13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Vox diu que ‘acatarà’ la resolució sobre la bandera LGTBI però veu ‘curiós’ que el Suprem ‘es desdiga’ de si mateix

Sosté que l’ensenya “multicolor” fa un “ús partidista” en defensar la ideologia de gènere: “Genera un conflicte social”

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Vox ha assegurat que “accepta” i ha garantit que “acatarà” que el Tribunal Suprem (TS) haja avalat que es col·loque la bandera LGTBI amb motiu de la celebració del dia de l’Orgull els 28 de juny en edificis públics, encara que ha considerat “molt curiós” que l’alt tribunal “es desdiga” de si mateix “res més canviar els seus membres”.

D’esta manera ho ha manifestat el portaveu de Vox a Les Corts Valencianes, José Mª Llanos, en roda de premsa després de la junta de síndics d’este dimarts, en la qual ha esgrimit que, en qualsevol cas, el fet que el TS no li haja “donat la raó” no li fa “canviar d’opinió”.

Llanos ha manifestat “entendre” el vot particular del magistrat José Luis Requero –que discrepa de la majoria del tribunal en considerar que col·locar la bandera arc de Sant Martí en un edifici públic infringix l’obligació de neutralitat i objectivitat de les administracions públiques– perquè compartix l'”ús partidista” que es fa de la “bandera multicolor”.

“Si en si mateixa fomenta la igualtat, com diu el Tribunal Suprem, no tenen cap sentit que s’utilitze per a defensar unes ideologies concretes com la de gènere, que sí està en conflicte en la societat”, ha sostingut el síndic de Vox, que ha insistit que esta última “no fomenta la igualtat” mentre “sí genera un conflicte” social, “com diu el vot particular”.

De qualsevol manera, ha assegurat que esta sentència, “com qualsevol altra”, va a ser acatada per Vox, encara que, en este punt, ha considerat “molt curiós” que “res més canviar els membres del Tribunal Suprem es desdiga” de si mateix.

“No es tracta que la Sala –del Contenciós-Administratiu del TS– em contradiu a mi, és que contradiu a la Sala, que va dir que sí que era partidista”, ha exposat, per a preguntar-se “amb quin” dels dos pronunciaments “ens quedem”. “És obvi que amb l’actual, perquè així està establit en democràcia”, ha agregat.

Preguntat per si considera que el Tribunal Suprem és una institució política, José Mª Llanos ha criticat que els seus integrants “estiguen triats a imatge i semblança pel Govern de (Pedro) Sánchez”, després d’haver “pactat amb el PP”.

DIA DE LA CONSTITUCIÓ

D’altra banda, el síndic de Vox ha anunciat que la seua formació no participarà en “cap acte” de celebració del Dia de la Constitució el pròxim 6 de desembre que hagen de compartir amb el PSOE, per ser este un partit que “riu en la cara de tots els espanyols” i que ha “traït i abandonat als valencians” amb la dana.

“No anem a seguir-los el joc als qui han fallit la Constitució i l’esperit que tant bé ha fet a la nostra societat democràtica, i que tan degradada està per un Govern traïdor, criminal i que pacta amb amics dels terroristes, amb els qui volen destrossar la unitat de la nació com són els separatistes. Un Govern ple de corrupció fins a les tranques”, ha censurat.

Així, ha justificat que “allí on governe” el PSOE i on este partit celebre el Dia de la Constitució “no podrà comptar amb cap” dels representants de Vox a nivell municipal, autonòmic i nacional.

Últimes notícies

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.