UGT demana a Ford que es rebaixen a 500 els treballadors diaris afectats per l’ERTO en la planta de vehicles

El sindicat majoritari en la fàbrica de Ford a Almussafes, UGT PV, ha demanat a la direcció que el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) plantejat per a la factoria afecte a 500 treballadors diaris i no a 750 com va sol·licitar l’empresa, segons han explicat des de l’organització sindical.

Així s’ha exposat en la reunió de la comissió negociadora que s’ha celebrat aquest divendres a Almussafes, després que la multinacional obrira aquest dimecres un període de consultes per a aplicar un nou ERTE davant el descens de la producció. El plantejament de l’empresa és d’establir parades parcials de 750 treballadors diaris en Vehicles de forma rotativa «on siga possible», amb una durada màxima de 15 dies, mentre que en la planta de Motors serà una parada «equivalent a quatre dies de producció».

UGT ha reiterat davant la direcció que solament acceptarà un ERTO la data del qual de finalització siga el 28 de març. D’una banda, perquè «en eixa data estarà més que resolta la rampa de llançament del nou Kuga, i s’haurà pogut rotar als afectats per la falta de producció en el torn de vesprada». També perquè «s’haurà resolt el problema de no producció per als quatre dies previstos en la planta de motors».

A més, el sindicat majoritari ha assenyalat que «la situació a la volta de vacacions de Pasqua, el dia 8 d’abril, serà ben diferent, ja que estarem pràcticament a una setmana que es produïsca un important excedent de personal en la fàbrica».

Un ERTO amb aquestes condicions és «l’única excepció» que el sindicat està disposat a concedir a l’espera que es produïsca a l’abril la reunió que UGT té programada amb la direcció mundial.

L’ERTO hauria de tindre «les mateixes condicions econòmiques que els pactats anteriorment, de 4 dies per a motors, i d’un màxim de 15 dies per treballador per a vehicles«. De complir-se aquestes condicions, «es podrà aconseguir un acord dilluns que ve», ha assenyalat UGT.

Per la seua banda STM-Intersindical ha demanat que s’aclarisca la quantitat de treballadors afectats en els quatre dies d’expedient de la planta de Motors. «L’empresa ha explicat que la idea és que siguen parades completes per a la planta, no obstant això, estan tractant que les línies de mecanitzats no arriben a parar», ha detallat aquest sindicat en un comunicat.

A més, també s’ha especificat, que la quantitat de dies d’ERTO per a la Plantilla de BAO seran dins del termini i dates assignades per a aquest expedient de regulació, coincidint per al Sistema A i torns de vesprades.

STM ha exposat que la plantilla «ja ha perdut prop d’un 10% de poder adquisitiu» a causa de l’acord d’Electrificació que van firmar UGT i l’empresa per a l’arribada de la plataforma de cotxes elèctrics GE2,de la qual es moment segueix sense saber-se res, ha apuntat. i que de moment seguim sense saber res.

Per això, aquesta organització reclama per a aquest ERTO una compensació del 100% del salari i «un compromís per part de l’Empresa que, en cas que treballador deixe de formar part de la Plantilla, li complemente el subsidi consumit». Segons el propi sindicat, no s’han recolzat les seues propostes durant la reunió.

La fàbrica valenciana ha encadenant diferents ERTO des del 2020 i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Aquests expedients temporals van afectar potencialment, de manera total o parcial, a tota la plantilla. Durant aquestes parades de producció, els treballadors van percebre un 80% del seu salari i el 100% de les pagues, preservant antiguitat i vacacions.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat en la planta de Ford d’Almussafes.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.