Un bomber del Consorci de Valencia participa en una missió a Bolívia per a col·laborar davant dels incendis forestals

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Un coordinador forestal del Consorci Provincial de Bombers de Valencia participa en una missió de l’equip FAST desplaçat a Bolívia pels incendis forestals patits en la zona. Este especialista s’ha desplaçat com a part d’un equip de huit membres del FAST, experts en gestió d’emergències, operacions i anàlisi estratègica i tàctic, procedents de diversos punts d’Espanya.

Es tracta d’una col·laboració derivada de la sol·licitud d’ajuda internacional per part de Bolívia i gestionada en el cas d’Espanya a través del Ministeri per a la Transició Ecològica, segons ha indicat el Consorci en un comunicat.

A més de l’equip FAST, també s’han desplaçat a Bolívia membres de les BRIF. Les autoritats bolivianes han declarat la situació de desastre nacional, després que ja s’hagen consumit milions d’hectàrees de bosc pel període tan llarg i intens d’incendis que estan vivint.

Per a engegar la seua sol·licitud d’ajuda, Bolívia va enviar al setembre una actualització de l’activació del Mecanisme Europeu de Protecció Civil, demanant suport de personal expert i forestal, la qual cosa va motivar l’actual mobilització de recursos d’ajuda.

Últimes notícies

Els taxistes col·lapsen el centre de València en una nova protesta contra les VTC

Els taxistes valencians realitzen una nova marxa lenta pel centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar el buit normatiu actual.

Experts alerten que eliminar el gluten per moda provoca dèficits nutricionals

El Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de la Comunitat Valenciana advertix que retirar el gluten sense diagnòstic mèdic pot causar dèficits nutricionals, empitjorar la relació amb el menjar i dificultar el diagnòstic de celiaquia.

Detingudes 31 persones en el major operatiu de la Guàrdia Civil contra la droga flakka a Espanya

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que distribuïa flakka per missatgeria des d'altres països europeus a València, amb 31 detinguts, dos a la presó preventiva, i quasi quatre quilos d'esta droga confiscats.

Integrar la salut mental en l’atenció a la inflamació crònica millora l’evolució dels pacients

La inclusió sistemàtica de la salut mental en l'atenció a persones amb malaltia inflamatòria intestinal millora la seua qualitat de vida, reforça l'adherència al tractament i augmenta l'eficàcia de les teràpies.

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana tanca 2025 en 210 euros per metre quadrat

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana va aconseguir els 210 euros per metre quadrat al tancament de 2025, per damunt de la mitjana estatal i en un context de repunt de preus i operacions després de la pandèmia.

Detinguts quatre membres d’un grup especialitzat en robatoris en vivendes a València

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre hòmens que marcaven portes de vivendes per a planejar robatoris amb força. El grup, d'origen georgià i amb antecedents, ha quedat desarticulat després de la intervenció d'agents anara de servici.

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.