19.8 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Més d’1.700 efectius vetlaran per la seguretat durant els festivals Zevra i Medusa a Cullera

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

Més d’1.700 efectius vetlaran per la seguretat durant la celebració dels festivals de música Zevra i Medusa a la localitat valenciana de Cullera. El dispositiu especial contempla, entre altres, un reforç de la plantilla dels diferents cossos de seguretat, del servici d’ambulàncies i emergències i de l’equip de bombers, així com controls d’alcoholèmia i drogues, servicis permanents de trànsit o la presència d’un Punt Violeta per a prevenir agressions sexistes.

L’Ajuntament ha celebrat este dimarts una Junta de Seguretat per a coordinar el dispositiu especial que s’activarà per a les dos grans cites musicals que acull a l’estiu: el Zevra Festival, del 19 al 22 de juliol, i el Medusa Festival, del 7 al 12 d’agost.

L’operatiu extraordinari comptarà amb més d’1.700 efectius per a prevenir “qualsevol tipus d’incident” i reforçar “al màxim” la seguretat al municipi de cara a estos esdeveniments que compten amb una gran afluència de persones, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La Junta de Seguretat ha sigut presidida per l’alcalde de la ciutat, Jordi Mayor, qui ha estat acompanyat pel subdelegat del Govern a la Comunitat Valenciana, José Rodríguez, i on també han participat els cossos de seguretat de l’Estat com la Policia Local de Cullera, Policia Nacional, Guàrdia Civil, Consorci Provincial de Bombers, Protecció Civil, així com responsables del Centre de Salut i Emergències i promotors dels dos festivals de música.

Major ha recalcat el “compromís ferm” del consistori amb el reforç de la seguretat amb operatius “especials i específics perquè tant els nostres veïns i veïnes com els visitants gaudisquen dels dos festivals sense incidències, preocupacions o contratemps de tot tipus”.

A més, ha posat l’accent que enguany, a causa del “continu creixement de popularitat i assistència” a tots dos festivals, l’Ajuntament té previst reforçar la seguretat fora dels recintes, així com “agilitar” l’entrada i eixida de vehicles al pàrquing i “evitar agressions sexuals” amb la instal·lació del Punt Violeta, ha conclòs.

El dispositiu especial contempla, entre altres, un reforç de la plantilla dels diferents cossos de seguretat de l’Estat i de les seues diferents unitats específiques, del servici d’ambulàncies i emergències i de l’equip de bombers, així com controls d’alcoholèmia i drogues, servicis permanents de trànsit o la presència d’un Punt Violeta en tots dos festivals per a prevenir qualsevol tipus d’agressió sexista.

D’esta manera, Cullera deixa “tot a punt per a assegurar el benestar” de les més de 150.000 persones que s’estima que gaudiran de la tercera edició del Zevra Festival, així com 170.000 persones que assistiran a la desena edició del major festival de música electrònica que se celebra en tota Espanya, el Medusa Festival.

Últimes notícies

Filip Ugrinic torna a entrenar-se amb el València un mes després

El migcampista suís va completar part de la sessió després d'un mes d'inactivitat per molèsties en el tendó rotuliano. El València ja prepara el derbi davant el Llevant.

València llança una campanya en xarxes per a informar del simulacre d’inundació a la Torre

L'Ajuntament ha iniciat una campanya en xarxes i cartelleria per a avisar als veïns del simulacre d'inundació del 19 de novembre a la Torre i evitar alarmes. La sirena d'inundació sonarà per primera vegada des de l'alcaldia pedània.

Camarero denúncia que les fallades en les polseres antimaltractament generen inestabilitat en les víctimes

Susana Camarero ha denunciat noves fallades en les polseres telemàtiques per a víctimes, també en la Comunitat Valenciana, que generen inestabilitat i falses alertes. Exigix solucions al Govern mentres Igualtat sosté que la fallada en Milotxa va ser puntual i amb protocols activats

Detingut a Sagunt un home per intentar escanyar a la seua parella en un descampat

Un home de 61 anys ha sigut detingut a Sagunt després de forçar a la seua parella a pujar al seu cotxe, portar-la a un descampat i tractar d'escanyar-la. La víctima va escapar i es va refugiar en un hotel; ell va ser arrestat a prop i ella va rebre atenció mèdica.

Renfe reforça el Gran Premi de Cheste amb 52.000 places i busos de suport

Renfe ha preparat un dispositiu especial per al Gran Premi a Cheste amb 52.000 places de Rodalia, 46 busos diaris i llançadores per a l'última milla.

Detinguda una parella itinerant per una dotzena de ‘furts afectuosos’ i un robatori violent a majors a Alacant i València

Una dona de 30 anys i un home de 26 han sigut detinguts en Santa Coloma de Gramanet per la seua relació amb una dotzena de sostraccions mitjançant el 'furt afectuós' i un robatori amb violència. La Policia va intervindre joies i diners i no descarta més robatoris.

Abascal exigix a Sánchez eleccions o silenci i que PP i Vox reconstruïsquen València

Abascal ha emplaçat en el Congrés a Pedro Sánchez a convocar generals o callar-se i permetre que PP i Vox reconstruïsquen València. També ha pressionat a Feijóo per a trencar amb el PSOE a la UE i abandonar les polítiques verdes i migratòries que critica.

Pròxim i senzill: així veuen a Finestrat a Juanfran Pérez Llorca, alcalde i aspirant a president

Veïns de Finestrat han destacat la proximitat i senzillesa del seu alcalde, Juanfran Pérez Llorca, després de ser elegit candidat del PP a la Generalitat. Fins i tot rivals polítics avalen el seu perfil negociador.