Vox diu que ‘acatarà’ la resolució sobre la bandera LGTBI però veu ‘curiós’ que el Suprem ‘es desdiga’ de si mateix

Sosté que l’ensenya «multicolor» fa un «ús partidista» en defensar la ideologia de gènere: «Genera un conflicte social»

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Vox ha assegurat que «accepta» i ha garantit que «acatarà» que el Tribunal Suprem (TS) haja avalat que es col·loque la bandera LGTBI amb motiu de la celebració del dia de l’Orgull els 28 de juny en edificis públics, encara que ha considerat «molt curiós» que l’alt tribunal «es desdiga» de si mateix «res més canviar els seus membres».

D’esta manera ho ha manifestat el portaveu de Vox a Les Corts Valencianes, José Mª Llanos, en roda de premsa després de la junta de síndics d’este dimarts, en la qual ha esgrimit que, en qualsevol cas, el fet que el TS no li haja «donat la raó» no li fa «canviar d’opinió».

Llanos ha manifestat «entendre» el vot particular del magistrat José Luis Requero –que discrepa de la majoria del tribunal en considerar que col·locar la bandera arc de Sant Martí en un edifici públic infringix l’obligació de neutralitat i objectivitat de les administracions públiques– perquè compartix l'»ús partidista» que es fa de la «bandera multicolor».

«Si en si mateixa fomenta la igualtat, com diu el Tribunal Suprem, no tenen cap sentit que s’utilitze per a defensar unes ideologies concretes com la de gènere, que sí està en conflicte en la societat», ha sostingut el síndic de Vox, que ha insistit que esta última «no fomenta la igualtat» mentre «sí genera un conflicte» social, «com diu el vot particular».

De qualsevol manera, ha assegurat que esta sentència, «com qualsevol altra», va a ser acatada per Vox, encara que, en este punt, ha considerat «molt curiós» que «res més canviar els membres del Tribunal Suprem es desdiga» de si mateix.

«No es tracta que la Sala –del Contenciós-Administratiu del TS– em contradiu a mi, és que contradiu a la Sala, que va dir que sí que era partidista», ha exposat, per a preguntar-se «amb quin» dels dos pronunciaments «ens quedem». «És obvi que amb l’actual, perquè així està establit en democràcia», ha agregat.

Preguntat per si considera que el Tribunal Suprem és una institució política, José Mª Llanos ha criticat que els seus integrants «estiguen triats a imatge i semblança pel Govern de (Pedro) Sánchez», després d’haver «pactat amb el PP».

DIA DE LA CONSTITUCIÓ

D’altra banda, el síndic de Vox ha anunciat que la seua formació no participarà en «cap acte» de celebració del Dia de la Constitució el pròxim 6 de desembre que hagen de compartir amb el PSOE, per ser este un partit que «riu en la cara de tots els espanyols» i que ha «traït i abandonat als valencians» amb la dana.

«No anem a seguir-los el joc als qui han fallit la Constitució i l’esperit que tant bé ha fet a la nostra societat democràtica, i que tan degradada està per un Govern traïdor, criminal i que pacta amb amics dels terroristes, amb els qui volen destrossar la unitat de la nació com són els separatistes. Un Govern ple de corrupció fins a les tranques», ha censurat.

Així, ha justificat que «allí on governe» el PSOE i on este partit celebre el Dia de la Constitució «no podrà comptar amb cap» dels representants de Vox a nivell municipal, autonòmic i nacional.

Últimes notícies

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.