El vídeo viral d’una dona multada en Vinaròs per no dur mascareta: «Habeas corpus, ja»

 

En les últimes hores, s’ha fet viral un vídeo en el que apareix un agent de la Policia Local de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), sancionant a una dona per no dur la mascareta, obligatòria en el territori valencià des del passat 18 de juliol.

 

La dona, que grava el vídeo, assegura que té un document que la justifica com una persona exempta de dur mascareta —hauria de ser menor de sis anys, patir alguna malaltia o dificultat respiratòria que poguera vore’s agreujada per l’ús de mascareta o una persona que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposara d’autonomia per a llevar-se la mascareta—.

 

A pesar d’això, el policia li repetix que en el document no apareix cap nom ni cap document d’identificació, només una firma —la de la mateixa denunciada— que no és la mateixa que apareix en el seu DNI, a demés, caducat. Per esta raó, l’agent assegura que li pot denunciar i que l’acompanye a les dependències policials per a identificar-la.

 

Davant d’açò, la dona li exigix «habeas corpus ja» —un procés judicial que protegix als ciutadans contra les detencions fetes per una autoritat, agent, funcionari públic o particular, sense que s’incórrega en els supòsits legals necessaris— i li diu «porte’m davant del jutge». Al que l’agent li respon: «Vosté ha vist moltes pel·lícules».

 

El vídeo ha rebut més de 1.000 comentaris, més de 10.000 retuits i més de 20.000 ‘m’agrada’. Molts dels comentaris denuncien com se les ingenia la gent per a evitar dur mascareta, ja que es tracta d’un document firmat només per, segons diu la denunciada, ella mateixa i que li ha fet un advocat.

 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.