El vídeo viral d’una dona multada en Vinaròs per no dur mascareta: «Habeas corpus, ja»

 

En les últimes hores, s’ha fet viral un vídeo en el que apareix un agent de la Policia Local de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), sancionant a una dona per no dur la mascareta, obligatòria en el territori valencià des del passat 18 de juliol.

 

La dona, que grava el vídeo, assegura que té un document que la justifica com una persona exempta de dur mascareta —hauria de ser menor de sis anys, patir alguna malaltia o dificultat respiratòria que poguera vore’s agreujada per l’ús de mascareta o una persona que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposara d’autonomia per a llevar-se la mascareta—.

 

A pesar d’això, el policia li repetix que en el document no apareix cap nom ni cap document d’identificació, només una firma —la de la mateixa denunciada— que no és la mateixa que apareix en el seu DNI, a demés, caducat. Per esta raó, l’agent assegura que li pot denunciar i que l’acompanye a les dependències policials per a identificar-la.

 

Davant d’açò, la dona li exigix «habeas corpus ja» —un procés judicial que protegix als ciutadans contra les detencions fetes per una autoritat, agent, funcionari públic o particular, sense que s’incórrega en els supòsits legals necessaris— i li diu «porte’m davant del jutge». Al que l’agent li respon: «Vosté ha vist moltes pel·lícules».

 

El vídeo ha rebut més de 1.000 comentaris, més de 10.000 retuits i més de 20.000 ‘m’agrada’. Molts dels comentaris denuncien com se les ingenia la gent per a evitar dur mascareta, ja que es tracta d’un document firmat només per, segons diu la denunciada, ella mateixa i que li ha fet un advocat.

 

Últimes notícies

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.