no a 750 com va sol·licitar l’empresa, segons han explicat des de l’organització sindical.

Així s’ha exposat en la reunió de la comissió negociadora que s’ha celebrat aquest divendres a Almussafes, després que la multinacional obrira aquest dimecres un període de consultes per a aplicar un nou ERTE davant el descens de la producció. El plantejament de l’empresa és d’establir parades parcials de 750 treballadors diaris en Vehicles de forma rotativa «on siga possible», amb una durada màxima de 15 dies, mentre que en la planta de Motors serà una parada «equivalent a quatre dies de producció».

UGT ha reiterat davant la direcció que solament acceptarà un ERTO la data del qual de finalització siga el 28 de març. D’una banda, perquè «en eixa data estarà més que resolta la rampa de llançament del nou Kuga, i s’haurà pogut rotar als afectats per la falta de producció en el torn de vesprada». També perquè «s’haurà resolt el problema de no producció per als quatre dies previstos en la planta de motors».

A més, el sindicat majoritari ha assenyalat que «la situació a la volta de vacacions de Pasqua, el dia 8 d’abril, serà ben diferent, ja que estarem pràcticament a una setmana que es produïsca un important excedent de personal en la fàbrica».

Un ERTO amb aquestes condicions és «l’única excepció» que el sindicat està disposat a concedir a l’espera que es produïsca a l’abril la reunió que UGT té programada amb la direcció mundial.

L’ERTO hauria de tindre «les mateixes condicions econòmiques que els pactats anteriorment, de 4 dies per a motors, i d’un màxim de 15 dies per treballador per a vehicles«. De complir-se aquestes condicions, «es podrà aconseguir un acord dilluns que ve», ha assenyalat UGT.

Per la seua banda STM-Intersindical ha demanat que s’aclarisca la quantitat de treballadors afectats en els quatre dies d’expedient de la planta de Motors. «L’empresa ha explicat que la idea és que siguen parades completes per a la planta, no obstant això, estan tractant que les línies de mecanitzats no arriben a parar», ha detallat aquest sindicat en un comunicat.

A més, també s’ha especificat, que la quantitat de dies d’ERTO per a la Plantilla de BAO seran dins del termini i dates assignades per a aquest expedient de regulació, coincidint per al Sistema A i torns de vesprades.

STM ha exposat que la plantilla «ja ha perdut prop d’un 10% de poder adquisitiu» a causa de l’acord d’Electrificació que van firmar UGT i l’empresa per a l’arribada de la plataforma de cotxes elèctrics GE2,de la qual es moment segueix sense saber-se res, ha apuntat. i que de moment seguim sense saber res.

Per això, aquesta organització reclama per a aquest ERTO una compensació del 100% del salari i «un compromís per part de l’Empresa que, en cas que treballador deixe de formar part de la Plantilla, li complemente el subsidi consumit». Segons el propi sindicat, no s’han recolzat les seues propostes durant la reunió.

La fàbrica valenciana ha encadenant diferents ERTO des del 2020 i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Aquests expedients temporals van afectar potencialment, de manera total o parcial, a tota la plantilla. Durant aquestes parades de producció, els treballadors van percebre un 80% del seu salari i el 100% de les pagues, preservant antiguitat i vacacions.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat en la planta de Ford d’Almussafes.

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.

Un informe interna de la Guàrdia Civil assenyala sobrecostos en obres gestionades per un tinent coronel a la Comunitat

Un informe del Servei d'Assumptes Interns de la Guàrdia Civil assenyala un tinent coronel de la Unitat de Gestió Econòmica a la Comunitat Valenciana per presumptes sobrecostos en obres adjudicades a empreses amb què hauria obtingut beneficis il·lícits des de fons públics.