Un bomber del Consorci de Valencia participa en una missió a Bolívia per a col·laborar davant dels incendis forestals

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Un coordinador forestal del Consorci Provincial de Bombers de Valencia participa en una missió de l’equip FAST desplaçat a Bolívia pels incendis forestals patits en la zona. Este especialista s’ha desplaçat com a part d’un equip de huit membres del FAST, experts en gestió d’emergències, operacions i anàlisi estratègica i tàctic, procedents de diversos punts d’Espanya.

Es tracta d’una col·laboració derivada de la sol·licitud d’ajuda internacional per part de Bolívia i gestionada en el cas d’Espanya a través del Ministeri per a la Transició Ecològica, segons ha indicat el Consorci en un comunicat.

A més de l’equip FAST, també s’han desplaçat a Bolívia membres de les BRIF. Les autoritats bolivianes han declarat la situació de desastre nacional, després que ja s’hagen consumit milions d’hectàrees de bosc pel període tan llarg i intens d’incendis que estan vivint.

Per a engegar la seua sol·licitud d’ajuda, Bolívia va enviar al setembre una actualització de l’activació del Mecanisme Europeu de Protecció Civil, demanant suport de personal expert i forestal, la qual cosa va motivar l’actual mobilització de recursos d’ajuda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.