Vox diu que ‘acatarà’ la resolució sobre la bandera LGTBI però veu ‘curiós’ que el Suprem ‘es desdiga’ de si mateix

Sosté que l’ensenya «multicolor» fa un «ús partidista» en defensar la ideologia de gènere: «Genera un conflicte social»

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Vox ha assegurat que «accepta» i ha garantit que «acatarà» que el Tribunal Suprem (TS) haja avalat que es col·loque la bandera LGTBI amb motiu de la celebració del dia de l’Orgull els 28 de juny en edificis públics, encara que ha considerat «molt curiós» que l’alt tribunal «es desdiga» de si mateix «res més canviar els seus membres».

D’esta manera ho ha manifestat el portaveu de Vox a Les Corts Valencianes, José Mª Llanos, en roda de premsa després de la junta de síndics d’este dimarts, en la qual ha esgrimit que, en qualsevol cas, el fet que el TS no li haja «donat la raó» no li fa «canviar d’opinió».

Llanos ha manifestat «entendre» el vot particular del magistrat José Luis Requero –que discrepa de la majoria del tribunal en considerar que col·locar la bandera arc de Sant Martí en un edifici públic infringix l’obligació de neutralitat i objectivitat de les administracions públiques– perquè compartix l'»ús partidista» que es fa de la «bandera multicolor».

«Si en si mateixa fomenta la igualtat, com diu el Tribunal Suprem, no tenen cap sentit que s’utilitze per a defensar unes ideologies concretes com la de gènere, que sí està en conflicte en la societat», ha sostingut el síndic de Vox, que ha insistit que esta última «no fomenta la igualtat» mentre «sí genera un conflicte» social, «com diu el vot particular».

De qualsevol manera, ha assegurat que esta sentència, «com qualsevol altra», va a ser acatada per Vox, encara que, en este punt, ha considerat «molt curiós» que «res més canviar els membres del Tribunal Suprem es desdiga» de si mateix.

«No es tracta que la Sala –del Contenciós-Administratiu del TS– em contradiu a mi, és que contradiu a la Sala, que va dir que sí que era partidista», ha exposat, per a preguntar-se «amb quin» dels dos pronunciaments «ens quedem». «És obvi que amb l’actual, perquè així està establit en democràcia», ha agregat.

Preguntat per si considera que el Tribunal Suprem és una institució política, José Mª Llanos ha criticat que els seus integrants «estiguen triats a imatge i semblança pel Govern de (Pedro) Sánchez», després d’haver «pactat amb el PP».

DIA DE LA CONSTITUCIÓ

D’altra banda, el síndic de Vox ha anunciat que la seua formació no participarà en «cap acte» de celebració del Dia de la Constitució el pròxim 6 de desembre que hagen de compartir amb el PSOE, per ser este un partit que «riu en la cara de tots els espanyols» i que ha «traït i abandonat als valencians» amb la dana.

«No anem a seguir-los el joc als qui han fallit la Constitució i l’esperit que tant bé ha fet a la nostra societat democràtica, i que tan degradada està per un Govern traïdor, criminal i que pacta amb amics dels terroristes, amb els qui volen destrossar la unitat de la nació com són els separatistes. Un Govern ple de corrupció fins a les tranques», ha censurat.

Així, ha justificat que «allí on governe» el PSOE i on este partit celebre el Dia de la Constitució «no podrà comptar amb cap» dels representants de Vox a nivell municipal, autonòmic i nacional.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.