Appel obri Facetime a Android i Window per a competir amb Zoom

 

Els executius d’Apple han deixat clar que volen plantar cara a Zoom i altres eines de col·laboració de forma més decidida.

Un dels majors canvis que arribaran amb les noves versions de iOS, iPad US i macOS serà una millora substancial de l’eina de comunicació FaceTime, que ara permetrà crear reunions fins i tot amb usuaris d’Android i Microsoft, compartir pantalles i fins i tot permetrà que els participants vegen junts vídeos o escolten música.

Apple ha millorat moltes eines de processament de so també per a aconseguir un àudio molt més clar durant les trucades i permetrà difuminar el fons durant les videoconferències.

Els nous sistemes operatius de la companyia afegiran també filtres per a notificacions en funció de l’estat en el qual estiga l’usuari i noves notificacions menys intrusives i que podran agrupar-se per a molestar menys a l’usuari.

Per a iOS, el sistema operatiu dels telèfons iPhone, Apple prepara també nous mapes de ciutats en 3D molt més detallats, suport per al DNI digital i claus per als panys de casa en l’aplicació cartera i un nou disseny per a Safari que donarà més protagonisme a les web i permetrà crear grups de pestanyes.

QUASI UNA VPN

 

Apple no ha modificat els preus del seu programa iCloud (la versió gratuïta amb 5 GB d’emmagatzematge en el núvol és clarament insuficient a hores d’ara), però almenys ha afegit funcions als nivells de pagament, que ara es coneixeran com a iCloud+.

Entre les eines hi haurà un nou sistema de protecció que emmascararà l’origen del trànsit de dades dels usuaris, com faria un proxy o una VPN, de manera que les webs no puguen saber amb detall qui està visitant o des d’on.

També inclourà un gestor d’adreces temporals de correu electrònic per a no haver d’usar el correu electrònic real en donar-se d’alta en els diferents serveis amb el correu real.

Estos no són els únics avanços en privacitat anunciats per Apple, per exemple, permetrà bloquejar l’ús de píxels de seguiment en correus, que informen qui envia un correu quan algú obri els missatges.

Siri ara processarà la veu de l’usuari dins del propi dispositiu, sense enviar un enregistrament a un servidor extern. Esta funció permetrà també que Siri puga usar-se per a controlar els dispositius de forma molt més ràpida i per a tota mena de funcions en pantalla.

A més, a partir d’ara Apple permetrà usar Siri per a controlar dispositius de domòtica de tercers fabricants, com a termòstats o llums, de manera nativa.

Últimes notícies

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.