Xiva desallotja 130 famílies de vivendes del nucli urbà

Queden veïns incomunicats en cases disseminades una setmana després del pas de la DANA

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de la localitat valenciana de Xiva porta desallotjades 130 famílies de les seues vivendes del nucli urbà, una setmana després del pas de la DANA.

Des del consistori s’estan coordinant el treball d’inspecció d’habitatges, avaluació de danys, habitabilitat i treballs de reparació.

Els servicis municipals treballen en l’actualització de les dades de desallotjaments perquè s’estan fent revisions “contínues i diàries” a tot el nucli urbà. Els habitatges desallotjats han sigut precintades. La majoria, als carrers de Ramón y Cajal, Antonio Machado i Bechinos.

L’alberg habilitat per Creu Roja a l’Institut d’Educació Secundària Marjana, amb 50 places disponibles, ha sigut utilitzat esta nit per un grup de 10 persones que van ser desallotjades de les seues cases. A més, l’Ajuntament manté allotjades altres 50 persones en hotels. La resta de veïns estan en cases de familiars o amics, segons ha informat el consistori en un comunicat.

A dia de hui encara no s’ha pogut accedir a tots els habitatges aïllats a zones disseminades, però s’està treballant en açò, assenyala el consistori, que afig que són zones “de difícil accés” i que es treballa a restablir els camins per a accedir als veïns que encara estan incomunicats en estes localitzacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.