València se situa com la segona ciutat amb més recepció de turistes

La regidora delegada de Turisme, Paula Llobet, ha qualificat l’estiu del 2023 com “el millor des de la pandèmia” a nivell turístic. En concret, Llobet ha destacat les últimes xifres oficials d’este mes de juny on es posiciona com “el millor juny de tota la sèrie històrica prèvia a la COVID-19 amb 420.578 pernoctacions hoteleres i una mitjana de 87,5 % d’ocupació”. A més, esta dada millora fins i tot les xifres tant del 2019 (+1.5 punts) com del 2022 (+0.4 punts) d’ocupació hotelera a la ciutat.

Així mateix, la regidora ha informat que les dades del primer semestre d’este any “situen València com la segona ciutat amb més recepció de turistes, només darrere de Màlaga, amb un 78,3 % de taxa d’ocupació hotelera (+11,6 % respecte al 2022) i per davant de les Canàries (76,2 %) i de Barcelona (75,9 %)”. També s’ha incrementat la rendibilitat hotelera i s’han millorat les dades dels anys anteriors.

Actualment, hi ha una previsió d’ocupació, segons el darrer baròmetre hoteler elaborat per STR i Cushman & Wakefield, del 82,3%, “tot i que tot apunta que se superarà amb escreix al llarg de tot l’estiu”, ha afirmat Llobet. A més, l’aeroport de València ha superat per primera vegada el milió de passatgers en un mes, dada que reforça “la situació tan bona que viu la ciutat”.

En relació a la rendibilitat, la titular de Turisme ha remarcat que este estiu “estem tenint un major rendiment financer que anys anteriors perquè la ciutat ja compta amb un posicionament a nivell global que li permet tindre millors preus per als hotels i, a més, està rebent un tipus de turista de qualitat amb més poder adquisitiu com és el nord-americà, cosa que deixa un major pòsit econòmic a la ciutat”.

En este sentit, Llobet ha indicat que la tarifa mitjana dels hotels (ADR) durant el primer semestre 2023 a València segons l’últim baròmetre se situa a 115,2 euros, “la qual cosa suposa un creixement del 24,5 % enfront del 2019, i del 13,6 % enfront del 2022”. Per la seua banda, els ingressos per habitació disponible (RevPar) presenten uns creixements molt similars, del 27,3% davant del 2019, i del 22,6% davant del 2022, en assolir els 90,2 euros.

Un pont d’agost especialment bo

D’altra banda, regidora delegada de Turisme ha indicat que este pont d’agost ha estat “especialment bo” per a València, en superar-se el 90 % d’ocupació a molts hotels. “Cada vegada la rendibilitat és més gran, gràcies al bon posicionament de la ciutat com a destinació turística”.

Així, Llobet ha subratllat al turisme nord-americà com un dels principals mercats emissors, ja que ha crescut des del començament del 2023 fins a assolir el mes de maig un 40,4 % més que abans de la pandèmia. “A nivell turístic la presència nord-americana és cada vegada més important a la nostra ciutat. A més, és un turista amb un gran potencial per la seua alta capacitat de despesa i la seua llarga estada”, ha afirmat la regidora.

Però també molts dels visitants que arriben a València procedeixen de països europeus com França, Anglaterra, Holanda, Itàlia, així com el turista nacional, que dona creixements més moderats.

Rutes per barris històrics

D’altra banda, la regidora delegada de Turisme ha explicat l´aposta del nou govern per un turisme de qualitat. “No només és interessant el turista amb alt poder adquisitiu sinó el respectuós amb els nostres costums, la nostra forma de viure, que també tinga cura de la ciutat i siga capaç d’integrar-s’hi“.

En este sentit, Paula Llobet ha recordat que València serà seu els pròxims mesos de nombrosos esdeveniments i congressos nacionals i internacionals de primer nivell. I, per això, “estem potenciant la promoció, en les pròximes setmanes, de rutes culturals per determinats barris de la ciutat com El Cabanyal, El Grau, La Malva-rosa o Patraix on renovarem la senyalística i realitzar activitats de promoció perquè el nostre patrimoni cultural siga conegut pel turista i descongestionar alhora determinades zones de la ciutat com Ciutat Vella“.  

La ciutat s’ha convertit “en esta proposta que creix amb molta força” en tindre una oferta lligada a un turisme sostenible que inclou cultura, idioma, gastronomia, patrimoni històric, música, però també naturalesa. “Volem potenciar este tipus de turisme, ja que som Capital Verd Europea 2024. València està envoltada d´ecosistemes naturals des de l´Albufera, passant per l´horta, la platja, el Parc natural del Túria o el Jardí del Túria”, ha significat Llobet.

A més, la regidora ha afirmat que el mes de setembre també es presenta molt positiu gràcies al turisme esportiu, “ja que del 12 al 17 de setembre se celebrarà la copa David, amb Alcaraz encapçalant l´equip espanyol. El calendari contempla per a octubre i desembre la Mitja Marató i la Marató, que ja han esgotat els dorsals. Així mateix, a finals d’agost acollirem, per primer cop a València, el Campionat Mundial de Gimnàstica Rítmica”.

Entre els altres esdeveniments que la ciutat acollirà els pròxims mesos destaquen alguns projectes de rodatges interessants, “on imatges espectaculars de València seran vistes per milions de persones”; el World Paella Day per al pròxim 20 de setembre; o la Gala dels premis que reconeixen les destinacions més innovadores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.