Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic municipal adjudicatària de l’àrea de Patrimoni de l’Ajuntament d’Alacant ha expressat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l’empresa adjudicatària de les vivendes de protecció pública de la promoció Els Naus, a la Platja de Sant Joan, va presentar la seua oferta a penes 24 hores després que es publicara la licitació. Al seu juí, este marge tan reduït resulta difícil de compatibilitzar amb la preparació d’una proposta completa per a un projecte d’esta envergadura.

La compareixença s’ha produït en la primera jornada de la comissió municipal que analitza les possibles irregularitats en l’adjudicació de les vivendes públiques dels Naus. Esta comissió té com a objectiu revisar com es va desenrotllar el procés de contractació i si es van respectar les condicions inicialment fixades, en un context en el qual la transparència en l’accés a vivenda protegida és una de les principals preocupacions ciutadanes.

Sorpresa per l’oferta en només 24 hores

Segons han explicat els grups de l’oposició presents en la comissió, el tècnic ha relatat que li va cridar l’atenció que una empresa poguera presentar-se al concurs només un dia després de la publicació de l’anunci. La portaveu del grup municipal socialista, Ana Barceló, ha assenyalat que, amb la informació aportada, en 140 hores no es pot preparar una oferta d’eixa magnitud per a un projecte de 140 vivendes, més els seus garatges i trasters. Per a l’oposició, este escàs temps fa pensar que l’empresa podria haver tingut un coneixement previ del contingut del plec o de les condicions de la licitació.

Barceló ha afirmat que també s’ha posat de manifest que el plec de condicions redactat en 2016 no coincidix amb el que finalment es va publicar en la plataforma de contractes de l’Estat, que és el canal oficial al qual acudixen les empreses per a presentar-se a esta mena de concursos. A partir d’esta diferència, ha considerat que hi ha molts canvis que no apareixen suficientment justificats, la qual cosa alimenta els dubtes sobre la transparència del procediment i sobre qui va decidir eixes modificacions.

En esta mateixa línia, la portaveu de Vox, Carmen Robledillo, ha indicat que el tècnic es va estranyar de la rapidesa amb la qual va arribar eixa oferta per a les vivendes públiques dels Naus. A més, ha detallat que en el discrepàncies figuraven plecs de condicions amb diferències substancials respecte als que l’equip de govern ha facilitat als membres de la comissió d’investigació. Estes discrepàncies reforcen la idea que el procés va poder no haver-se desenrotllat de manera homogènia per a tots els interessats.

El regidor de Compromís, Rafa Mas, ha centrat la seua intervenció en el protocol intern que ha de seguir el funcionariat quan detecta possibles incompatibilitats o irregularitats en un expedient. Segons ha explicat, va preguntar al tècnic municipal com es canalitza eixe tipus d’advertiments. El compareixent ha contestat que, en estos casos, directament s’informa la regidora responsable.

A partir d’esta resposta, Mes ha interpretat que la cap de servici i els funcionaris que detectaren incompatibilitats o irregularitats haurien d’haver informat la regidora d’Hisenda i Patrimoni, Nayma Beldjilali. Al seu torn, ha assenyalat que, d’acord amb l’estructura del govern local, esta regidora traslladaria eixa informació al seu superior, l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, la qual cosa situaria en la cúpula municipal el coneixement de qualsevol incidència sobre el procés.

La comissió d’investigació sobre les suposades irregularitats en l’adjudicació de vivendes de protecció pública en la promoció Els Naus havia citat per a esta primera jornada a sis tècnics de l’àrea de Patrimoni de l’Ajuntament d’Alacant. Entre ells figuraven l’arquitecte municipal que va resultar adjudicatari d’un dels pisos i la cap de servici, peces clau per a aclarir com es va desenrotllar el procediment.

No obstant això, cinc dels sis tècnics convocats han declinat participar en la sessió i no han comparegut davant la comissió. Només s’ha presentat, i en horari de migdia, el tècnic jurídic municipal ja jubilat que ha oferit el seu testimoniatge. Esta absència majoritària limita, de moment, la informació disponible per a reconstruir tots els passos de l’expedient i pot allargar els treballs de la comissió, que haurà de decidir com continuar amb les citacions per a tractar d’esclarir el procés d’adjudicació de les vivendes públiques en Els Naus.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.