Tràgica mort d’un corredor de 36 anys durant la Mitja Marató de Madrid 2025

En un tràgic incident durant la Mitja Marató de Madrid 2025, un corredor popular de 36 anys va morir aquest diumenge a causa d’una parada cardíaca sobtada a pocs metres de la meta situada a la Plaça de Colón. La competició va reunir aproximadament 27.000 corredors, entre ells 24.000 participants en la Mitja Marató i 3.000 en la Carrera ProFuturo. Un altre corredor, de 20 anys, continua hospitalitzat amb lesions greus.

Fonts de l’organització han confirmat que el corredor de 36 anys es va desplomar prop de la Plaça de la Cibeles, a tan sols 500 metres de la meta. Va rebre atenció immediata d’un infermer del Samur-PC, que participava en el dispositiu mèdic de l’esdeveniment. Aquest professional va practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP), assistit per una unitat LINX muntada en bicicleta fins a l’arribada de més equips d’emergència. Malgrat l’atenció rebuda, el corredor va ser traslladat a l’Hospital de la Pau en estat molt greu, on malauradament va morir. La família del difunt ha sol·licitat que no es proporcionin més detalls sobre el seu ésser estimat.

El segon corredor lesionat va ser atès en el Passeig de Recoletos, on un metge observador, juntament amb dos membres de seguretat de la Mitja Marató, van realitzar maniobres de reanimació fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

És important destacar que durant l’esdeveniment, els serveis sanitaris desplegats van realitzar un total de 50 assistències per colps de calor, esquinços i altres emergències mèdiques, cosa que reflecteix la necessitat de mantenir la salut i la seguretat durant esdeveniments d’aquesta magnitud.

Últimes notícies

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.