10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

València se situa com la segona ciutat amb més recepció de turistes

La regidora delegada de Turisme, Paula Llobet, ha qualificat l’estiu del 2023 com “el millor des de la pandèmia” a nivell turístic. En concret, Llobet ha destacat les últimes xifres oficials d’este mes de juny on es posiciona com “el millor juny de tota la sèrie històrica prèvia a la COVID-19 amb 420.578 pernoctacions hoteleres i una mitjana de 87,5 % d’ocupació”. A més, esta dada millora fins i tot les xifres tant del 2019 (+1.5 punts) com del 2022 (+0.4 punts) d’ocupació hotelera a la ciutat.

Així mateix, la regidora ha informat que les dades del primer semestre d’este any “situen València com la segona ciutat amb més recepció de turistes, només darrere de Màlaga, amb un 78,3 % de taxa d’ocupació hotelera (+11,6 % respecte al 2022) i per davant de les Canàries (76,2 %) i de Barcelona (75,9 %)”. També s’ha incrementat la rendibilitat hotelera i s’han millorat les dades dels anys anteriors.

Actualment, hi ha una previsió d’ocupació, segons el darrer baròmetre hoteler elaborat per STR i Cushman & Wakefield, del 82,3%, “tot i que tot apunta que se superarà amb escreix al llarg de tot l’estiu”, ha afirmat Llobet. A més, l’aeroport de València ha superat per primera vegada el milió de passatgers en un mes, dada que reforça “la situació tan bona que viu la ciutat”.

En relació a la rendibilitat, la titular de Turisme ha remarcat que este estiu “estem tenint un major rendiment financer que anys anteriors perquè la ciutat ja compta amb un posicionament a nivell global que li permet tindre millors preus per als hotels i, a més, està rebent un tipus de turista de qualitat amb més poder adquisitiu com és el nord-americà, cosa que deixa un major pòsit econòmic a la ciutat”.

En este sentit, Llobet ha indicat que la tarifa mitjana dels hotels (ADR) durant el primer semestre 2023 a València segons l’últim baròmetre se situa a 115,2 euros, “la qual cosa suposa un creixement del 24,5 % enfront del 2019, i del 13,6 % enfront del 2022”. Per la seua banda, els ingressos per habitació disponible (RevPar) presenten uns creixements molt similars, del 27,3% davant del 2019, i del 22,6% davant del 2022, en assolir els 90,2 euros.

Un pont d’agost especialment bo

D’altra banda, regidora delegada de Turisme ha indicat que este pont d’agost ha estat “especialment bo” per a València, en superar-se el 90 % d’ocupació a molts hotels. “Cada vegada la rendibilitat és més gran, gràcies al bon posicionament de la ciutat com a destinació turística”.

Així, Llobet ha subratllat al turisme nord-americà com un dels principals mercats emissors, ja que ha crescut des del començament del 2023 fins a assolir el mes de maig un 40,4 % més que abans de la pandèmia. “A nivell turístic la presència nord-americana és cada vegada més important a la nostra ciutat. A més, és un turista amb un gran potencial per la seua alta capacitat de despesa i la seua llarga estada”, ha afirmat la regidora.

Però també molts dels visitants que arriben a València procedeixen de països europeus com França, Anglaterra, Holanda, Itàlia, així com el turista nacional, que dona creixements més moderats.

Rutes per barris històrics

D’altra banda, la regidora delegada de Turisme ha explicat l´aposta del nou govern per un turisme de qualitat. “No només és interessant el turista amb alt poder adquisitiu sinó el respectuós amb els nostres costums, la nostra forma de viure, que també tinga cura de la ciutat i siga capaç d’integrar-s’hi“.

En este sentit, Paula Llobet ha recordat que València serà seu els pròxims mesos de nombrosos esdeveniments i congressos nacionals i internacionals de primer nivell. I, per això, “estem potenciant la promoció, en les pròximes setmanes, de rutes culturals per determinats barris de la ciutat com El Cabanyal, El Grau, La Malva-rosa o Patraix on renovarem la senyalística i realitzar activitats de promoció perquè el nostre patrimoni cultural siga conegut pel turista i descongestionar alhora determinades zones de la ciutat com Ciutat Vella“.  

La ciutat s’ha convertit “en esta proposta que creix amb molta força” en tindre una oferta lligada a un turisme sostenible que inclou cultura, idioma, gastronomia, patrimoni històric, música, però també naturalesa. “Volem potenciar este tipus de turisme, ja que som Capital Verd Europea 2024. València està envoltada d´ecosistemes naturals des de l´Albufera, passant per l´horta, la platja, el Parc natural del Túria o el Jardí del Túria”, ha significat Llobet.

A més, la regidora ha afirmat que el mes de setembre també es presenta molt positiu gràcies al turisme esportiu, “ja que del 12 al 17 de setembre se celebrarà la copa David, amb Alcaraz encapçalant l´equip espanyol. El calendari contempla per a octubre i desembre la Mitja Marató i la Marató, que ja han esgotat els dorsals. Així mateix, a finals d’agost acollirem, per primer cop a València, el Campionat Mundial de Gimnàstica Rítmica”.

Entre els altres esdeveniments que la ciutat acollirà els pròxims mesos destaquen alguns projectes de rodatges interessants, “on imatges espectaculars de València seran vistes per milions de persones”; el World Paella Day per al pròxim 20 de setembre; o la Gala dels premis que reconeixen les destinacions més innovadores.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.