La central nuclear de Cofrents realitza un simulacre davant d’un hipotètic terratrèmol i un incendi a les instal·lacions

VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)

La central nuclear de Cofrents ha realitzat hui dijous el preceptiu simulacre anual, conforme als requeriments establits en el seu Pla d’Emergència Interior (PEI), amb la participació de l’Organització de Resposta davant d’Emergències (ORE) del Consell de Seguretat Nuclear (CSN).

L’exercici ha arribat a la declaració d’emergència general (categoria IV) del Pla d’Emergència Interior (PEI) de la central i l’activació de l’Organització de Resposta davant d’Emergències (ORE) del CSN en manera 2, la qual cosa implica l’activació dels grups operatius en la seua Sala d’emergències (Salem), segons ha informat el CSN en un comunicat.

Durant esta jornada d’entrenament, s’ha simulat la resolució del sistema de refrigeració del nucli del reactor, entre altres incidents com un terratrèmol d’intensitat superior a les establides en les bases d’operació, problemes en el tancament d’una vàlvula d’alleujament i seguretat del reactor o un incendi de més a deu minuts en la instal·lació.

Davant d’esta situació, el CSN hauria portat a recomanar al Centre de Coordinació Operativa (CECOP) diferents actuacions preventives de protecció a la població de l’entorn de la central com l’establiment de controls d’accés a la zona, distribució de profilaxi radiològica i l’evacuació de la població en un radi de tres quilòmetres al voltant de la central.

Un succés d’esta naturalesa hauria sigut classificat com a nivell 4, és a dir, com a ‘Accident amb conseqüències d’abast local’, en l’Escala internacional de successos nuclears i radiològics (INES).

L’actuació de l’organisme regulador s’ha desenvolupat tant des de la Salem com des del Centre de Coordinació Operativa (CECOP) de València, amb el seguiment de l’estat de la planta i de les actuacions del titular per a recuperar les condicions segures. Així mateix, s’ha mantingut «en tot moment» en contacte amb la Subdelegació del Govern a València per a recomanar les mesures de protecció radiològica que «hagueren sigut necessàries» en cas d’haver-se produït aquesta situació.

La missió del Consell de Seguretat Nuclear és protegir als treballadors, la població i el medi ambient aconseguint que les instal·lacions nuclears i radioactives siguen operades pels titulars de forma segura. De la mateixa manera, ves-la per l’establiment de mesures de prevenció i correcció enfront d’emergències radiològiques, qualsevol que siga el seu origen.

En qualsevol cas, el CSN subratlla que situacions com esta «estan contemplades» en els procediments d’operació d’emergència de les instal·lacions i que els sistemes de seguretat de les centrals espanyoles «es proven periòdicament i són revisats dins del seu programa permanent de supervisió».

A més, apunta que les centrals es construïxen conforme a unes bases de disseny que inclouen com a hipòtesi terratrèmols i inundacions perquè, en cas que ocórreguen, «puguen mantenir-se en condicions de seguretat».

Últimes notícies

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.