Detinguts dos joves acusats de robar en més de deu cafeteries i restaurants del port de Calp

ALACANT, 10 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació ‘Creep’, ha detingut dos joves com a presumptes autors de més d’una desena de robatoris amb força comesos en restaurants i cafeteries del port de Calp.

Les dos persones, després de passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Dénia, es troben en llibertat amb mesures cautelars.

Segons ha informat l’institut armat en un comunicat, el passat octubre, els agents de la caserna de Calp van tindre coneixement d’una sèrie de sostracions en diferents locals comercials del passeig marítim i del port pesquer de la localitat.

Amb la informació obtinguda en les primeres denúncies, els agents de l’àrea d’investigació van iniciar l’operació per a esclarir els fets.

En una primera fase de les perquisicions, després d’analitzar les proves recaptades, els encarregats del cas van esbrinar que els presumptes lladres actuaven durant la matinada i tenien rols específics per a dur a terme els robatoris: un d’ells vigilava els voltants de l’establiment i l’altre accedia a l’interior.

Els presumptes autors utilitzaven eines per a forçar les vidrieres i, una vegada dins, reptaban pel terra per a eludir els sensors de moviment. L’objectiu principal eren les caixes registradores, de les quals furtaven diners en efectiu.

En una segona fase, l’anàlisi de les proves, les manifestacions de diferents testimonis i les vigilàncies en les zones afectades van permetre als investigadors identificar als presumptes responsables dels delictes.

El 27 de novembre els agents van localitzar i van detindre estos dos homes, que ja comptaven amb antecedents per fets similars. L’arrestat de major edat era considerat pels agents com el membre més actiu del grup, ja que sobre ell pesava una ordre de crida i cerca dictada pel Jutjat penal de Benidorm.

Als detinguts, dos homes de 18 i 23 anys, de nacionalitat espanyola i uruguaiana, respectivament, se’ls imputen deu delictes de robatori amb força. Tots dos van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia de Dénia, que va decretar llibertat amb mesures cautelars.

Últimes notícies

Juliol de 2026 es consolida com el més càlid registrat al País Valencià

Juliol de 2026 s’encamina a ser el mes més càlid des que hi ha registres al País Valencià, amb una mitjana de més de 30 graus a Sumacàrcer i valors molt alts en la majoria de capitals comarcals.

Quasi 500 famílies rebran 17 milions en ajudes per víctimes mortals de la DANA

La Generalitat ha resolt 469 ajudes per un import global de 17,28 milions d’euros per a familiars de 216 víctimes mortals de la DANA, que començarà a abonar en les pròximes setmanes.

Segona jornada del FIB: The Kooks i Kaiser Chiefs encapçalen el retorn britànic a Benicàssim

El FIB afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams, després d’un inici marcat per la calor i una alta afluència de públic.

L’Elx supera els 15.000 abonaments renovats en només dues setmanes de campanya

L’Elx ha superat les 15.000 renovacions d’abonament per a la pròxima temporada en només dues setmanes i s’acosta a l’objectiu dels 27.000 abonats abans que comence la Lliga.

Anselmi debuta amb un Elx ple de joves contra el Kaizer Chiefs sud-africà

Martín Anselmi debuta este dissabte en la banqueta de l Elx sense fitxatges nous i amb molts canterans davant el Kaizer Chiefs, en el primer amistós de la pretemporada a Pinatar Arena.

Oltra inicia la seua ronda veïnal a Orriols com a candidata a l’alcaldia de València

Mónica Oltra ha iniciat al barri d’Orriols el seu primer encontre veïnal com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València, on ha recollit propostes i queixes d’entitats i veïnat.

Aemet activa avís groc per fortes tronades amb granís a l’interior de València este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc este dissabte a la vesprada per tronades amb probable granís a l’interior de València, després d’un divendres de màximes de fins a 40 graus a diverses comarques valencianes i alacantines.

Aldaia proposa canviar la via de la C-3 per un tramvia i soterrar el barranc de la Saleta

Els Comités Locals d’Emergència d’Aldaia plantegen substituir la via de la C-3 per un tramvia, soterrar el barranc de la Saleta i crear un parc inundable i un embassament com a alternativa al projecte estatal de 150 milions.