Més de 24 centres veterinaris pateixen ‘danys estructurals’ per la DANA i no obriran ‘en setmanes o mesos’

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

Un total de 101 centres veterinaris de la província de València s’han vist obligats a tancar almenys uns dies i patixen danys de diversa consideració per la DANA.

D’este centenar, segons una primera avaluació, un mínim de 24 clíniques o consultoris estan «destrossats, amb danys estructurals en l’immoble, tots els equips i materials inutilitzats i/o sense possibilitat de reobrir en les pròximes setmanes o mesos».

A més, quatre patixen «greus pèrdues» en equips i instal·lacions i 56 han patit danys menors i requerixen de labors de neteja. Per la seua banda, altres huit «no han pogut encara si més no accedir als seus centres».

Així ho ha detallat el Col·legi de Veterinaris de València (ICOVV) en un comunicat. L’entitat col·legial ha assenyalat que treballa des del dia després de la riuada en un paquet de mesures per a tractar de pal·liar els devastadors efectes de la DANA tant sobre els seus col·legiats com amb els animals de companyia.

En esta tasca s’ha sumat tota la comunitat veterinària de la província: les conselleries d’Agricultura, Sanitat i Medi Ambient, la patronal del sector clínic, Aevetval; les dos facultats de Veterinària (la de la Cardenal Herrera-CEU i la de la Universitat Catòlica) i quasi 400 veterinaris voluntaris.

Fins al moment, han sigut 393 els veterinaris de la província –dels 2.000 que estan col·legiats– que s’han prestat a col·laborar, si escau, per a atendre una possible petició del Centre d’Emergències per a contribuir a labors vinculades amb la sanitat animal, la seguretat alimentària o la salut pública. L’oferiment ja ha sigut cursat, però «de moment no ha sigut requerida la participació d’aquest col·lectiu».

CLÍNIQUES OPERATIVES I ALTRES INSTAL·LACIONS

D’altra banda, des de dissabte passat es van crear grups de Whatsapp amb una coordinació centralitzada i responsables individuals per a escometre l’actuació en cadascun dels municipis més afectats. Estos voluntaris, veterinaris i auxiliars de veterinària, també estan ajudant al fet que les clíniques afectades «puguen recuperar la normalitat al més prompte possible».

L’ICOVV ha engegat un compte solidari de l’ICOVV per a contribuir a la recuperació de clíniques veterinàries damnificades. El titular és el Col·legi Oficial de Veterinaris de València; l’entitat bancària, Ibercaja; i l’IBAN, l’ES3820859366160330492441.

Últimes notícies

Arriba al Port de València la primera plataforma solar marina d’Espanya en fase de proves

El Port de València ha rebut la primera plataforma solar marina d’Espanya, anomenada Paiporta, que inicia ara la seua fase de proves i formarà part d’un projecte de fins a 1 MW de potència.

Arriba a València la primera plataforma solar marina d’Espanya en fase de proves

El Port de València ha rebut la plataforma solar marina Paiporta, primera d’Espanya, que inicia ara les proves i formarà part d’un projecte d’1 MW de potència. La iniciativa de BlueNewables, amb suport de Naturgy i finançament de l’IDAE, reforça l’estratègia de Valenciaport cap a la descarbonització.

Avamet assegura que el perill extrem de la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible, tot i que la quantitat exacta de pluja sí que ho era. Revert sosté que els models ja apuntaven a un episodi de perill extrem semblant a la pantanada de Tous i a la riuada de València.

El president d’Avamet defensa que el perill extrem de la DANA sí que es podia preveure

Adrià Revert, president d’Avamet, ha explicat al jutjat de Catarroja que la DANA del 29 d’octubre de 2024 no era imprevisible i que els mapes ja apuntaven a un episodi de perill extrem a la costa valenciana.

Avamet adverteix que el perill extrem en la DANA del 29 d’octubre era previsible

El president d’Avamet, Adrià Revert, ha declarat al jutjat de Catarroja que, tot i que la quantitat exacta de pluja era impossible de calcular, el perill extrem a la costa valenciana el 29 d’octubre de 2024 sí que es podia vore als mapes.

Més de 7.500 passatgers utilitzen ja l’OPE al port d’Alacant, per damunt de 2025

L’Operació Pas de l’Estret al port d’Alacant ha superat ja les 7.500 persones embarcades i els 3.000 vehicles rumb a Algèria i Orà, amb més freqüència de vaixells i un nou sistema automatitzat d’entrada i eixida.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha jugat a Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de dues dècades d’èxits, amb la Copa Davis de 2019 com a moment més icònic.

Comiat emocionant de Roberto Bautista, heroi de la Davis 2019, després d’una carrera brillant

El castellonenc Roberto Bautista ha disputat a la Copa del Rei de Huelva el seu últim torneig professional, tancant més de vint anys de carrera amb 12 títols ATP i el record inesborrable de la Copa Davis de 2019.