Blanca Paloma fascina Europa i se situa entre les cinc favorites per alçar-se amb el micròfon de vidre

Blanca Paloma i la seua cançó “Eaea” s’han convertit en una de les cançons preferides a les cases d’apostes per guanyar Eurovisió 2023. Si bé és cert que estes enquestes no són 100% fiables, solen acostar-se al que passarà després al festival.

Tot apunta que els fans d’eurovisió estan contents amb la candidatura espanyola i la veuen com una aposta força segura. Entre els factors principals, potser és degut a l’essència de la cançó, carregada d’un component emotiu i arrelat a les arrels flamenques que tant es relacionen amb la cultura espanyola i que a Europa tant criden l’atenció. 

No obstant això, l’actitud i carisma de Blanca Paloma al seu pas per Eurovisió també són factors que semblen estar convertint-se en determinants. 

Seguint l’estela de Chanel i el seu Slomo

Tot i que les enquestes són orientatives, cal destacar que Espanya l’any passat, a 4 dies de la gran final, es trobava cinquena als mateixos corredors. Després d’això, com quasi tots sabem, va quedar tercera a tan sols 7 punts de ser subcampiona, després de la victòria d’Ucraïna i el segon lloc d’Anglaterra.

Esta tendència és precedida d’una època de quasi 20 anys de resultats negatius per a les candidatures espanyoles. molts eurofans estan convençuts que amb Chanel es va fer un borró i compte nou, i va permetre que la gent dels altres països tornara a mirar-nos amb essència guanyadora.

Si alguna cosa és clara, és que Blanca Paloma il·lusiona, tal com ho feia la nostra anterior representant, no només a Espanya sinó a la resta d’Europa. 

El Top 5 d’Eurovisió 2023

Entre els països que completen el Top 5 entre els favorits per alçar-se amb el micròfon de vidre d’Eurovisió 2023 amb Espanya es troben Suècia, Finlàndia, França i Ucraïna.

Per ara, Suècia seria la màxima favorita per guanyar basant-nos en les apostes. Amb Loreen al capdavant, que després d’alçar-se com a vencedora el 2012 amb la seua cançó Euphoria, es va convertir en una de les cares més reconeixibles del festival, Suècia trepitja fort per tornar a repetir el seu èxit anterior.

Finlàndia es posiciona com a segona a les cases d’apostes amb la seua cançó “Cha Cha Cha”, de Käärijä, que no deixa indiferent ningú. Amb una base electrònica i un estil força proper al heavy, a l’estadi de Liverpool es contagiarà de l’energia que desprén.

En tercer lloc hi ha la gran sorpresa, França, amb la cançó “Évidemment” representada per l’artista Fátima Zahra que no deixa de pujar en apostes. És una balada amb molt component emotiu i una lletra crua.

En quart lloc, just per davant de Blanca Paloma, es troba Ucraïna, que l’any passat va ser vencedora del certamen. La cançó electrònica Heart of Steel, de Tvorchi, serà l’aposta de la vigent campiona per revalidar el títol.

Últimes notícies

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.