Yolanda Díaz acusa al PSOE de ‘falta de lleialtat’ i exigeix un debat al Congrés sobre l’enviament d’armes a Ucraïna

«Implica quantitats elevadíssimes en un context sense PGE i el PSOE ha de recapacitar i fer aquest debat perquè els grups es pronuncien».

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta segona i líder de Sumar, Yolanda Díaz, ha acusat a l’ala socialista del Govern d’actuar «amb falta de lleialtat» cap al seu soci de coalició amb la seua «opacitat» per l’enviament d’armes a Ucraïna i ha exigit que deixe d'»actuar en solitari» i no impedisca el debat sobre aquesta mesura al Congrés.

En declaracions a TVE, recollides per Europa Press, ha subratllat que la falta de transparència amb la qual ha operat el PSOE en aquest assumpte és «molt greu», atès que en dues ocasions Sumar va presentar en el si del Govern observacions sobre la destinació dels 1.130 milions de despesa militar aprovada a l’abril i «no se li va contestar», fins que ahir va conèixer per la premsa que la destinació era armes per a Ucraïna.

«És molt greu per una falta de lleialtat amb el soci de govern, però és més greu per la falta de lleialtat amb els espanyols. La política de defensa és molt important en el país i la ciutadania té dret al fet que existisca un debat públic sobre si aquesta conducta és correcta o no», ha emfatitzat Díaz.

REBAT A SÁNCHEZ: AÇÒ S’HA DE DEBATRE AL CONGRÉS

Així, ha rebutjat l’argument del president del Govern, Pedro Sánchez, de no portar l’acord bilateral amb el seu homòleg ucraïnès, Volodímir Zelenski, en ser un memoràndum d’entesa. Concretament, Díaz ha sentenciat que aquest enviament implica quantitats «elevadíssimes» en un context sense nous Pressupostos Generals, per la qual cosa el PSOE ha de recapacitar i fer aquest debat democràtic perquè els grups es pronuncien.

Qüestionada sobre si va a parlar amb el president del Govern per a expressar-li el seu malestar, la líder de Sumar ha assenyalat que sempre actuarà amb discreció sobre les seues converses amb Sánchez, per a insistir en la seua formació ja va manifestar la seua postura crítica sobre l’aprovació d’aquest despesa militar a l’abril, que es va efectuar amb «total opacitat».

«La política de defensa espanyola que ha d’estar sotmesa democràticament al debat del Congrés perquè ho conega la ciutadania, però que per a també, lògicament, en una democràcia, els partits polítics han d’opinar», ha resolt.

Últimes notícies

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.