El vídeo viral d’una dona multada en Vinaròs per no dur mascareta: «Habeas corpus, ja»

 

En les últimes hores, s’ha fet viral un vídeo en el que apareix un agent de la Policia Local de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), sancionant a una dona per no dur la mascareta, obligatòria en el territori valencià des del passat 18 de juliol.

 

La dona, que grava el vídeo, assegura que té un document que la justifica com una persona exempta de dur mascareta —hauria de ser menor de sis anys, patir alguna malaltia o dificultat respiratòria que poguera vore’s agreujada per l’ús de mascareta o una persona que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposara d’autonomia per a llevar-se la mascareta—.

 

A pesar d’això, el policia li repetix que en el document no apareix cap nom ni cap document d’identificació, només una firma —la de la mateixa denunciada— que no és la mateixa que apareix en el seu DNI, a demés, caducat. Per esta raó, l’agent assegura que li pot denunciar i que l’acompanye a les dependències policials per a identificar-la.

 

Davant d’açò, la dona li exigix «habeas corpus ja» —un procés judicial que protegix als ciutadans contra les detencions fetes per una autoritat, agent, funcionari públic o particular, sense que s’incórrega en els supòsits legals necessaris— i li diu «porte’m davant del jutge». Al que l’agent li respon: «Vosté ha vist moltes pel·lícules».

 

El vídeo ha rebut més de 1.000 comentaris, més de 10.000 retuits i més de 20.000 ‘m’agrada’. Molts dels comentaris denuncien com se les ingenia la gent per a evitar dur mascareta, ja que es tracta d’un document firmat només per, segons diu la denunciada, ella mateixa i que li ha fet un advocat.

 

Últimes notícies

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.
FILMOTECA D'ESTIU