25 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

Calp completa la instal·lació de la seua escala mecànica al carrer

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Les obres de remodelació del carrer Alcalde Vicente Pastor de Calp han arribat a la seua fi. Uns treballs que tenien com a fi facilitar l’accessibilitat per als vianants en aquest carrer que serveix de connexió amb el centre històric del municipi així com el seu millorar el seu aspecte.

 

Aquest matí l’alcaldessa Ana Sala ha visitat aquesta via les obres de la qual s’emmarquen dins de l’Estratègia EDUSI “Revitalitza Calp” cofinançada amb fons FEDER de la Unió Europea.

 

Els treballs han consistit en la instal·lació d’una escala mecànica en el tram superior del carrer – pròxim a la plaça Beat Sendra -, que facilitarà el trànsit en aquest carrer caracteritzat per una forta pendent. A més, s’han construït xicotetes rampes en el primer tram – el més pròxim a l’avinguda d’Ifach -, així com diversos replanells que permetrà l’accés dels veïns als seus habitatges, a més d’un recorregut d’escales pegat a les façanes en cada costat del carrer.

 

Primer dels projectes “Revitalitza Calp”

Així mateix, s’ha renovat la xarxa de sanejament, ampliant la seua capacitat i la xarxa de proveïment d’aigua potable així com el paviment que passa a ser de granit antilliscant; s’ha instal·lat il·luminació led i s’han soterrat els cables elèctrics amb la conseqüent millora de la imatge urbana que això suposa.

 

Es tracta del primer dels projectes que formen part de l’Estratègia EDUSI “Revitalitza Calp” que es duran a terme amb l’objectiu de millorar l’accés per als vianants i el paisatge urbà del barri antic. Pròximament començaran les obres dels carrers Benissa i Murillo així del carrer de Fora.

 

L’alcaldessa de Calp, Ana Sala, ha assenyalat que: “en la zona viu molta gent gran amb problemes de mobilitat pel que mitjançant aquestes obres afavorim que puguen circular per aquest carrer així com per unes altres del centre històric”, alguna cosa que, afig, també beneficiarà a la resta de la població i que “sens dubte contribuirà a revitalitzar el nostre barri antic, un tresor que hem d’acostar a la ciutadania”.

Últimes notícies

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.

Tràgic accident a Finestrat: Mor un home després de caure un camió sobre una vivenda

Un home de 47 anys mor després de ser atropellat per un camió de material en una obra a Finestrat, Alacant. S'investiga com a possible accident laboral.

Defender i defensar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna de hui parla sobre que la forma defendre és ben valenciana i normativa en els diccionaris valencians i catalans

Tragèdia a Finestrat: Mor un home després de precipitar-se un camió sobre la seua casa

Un home de 47 anys va morir a Finestrat després que un camió es precipitara sobre una vivenda. Els equips mèdics van intentar reanimar-ho sense èxit.

El Govern impulsa la rehabilitació de l’històric Pont Vell de Riba-roja amb una inversió de 1,5 milions d’euros

El Govern d'Espanya destina 1,5 milions per a rehabilitar el Pont Vell de Riba-roja (València), danyat per la dana, millorant connexions i preservant el seu patrimoni històric.

La Diputació de València impulsa un pla de huit milions per a modernitzar els ‘trinquets’ i revitalitzar la pilota valenciana

La Diputació de València ha llançat un ambiciós pla amb una inversió de huit milions d'euros per a modernitzar els 'trinquets' i assegurar el futur de la pilota valenciana, amb 11 actuacions previstes en diversos municipis.

La Diputació de València impulsarà un itinerari ciclopedestre segur entre Tavernes i Xeraco

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió entre Cullera i Gandia.

Carlos Mazón destaca inversió històrica en Bombers Forestals per a reforçar la lluita contra incendis en la Comunitat Valenciana

El president Carlos Mazón anuncia la major inversió pressupostària i dotacional en Bombers Forestals de la Comunitat Valenciana per a la temporada d'incendis amb ampliació de plantilla i modernització de recursos.