Appel obri Facetime a Android i Window per a competir amb Zoom

 

Els executius d’Apple han deixat clar que volen plantar cara a Zoom i altres eines de col·laboració de forma més decidida.

Un dels majors canvis que arribaran amb les noves versions de iOS, iPad US i macOS serà una millora substancial de l’eina de comunicació FaceTime, que ara permetrà crear reunions fins i tot amb usuaris d’Android i Microsoft, compartir pantalles i fins i tot permetrà que els participants vegen junts vídeos o escolten música.

Apple ha millorat moltes eines de processament de so també per a aconseguir un àudio molt més clar durant les trucades i permetrà difuminar el fons durant les videoconferències.

Els nous sistemes operatius de la companyia afegiran també filtres per a notificacions en funció de l’estat en el qual estiga l’usuari i noves notificacions menys intrusives i que podran agrupar-se per a molestar menys a l’usuari.

Per a iOS, el sistema operatiu dels telèfons iPhone, Apple prepara també nous mapes de ciutats en 3D molt més detallats, suport per al DNI digital i claus per als panys de casa en l’aplicació cartera i un nou disseny per a Safari que donarà més protagonisme a les web i permetrà crear grups de pestanyes.

QUASI UNA VPN

 

Apple no ha modificat els preus del seu programa iCloud (la versió gratuïta amb 5 GB d’emmagatzematge en el núvol és clarament insuficient a hores d’ara), però almenys ha afegit funcions als nivells de pagament, que ara es coneixeran com a iCloud+.

Entre les eines hi haurà un nou sistema de protecció que emmascararà l’origen del trànsit de dades dels usuaris, com faria un proxy o una VPN, de manera que les webs no puguen saber amb detall qui està visitant o des d’on.

També inclourà un gestor d’adreces temporals de correu electrònic per a no haver d’usar el correu electrònic real en donar-se d’alta en els diferents serveis amb el correu real.

Estos no són els únics avanços en privacitat anunciats per Apple, per exemple, permetrà bloquejar l’ús de píxels de seguiment en correus, que informen qui envia un correu quan algú obri els missatges.

Siri ara processarà la veu de l’usuari dins del propi dispositiu, sense enviar un enregistrament a un servidor extern. Esta funció permetrà també que Siri puga usar-se per a controlar els dispositius de forma molt més ràpida i per a tota mena de funcions en pantalla.

A més, a partir d’ara Apple permetrà usar Siri per a controlar dispositius de domòtica de tercers fabricants, com a termòstats o llums, de manera nativa.

Últimes notícies

Detingut a la Plana Baixa per diversos robatoris de gasoil i coure i per fingir que li havien furtat el camió

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 42 anys relacionat amb robatoris de gasoil i cable de coure a Burriana i Onda, i amb una denúncia falsa pel suposat robatori del seu camió.

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.