10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Mor Paquita Ors, la farmaceútica que va revolucionar el sector de la cosmètica

ZARAGOZA, 10 (EUROPA PRESS)

Paquita Ors, fundadora de la companyia de cosmètica botànica Cosmètics Paquita Ors i pionera en el sector cosmètic en el nostre país, ha mort este divendres, a l’edat de 96 anys.

Nascuda a València el 1928, Paquita Ors va iniciar la seua carrera professional en el món farmacèutic en la seua ciutat natal, on va establir la seua primera farmàcia, asseient les bases de la seua trajectòria innovadora. Formada a la Universitat de Granada, va obtenir el títol de farmacèutica amb especialitat en principis actius d’origen vegetal, una passió que guiaria la seua vida professional.

Durant els anys cinquanta, en la seua primera farmàcia valenciana, va començar a investigar l’ús d’extractes botànics en solucions dermatològiques, aconseguint tractaments eficaços per a la cura de la pell.

A principis dels anys seixanta, es va traslladar a Saragossa, ciutat en la qual va desenvolupar un vincle especial tant a nivell personal com a professional. Al barri de les Fonts, la seua nova farmàcia es va convertir en un referent, especialment per les seues iniciatives pioneres en salut femenina i planificació familiar, temes que en aquella època apenes’abordaven. Allí va combinar la seua labor sanitària amb la divulgació de coneixements accessibles per als sectors més vulnerables.

En la dècada dels huitanta, Paquita Ors va ampliar el seu camp d’influència a l’assessorament d’imatge, treballant amb destacats líders de l’àmbit polític i empresarial. Este treball li va permetre aplicar els seus coneixements en dermocosmética de forma innovadora i pràctica, consolidant encara més el seu prestigi.

El 1988, juntament amb el seu fill Jerónimo, va fer un pas decisiu en fundar Cosmètics Paquita Ors, una empresa que va revolucionar la cosmètica a Espanya en introduir rigor científic i productes d’altíssima qualitat a l’abast de tots. El seu enfocament, centrat a combinar sostenibilitat, eficàcia i personalització, va ser clau per a l’èxit de la signatura. Exemple de dedicació i passió, Paquita va romandre en actiu fins als 89 anys, mantenint-se sempre al capdavant de l’empresa i col·laborant en el desenvolupament de nous productes.

En l’actualitat, Cosmètics Paquita Ors compta amb tendes en les ciutats de Madrid, Barcelona, Zaragoza i València. Així mateix, distribuïx els seus productes a través de la seua tenda online tant a nivell nacional com a internacional.

Al llarg de la seua carrera, Paquita Ors va destacar també com a divulgadora, participant activament en mitjans de comunicació. El seu programa de cosmètica en TVE 1, emès durant un any, va ser un rotund èxit d’audiència i li va permetre acostar el seu coneixement a milers de persones.

El 2003, la seua contribució va ser reconeguda pel Govern d’Aragó, que li va atorgar la Medalla al Mèrit Professional pel seu lideratge empresarial i les seues aportacions al camp de la cosmètica. Així mateix, era Farmacèutica d’Honor del Consell General de Farmàcia.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.