El Consell Rector d’À Punt lamenta l’actitud de Camps i defensa el dret dels periodistes a treballar en llibertat

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha lamentat hui dimarts l’actitud de l’expresident de la Generalitat Francisco Camps en l’entrevista ahir dilluns en el programa ‘Les Notícies del Matí’ d’À Punt i ha defensat el dret dels periodistes a treballar en llibertat.

Així ho ha assenyalat en un comunicat després que l’expresident generara moments de tensió per la seua negativa a contestar a preguntes i qüestionar la presència i professionalitat del director de la Cadena SER a la Comunitat Valenciana, que participava en la tertúlia.

«En els mitjans públics valencians caben totes les opinions, tant de les persones entrevistades com dels periodistes que participen en els programes informatius i que fan ús del seu dret a informar», assenyala el Consell Rector.

Així, subratlla que l’exercici del periodisme «és la garantia del bon funcionament de la democràcia i els periodistes són els encarregats de fer efectiu el dret constitucional de la ciutadania a rebre informació veraç i plural».

El Consell Rector considera «inadequat» que cap persona «tracte de negar a un periodista, que està exercint la seua labor d’informar, el dret a expressar-se lliurement i que siga objecte d’atacs personals».

Per això, lamenta l’actitud de l’expresident i expressa tot el seu suport a l’editor-presentador del programa, al periodista que va patir l'»intent d’ingerència» i a la resta de convidats que viviren una «situació tibant».

El Consell Rector reivindica el dret i el deure els professionals dels mitjans de comunicació públics «de poder treballar en llibertat per a oferir a la ciutadania uns informatius plurals i rigorosos, on totes les veus i tots els punts de vista tenen espai», conclou.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.