8 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Un bomber del Consorci de Valencia participa en una missió a Bolívia per a col·laborar davant dels incendis forestals

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Un coordinador forestal del Consorci Provincial de Bombers de Valencia participa en una missió de l’equip FAST desplaçat a Bolívia pels incendis forestals patits en la zona. Este especialista s’ha desplaçat com a part d’un equip de huit membres del FAST, experts en gestió d’emergències, operacions i anàlisi estratègica i tàctic, procedents de diversos punts d’Espanya.

Es tracta d’una col·laboració derivada de la sol·licitud d’ajuda internacional per part de Bolívia i gestionada en el cas d’Espanya a través del Ministeri per a la Transició Ecològica, segons ha indicat el Consorci en un comunicat.

A més de l’equip FAST, també s’han desplaçat a Bolívia membres de les BRIF. Les autoritats bolivianes han declarat la situació de desastre nacional, després que ja s’hagen consumit milions d’hectàrees de bosc pel període tan llarg i intens d’incendis que estan vivint.

Per a engegar la seua sol·licitud d’ajuda, Bolívia va enviar al setembre una actualització de l’activació del Mecanisme Europeu de Protecció Civil, demanant suport de personal expert i forestal, la qual cosa va motivar l’actual mobilització de recursos d’ajuda.

Últimes notícies

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.

La xilena d’Hugo Duro decidix el derbi per al València

El València va véncer 1-0 al Llevant amb una xilena d'Hugo Duro en el 79 després d'un centre de Gayà. Ryan va sostindre als visitants i el VAR va anul·lar un gol previ.

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.