Blanca Paloma fascina Europa i se situa entre les cinc favorites per alçar-se amb el micròfon de vidre

Blanca Paloma i la seua cançó “Eaea” s’han convertit en una de les cançons preferides a les cases d’apostes per guanyar Eurovisió 2023. Si bé és cert que estes enquestes no són 100% fiables, solen acostar-se al que passarà després al festival.

Tot apunta que els fans d’eurovisió estan contents amb la candidatura espanyola i la veuen com una aposta força segura. Entre els factors principals, potser és degut a l’essència de la cançó, carregada d’un component emotiu i arrelat a les arrels flamenques que tant es relacionen amb la cultura espanyola i que a Europa tant criden l’atenció. 

No obstant això, l’actitud i carisma de Blanca Paloma al seu pas per Eurovisió també són factors que semblen estar convertint-se en determinants. 

Seguint l’estela de Chanel i el seu Slomo

Tot i que les enquestes són orientatives, cal destacar que Espanya l’any passat, a 4 dies de la gran final, es trobava cinquena als mateixos corredors. Després d’això, com quasi tots sabem, va quedar tercera a tan sols 7 punts de ser subcampiona, després de la victòria d’Ucraïna i el segon lloc d’Anglaterra.

Esta tendència és precedida d’una època de quasi 20 anys de resultats negatius per a les candidatures espanyoles. molts eurofans estan convençuts que amb Chanel es va fer un borró i compte nou, i va permetre que la gent dels altres països tornara a mirar-nos amb essència guanyadora.

Si alguna cosa és clara, és que Blanca Paloma il·lusiona, tal com ho feia la nostra anterior representant, no només a Espanya sinó a la resta d’Europa. 

El Top 5 d’Eurovisió 2023

Entre els països que completen el Top 5 entre els favorits per alçar-se amb el micròfon de vidre d’Eurovisió 2023 amb Espanya es troben Suècia, Finlàndia, França i Ucraïna.

Per ara, Suècia seria la màxima favorita per guanyar basant-nos en les apostes. Amb Loreen al capdavant, que després d’alçar-se com a vencedora el 2012 amb la seua cançó Euphoria, es va convertir en una de les cares més reconeixibles del festival, Suècia trepitja fort per tornar a repetir el seu èxit anterior.

Finlàndia es posiciona com a segona a les cases d’apostes amb la seua cançó “Cha Cha Cha”, de Käärijä, que no deixa indiferent ningú. Amb una base electrònica i un estil força proper al heavy, a l’estadi de Liverpool es contagiarà de l’energia que desprén.

En tercer lloc hi ha la gran sorpresa, França, amb la cançó “Évidemment” representada per l’artista Fátima Zahra que no deixa de pujar en apostes. És una balada amb molt component emotiu i una lletra crua.

En quart lloc, just per davant de Blanca Paloma, es troba Ucraïna, que l’any passat va ser vencedora del certamen. La cançó electrònica Heart of Steel, de Tvorchi, serà l’aposta de la vigent campiona per revalidar el títol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per presumpta corrupció en els bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en una investigació sobre un possible frau vinculat als bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la patronal Facpyme.

Els hostalers de València esperen facturar un 78% més en Falles que en una setmana normal

L'hostaleria de València preveu un 78% més de facturació que en una setmana habitual. Estima a més un avanç mitjà del 2,2% respecte a les Falles de 2025 i un tiquet de 24,4 euros.

Cau una xarxa amb ramificació a Alacant que va falsificar dades per a regularitzar a 5.000 migrants

La Policia Nacional i Vigilància Duanera han desarticulat una organització amb base en Saragossa i ramificacions a Alacant, Múrcia i Osca. L'operació s'ha saldat amb 61 detinguts, 18 d'ells integrants de la trama i la resta clients.

Compromís acusa a Catalá i al Govern per la crisi de Rodalia: ‘ens han portat al caos’

Papi Robles qualifica d'irresponsable la gestió de la crisi de Rodalia i culpa a María José Catalá i al Govern central. Critica el tall d'arribades a l'Estació del Nord en horari de mascletà i planteja perimetrar la zona per a evitar aglomeracions.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per un suposat frau amb bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en la investigació sobre presumptes irregularitats en els bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la seu de Facpyme.