UGT demana a Ford que es rebaixen a 500 els treballadors diaris afectats per l’ERTO en la planta de vehicles

El sindicat majoritari en la fàbrica de Ford a Almussafes, UGT PV, ha demanat a la direcció que el nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) plantejat per a la factoria afecte a 500 treballadors diaris i no a 750 com va sol·licitar l’empresa, segons han explicat des de l’organització sindical.

Així s’ha exposat en la reunió de la comissió negociadora que s’ha celebrat aquest divendres a Almussafes, després que la multinacional obrira aquest dimecres un període de consultes per a aplicar un nou ERTE davant el descens de la producció. El plantejament de l’empresa és d’establir parades parcials de 750 treballadors diaris en Vehicles de forma rotativa «on siga possible», amb una durada màxima de 15 dies, mentre que en la planta de Motors serà una parada «equivalent a quatre dies de producció».

UGT ha reiterat davant la direcció que solament acceptarà un ERTO la data del qual de finalització siga el 28 de març. D’una banda, perquè «en eixa data estarà més que resolta la rampa de llançament del nou Kuga, i s’haurà pogut rotar als afectats per la falta de producció en el torn de vesprada». També perquè «s’haurà resolt el problema de no producció per als quatre dies previstos en la planta de motors».

A més, el sindicat majoritari ha assenyalat que «la situació a la volta de vacacions de Pasqua, el dia 8 d’abril, serà ben diferent, ja que estarem pràcticament a una setmana que es produïsca un important excedent de personal en la fàbrica».

Un ERTO amb aquestes condicions és «l’única excepció» que el sindicat està disposat a concedir a l’espera que es produïsca a l’abril la reunió que UGT té programada amb la direcció mundial.

L’ERTO hauria de tindre «les mateixes condicions econòmiques que els pactats anteriorment, de 4 dies per a motors, i d’un màxim de 15 dies per treballador per a vehicles«. De complir-se aquestes condicions, «es podrà aconseguir un acord dilluns que ve», ha assenyalat UGT.

Per la seua banda STM-Intersindical ha demanat que s’aclarisca la quantitat de treballadors afectats en els quatre dies d’expedient de la planta de Motors. «L’empresa ha explicat que la idea és que siguen parades completes per a la planta, no obstant això, estan tractant que les línies de mecanitzats no arriben a parar», ha detallat aquest sindicat en un comunicat.

A més, també s’ha especificat, que la quantitat de dies d’ERTO per a la Plantilla de BAO seran dins del termini i dates assignades per a aquest expedient de regulació, coincidint per al Sistema A i torns de vesprades.

STM ha exposat que la plantilla «ja ha perdut prop d’un 10% de poder adquisitiu» a causa de l’acord d’Electrificació que van firmar UGT i l’empresa per a l’arribada de la plataforma de cotxes elèctrics GE2,de la qual es moment segueix sense saber-se res, ha apuntat. i que de moment seguim sense saber res.

Per això, aquesta organització reclama per a aquest ERTO una compensació del 100% del salari i «un compromís per part de l’Empresa que, en cas que treballador deixe de formar part de la Plantilla, li complemente el subsidi consumit». Segons el propi sindicat, no s’han recolzat les seues propostes durant la reunió.

La fàbrica valenciana ha encadenant diferents ERTO des del 2020 i va prorrogar l’últim expedient fins el 30 de juny del 2023 a causa de la inestabilitat en el subministrament de semiconductors i components derivats.

Aquests expedients temporals van afectar potencialment, de manera total o parcial, a tota la plantilla. Durant aquestes parades de producció, els treballadors van percebre un 80% del seu salari i el 100% de les pagues, preservant antiguitat i vacacions.

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys i que va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, firmat a l’abril d’eixe any, arreplegara mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l’electrificació.

L’adjudicació a Ford no va evitar que s’haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat a 1.124 treballadors.

Mentre no s’inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d’ajustar la seua producció davant la reducció de vendes. Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l’únic model fins a l’arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la firma automobilística va presentar la nova versió d’aquest model fabricat en la planta de Ford d’Almussafes.

Últimes notícies

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.

Rescatada una parella jove atrapada hores a la Serra d’Orihuela

Una parella d’uns 20 anys ha sigut rescatada de matinada per Bombers d’Alacant després de quedar bloquejada en una zona de difícil accés de la Serra d’Orihuela.