16.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

El vídeo viral d’una dona multada en Vinaròs per no dur mascareta: «Habeas corpus, ja»

 

En les últimes hores, s’ha fet viral un vídeo en el que apareix un agent de la Policia Local de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), sancionant a una dona per no dur la mascareta, obligatòria en el territori valencià des del passat 18 de juliol.

 

La dona, que grava el vídeo, assegura que té un document que la justifica com una persona exempta de dur mascareta —hauria de ser menor de sis anys, patir alguna malaltia o dificultat respiratòria que poguera vore’s agreujada per l’ús de mascareta o una persona que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposara d’autonomia per a llevar-se la mascareta—.

 

A pesar d’això, el policia li repetix que en el document no apareix cap nom ni cap document d’identificació, només una firma —la de la mateixa denunciada— que no és la mateixa que apareix en el seu DNI, a demés, caducat. Per esta raó, l’agent assegura que li pot denunciar i que l’acompanye a les dependències policials per a identificar-la.

 

Davant d’açò, la dona li exigix «habeas corpus ja» —un procés judicial que protegix als ciutadans contra les detencions fetes per una autoritat, agent, funcionari públic o particular, sense que s’incórrega en els supòsits legals necessaris— i li diu «porte’m davant del jutge». Al que l’agent li respon: «Vosté ha vist moltes pel·lícules».

 

El vídeo ha rebut més de 1.000 comentaris, més de 10.000 retuits i més de 20.000 ‘m’agrada’. Molts dels comentaris denuncien com se les ingenia la gent per a evitar dur mascareta, ja que es tracta d’un document firmat només per, segons diu la denunciada, ella mateixa i que li ha fet un advocat.

 

Últimes notícies

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.