Vox diu que ‘acatarà’ la resolució sobre la bandera LGTBI però veu ‘curiós’ que el Suprem ‘es desdiga’ de si mateix

Sosté que l’ensenya «multicolor» fa un «ús partidista» en defensar la ideologia de gènere: «Genera un conflicte social»

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

Vox ha assegurat que «accepta» i ha garantit que «acatarà» que el Tribunal Suprem (TS) haja avalat que es col·loque la bandera LGTBI amb motiu de la celebració del dia de l’Orgull els 28 de juny en edificis públics, encara que ha considerat «molt curiós» que l’alt tribunal «es desdiga» de si mateix «res més canviar els seus membres».

D’esta manera ho ha manifestat el portaveu de Vox a Les Corts Valencianes, José Mª Llanos, en roda de premsa després de la junta de síndics d’este dimarts, en la qual ha esgrimit que, en qualsevol cas, el fet que el TS no li haja «donat la raó» no li fa «canviar d’opinió».

Llanos ha manifestat «entendre» el vot particular del magistrat José Luis Requero –que discrepa de la majoria del tribunal en considerar que col·locar la bandera arc de Sant Martí en un edifici públic infringix l’obligació de neutralitat i objectivitat de les administracions públiques– perquè compartix l'»ús partidista» que es fa de la «bandera multicolor».

«Si en si mateixa fomenta la igualtat, com diu el Tribunal Suprem, no tenen cap sentit que s’utilitze per a defensar unes ideologies concretes com la de gènere, que sí està en conflicte en la societat», ha sostingut el síndic de Vox, que ha insistit que esta última «no fomenta la igualtat» mentre «sí genera un conflicte» social, «com diu el vot particular».

De qualsevol manera, ha assegurat que esta sentència, «com qualsevol altra», va a ser acatada per Vox, encara que, en este punt, ha considerat «molt curiós» que «res més canviar els membres del Tribunal Suprem es desdiga» de si mateix.

«No es tracta que la Sala –del Contenciós-Administratiu del TS– em contradiu a mi, és que contradiu a la Sala, que va dir que sí que era partidista», ha exposat, per a preguntar-se «amb quin» dels dos pronunciaments «ens quedem». «És obvi que amb l’actual, perquè així està establit en democràcia», ha agregat.

Preguntat per si considera que el Tribunal Suprem és una institució política, José Mª Llanos ha criticat que els seus integrants «estiguen triats a imatge i semblança pel Govern de (Pedro) Sánchez», després d’haver «pactat amb el PP».

DIA DE LA CONSTITUCIÓ

D’altra banda, el síndic de Vox ha anunciat que la seua formació no participarà en «cap acte» de celebració del Dia de la Constitució el pròxim 6 de desembre que hagen de compartir amb el PSOE, per ser este un partit que «riu en la cara de tots els espanyols» i que ha «traït i abandonat als valencians» amb la dana.

«No anem a seguir-los el joc als qui han fallit la Constitució i l’esperit que tant bé ha fet a la nostra societat democràtica, i que tan degradada està per un Govern traïdor, criminal i que pacta amb amics dels terroristes, amb els qui volen destrossar la unitat de la nació com són els separatistes. Un Govern ple de corrupció fins a les tranques», ha censurat.

Així, ha justificat que «allí on governe» el PSOE i on este partit celebre el Dia de la Constitució «no podrà comptar amb cap» dels representants de Vox a nivell municipal, autonòmic i nacional.

Últimes notícies

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.

Un incendi crema un local fester de Villena sense causar ferits

Els bombers han apagat esta matinada un incendi al local de la comparsa del bando Marroquí de Villena, que ha causat danys materials però cap ferit.

Ruixats i tronades fortes este dissabte a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge ha començat este dissabte amb intervals nuvolosos i risc de ruixats i tronades fortes a l’interior, que podran avançar cap al litoral, amb temperatures màximes en descens lleuger, sobretot en la costa. Emergències manté actives diverses alertes per pluja, tempesta i calor.

Hospitalitzat un home després d’una parada cardiorrespiratòria en un incendi a Altea

Un home ha sigut traslladat a l’hospital en estat greu després de patir una parada cardiorrespiratòria en un incendi en un edifici de sis altures al carrer La Mar d’Altea.

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.