Vox diu que ‘acatarà’ la resolució sobre la bandera LGTBI però veu ‘curiós’ que el Suprem ‘es desdiga’ de si mateix

Sosté que l’ensenya «multicolor» fa un «ús partidista» en defensar la ideologia de gènere: «Genera un conflicte social»

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Vox ha assegurat que «accepta» i ha garantit que «acatarà» que el Tribunal Suprem (TS) haja avalat que es col·loque la bandera LGTBI amb motiu de la celebració del dia de l’Orgull els 28 de juny en edificis públics, encara que ha considerat «molt curiós» que l’alt tribunal «es desdiga» de si mateix «res més canviar els seus membres».

D’esta manera ho ha manifestat el portaveu de Vox a Les Corts Valencianes, José Mª Llanos, en roda de premsa després de la junta de síndics d’este dimarts, en la qual ha esgrimit que, en qualsevol cas, el fet que el TS no li haja «donat la raó» no li fa «canviar d’opinió».

Llanos ha manifestat «entendre» el vot particular del magistrat José Luis Requero –que discrepa de la majoria del tribunal en considerar que col·locar la bandera arc de Sant Martí en un edifici públic infringix l’obligació de neutralitat i objectivitat de les administracions públiques– perquè compartix l'»ús partidista» que es fa de la «bandera multicolor».

«Si en si mateixa fomenta la igualtat, com diu el Tribunal Suprem, no tenen cap sentit que s’utilitze per a defensar unes ideologies concretes com la de gènere, que sí està en conflicte en la societat», ha sostingut el síndic de Vox, que ha insistit que esta última «no fomenta la igualtat» mentre «sí genera un conflicte» social, «com diu el vot particular».

De qualsevol manera, ha assegurat que esta sentència, «com qualsevol altra», va a ser acatada per Vox, encara que, en este punt, ha considerat «molt curiós» que «res més canviar els membres del Tribunal Suprem es desdiga» de si mateix.

«No es tracta que la Sala –del Contenciós-Administratiu del TS– em contradiu a mi, és que contradiu a la Sala, que va dir que sí que era partidista», ha exposat, per a preguntar-se «amb quin» dels dos pronunciaments «ens quedem». «És obvi que amb l’actual, perquè així està establit en democràcia», ha agregat.

Preguntat per si considera que el Tribunal Suprem és una institució política, José Mª Llanos ha criticat que els seus integrants «estiguen triats a imatge i semblança pel Govern de (Pedro) Sánchez», després d’haver «pactat amb el PP».

DIA DE LA CONSTITUCIÓ

D’altra banda, el síndic de Vox ha anunciat que la seua formació no participarà en «cap acte» de celebració del Dia de la Constitució el pròxim 6 de desembre que hagen de compartir amb el PSOE, per ser este un partit que «riu en la cara de tots els espanyols» i que ha «traït i abandonat als valencians» amb la dana.

«No anem a seguir-los el joc als qui han fallit la Constitució i l’esperit que tant bé ha fet a la nostra societat democràtica, i que tan degradada està per un Govern traïdor, criminal i que pacta amb amics dels terroristes, amb els qui volen destrossar la unitat de la nació com són els separatistes. Un Govern ple de corrupció fins a les tranques», ha censurat.

Així, ha justificat que «allí on governe» el PSOE i on este partit celebre el Dia de la Constitució «no podrà comptar amb cap» dels representants de Vox a nivell municipal, autonòmic i nacional.

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.