Appel obri Facetime a Android i Window per a competir amb Zoom

 

Els executius d’Apple han deixat clar que volen plantar cara a Zoom i altres eines de col·laboració de forma més decidida.

Un dels majors canvis que arribaran amb les noves versions de iOS, iPad US i macOS serà una millora substancial de l’eina de comunicació FaceTime, que ara permetrà crear reunions fins i tot amb usuaris d’Android i Microsoft, compartir pantalles i fins i tot permetrà que els participants vegen junts vídeos o escolten música.

Apple ha millorat moltes eines de processament de so també per a aconseguir un àudio molt més clar durant les trucades i permetrà difuminar el fons durant les videoconferències.

Els nous sistemes operatius de la companyia afegiran també filtres per a notificacions en funció de l’estat en el qual estiga l’usuari i noves notificacions menys intrusives i que podran agrupar-se per a molestar menys a l’usuari.

Per a iOS, el sistema operatiu dels telèfons iPhone, Apple prepara també nous mapes de ciutats en 3D molt més detallats, suport per al DNI digital i claus per als panys de casa en l’aplicació cartera i un nou disseny per a Safari que donarà més protagonisme a les web i permetrà crear grups de pestanyes.

QUASI UNA VPN

 

Apple no ha modificat els preus del seu programa iCloud (la versió gratuïta amb 5 GB d’emmagatzematge en el núvol és clarament insuficient a hores d’ara), però almenys ha afegit funcions als nivells de pagament, que ara es coneixeran com a iCloud+.

Entre les eines hi haurà un nou sistema de protecció que emmascararà l’origen del trànsit de dades dels usuaris, com faria un proxy o una VPN, de manera que les webs no puguen saber amb detall qui està visitant o des d’on.

També inclourà un gestor d’adreces temporals de correu electrònic per a no haver d’usar el correu electrònic real en donar-se d’alta en els diferents serveis amb el correu real.

Estos no són els únics avanços en privacitat anunciats per Apple, per exemple, permetrà bloquejar l’ús de píxels de seguiment en correus, que informen qui envia un correu quan algú obri els missatges.

Siri ara processarà la veu de l’usuari dins del propi dispositiu, sense enviar un enregistrament a un servidor extern. Esta funció permetrà també que Siri puga usar-se per a controlar els dispositius de forma molt més ràpida i per a tota mena de funcions en pantalla.

A més, a partir d’ara Apple permetrà usar Siri per a controlar dispositius de domòtica de tercers fabricants, com a termòstats o llums, de manera nativa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.

Pérez Llorca defén a Roig i retrau a Belarra: ‘Ja m’agradaria que anara tan productiva per a la societat’

Pérez Llorca ha elogiat la contribució de Juan Roig i ha enlletgit a Ione Belarra les seues paraules en el Congrés. Vicente Boluda ha recolzat a l'empresari.

Boluda, sobre el finançament autonòmic, apunta que a vegades cal dir que sí

Boluda ha plantejat que, davant la proposta del Govern, a vegades cal dir que sí, encara que ha recalcat que és una opinió personal i AVE no ha fixat postura. El pla preveu 3.670 milions més per a la Comunitat en 2027, prop d'un 18% sobre el model actual.

Les estreles de l’atletisme espanyol se citen a València amb la vista posada en els Mundials de Torun

El Lluís Puig acull del 27 de febrer a l'1 de març la 62a edició sota sostre, amb 26 títols en joc i una novetat: el 4x400 mixt per clubs tancarà el programa.

Detingut a Alacant per estafar 900 euros a un veí de Lleó amb un SMS que imitava a la DGT

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant a un sospitós d'estafar 900 euros a un veí de La Bañeza mitjançant un SMS que imitava a la DGT. La víctima va introduir les seues dades en una web falsa després d'un avís de 20 euros i després es va executar una compra a Torrevieja.

Gran expectació mediàtica i només la família en la vetla de Tejero a Xàtiva

La capella ardent a Xàtiva ha reunit nombrosos mitjans i a alguns curiosos, però l'accés s'ha limitat a la família i al cercle més pròxim. El funeral se celebra a les 19 hores.

Pérez Llorca condiciona el futur de Mazón a la decisió del TSJCV

Pérez Llorca ha assenyalat que la postura del TSJCV sobre la causa penal per la gestió de la DANA serà decisiva per al futur de Carlos Mazón. Ha demanat esperar abans de prendre decisions.

Ryanair augmentarà un 10% la seua capacitat este estiu a Alacant i obrirà tres noves rutes

Ryanair incrementarà un 10% la seua capacitat este estiu en l'aeroport d'Alacant-Elx, amb 89 rutes i tres noves connexions a Friedrichshafen, Saarbrücken i Bratislava. Operarà amb 20 avions basats, oferirà 6,6 milions de seients i preveu fregar els nou milions de passatgers en 2026, mentres rebutja la pujada de taxes d'Aena.