El vídeo viral d’una dona multada en Vinaròs per no dur mascareta: «Habeas corpus, ja»

 

En les últimes hores, s’ha fet viral un vídeo en el que apareix un agent de la Policia Local de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), sancionant a una dona per no dur la mascareta, obligatòria en el territori valencià des del passat 18 de juliol.

 

La dona, que grava el vídeo, assegura que té un document que la justifica com una persona exempta de dur mascareta —hauria de ser menor de sis anys, patir alguna malaltia o dificultat respiratòria que poguera vore’s agreujada per l’ús de mascareta o una persona que, per la seua situació de discapacitat o dependència, no disposara d’autonomia per a llevar-se la mascareta—.

 

A pesar d’això, el policia li repetix que en el document no apareix cap nom ni cap document d’identificació, només una firma —la de la mateixa denunciada— que no és la mateixa que apareix en el seu DNI, a demés, caducat. Per esta raó, l’agent assegura que li pot denunciar i que l’acompanye a les dependències policials per a identificar-la.

 

Davant d’açò, la dona li exigix «habeas corpus ja» —un procés judicial que protegix als ciutadans contra les detencions fetes per una autoritat, agent, funcionari públic o particular, sense que s’incórrega en els supòsits legals necessaris— i li diu «porte’m davant del jutge». Al que l’agent li respon: «Vosté ha vist moltes pel·lícules».

 

El vídeo ha rebut més de 1.000 comentaris, més de 10.000 retuits i més de 20.000 ‘m’agrada’. Molts dels comentaris denuncien com se les ingenia la gent per a evitar dur mascareta, ja que es tracta d’un document firmat només per, segons diu la denunciada, ella mateixa i que li ha fet un advocat.

 

Últimes notícies

Kiti Mánver rep la Palmera de Plata del Festival de Cinema d’Elx com a reconeixement a tota la seua carrera

L’actriu Kiti Mánver rep este divendres la Palmera de Plata del 49 Festival Internacional de Cinema Independent d’Elx com a homenatge a una trajectòria marcada pel talent i la constància.

La Fiscalia sol·licita 3.000 euros de multa per injuriar Mazón a X mig any després de la DANA

La Fiscalia Provincial de València ha demanat una multa de 3.000 euros per a un jove de 21 anys que, en abril de 2025, hauria publicat a X un missatge injuriós contra l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les màximes han arribat als 42,2 graus a Orihuela i freguen els 40 en nombrosos municipis d’Alacant i València, encara en avís groc per calor extrema.

Alliberen 1.800 eriçons de mar al Cap de Sant Antoni per recuperar l’espècie al litoral valencià

La Conselleria i la Fundació Oceanogràfic han alliberat 1.800 eriçons de mar juvenils a la Reserva Marina del Cap de Sant Antoni, entre Dénia i Xàbia, per reforçar la població d’aquesta espècie clau al litoral valencià.

Sacrifiquen una vaqueta després d’escapar-se i envestir una dona a Pedreguer

Una vaqueta ha sigut abatuda a Pedreguer després d’escapar-se en l’entrada de bous al carrer i envestir una dona que protegia un xiquet, la qual ha sigut traslladada a l’Hospital de Dénia amb contusions.

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.