Appel obri Facetime a Android i Window per a competir amb Zoom

 

Els executius d’Apple han deixat clar que volen plantar cara a Zoom i altres eines de col·laboració de forma més decidida.

Un dels majors canvis que arribaran amb les noves versions de iOS, iPad US i macOS serà una millora substancial de l’eina de comunicació FaceTime, que ara permetrà crear reunions fins i tot amb usuaris d’Android i Microsoft, compartir pantalles i fins i tot permetrà que els participants vegen junts vídeos o escolten música.

Apple ha millorat moltes eines de processament de so també per a aconseguir un àudio molt més clar durant les trucades i permetrà difuminar el fons durant les videoconferències.

Els nous sistemes operatius de la companyia afegiran també filtres per a notificacions en funció de l’estat en el qual estiga l’usuari i noves notificacions menys intrusives i que podran agrupar-se per a molestar menys a l’usuari.

Per a iOS, el sistema operatiu dels telèfons iPhone, Apple prepara també nous mapes de ciutats en 3D molt més detallats, suport per al DNI digital i claus per als panys de casa en l’aplicació cartera i un nou disseny per a Safari que donarà més protagonisme a les web i permetrà crear grups de pestanyes.

QUASI UNA VPN

 

Apple no ha modificat els preus del seu programa iCloud (la versió gratuïta amb 5 GB d’emmagatzematge en el núvol és clarament insuficient a hores d’ara), però almenys ha afegit funcions als nivells de pagament, que ara es coneixeran com a iCloud+.

Entre les eines hi haurà un nou sistema de protecció que emmascararà l’origen del trànsit de dades dels usuaris, com faria un proxy o una VPN, de manera que les webs no puguen saber amb detall qui està visitant o des d’on.

També inclourà un gestor d’adreces temporals de correu electrònic per a no haver d’usar el correu electrònic real en donar-se d’alta en els diferents serveis amb el correu real.

Estos no són els únics avanços en privacitat anunciats per Apple, per exemple, permetrà bloquejar l’ús de píxels de seguiment en correus, que informen qui envia un correu quan algú obri els missatges.

Siri ara processarà la veu de l’usuari dins del propi dispositiu, sense enviar un enregistrament a un servidor extern. Esta funció permetrà també que Siri puga usar-se per a controlar els dispositius de forma molt més ràpida i per a tota mena de funcions en pantalla.

A més, a partir d’ara Apple permetrà usar Siri per a controlar dispositius de domòtica de tercers fabricants, com a termòstats o llums, de manera nativa.

Últimes notícies

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.

Sergio García afronta Valderrama com un desafiament marcat pel vent

Sergio García ressalta l'exigència del Real Club de Valderrama i advertix que el vent reduïx al mínim el marge d'error en el torneig LIV, on el seu equip arriba molt motivat.

Les màximes freguen els 40 graus a l’interior sud d’Alacant en una jornada de calor intensa

L'interior sud d'Alacant registra màximes pròximes als 40 graus, amb Orihuela i Crevillent al capdavant i valors entre els més alts de tota Espanya.

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.