Nova pujada d’impostos per al 2022

Després d’una altra despesa rècord arriba una altra pujada d’impostos enmig del caos del dèficit real que hauran de seguir les autonomies en 2022. En la presentació el dimarts, després del Consell de Ministres, del sostre de despesa es va mostrar el dèficit de referència per a les comunitats autònomes. Per a 2021 ho situen, i així ho confirmen en Hisenda, en el 0,7%, per a baixar al 0,6% en 2022.

Anuncis econòmics

El dimarts els focus del Consell de Ministres estaven posats en la vicepresidenta, Nadia Calviño, i la ministra d’Hisenda, María Jesús Montero. Era dia d’anuncis econòmics, és temps de pensar en l’any següent. Encara que pensar en això no significa comunicar-ho. I en este cas és més important el que calla que el que es parla, perquè després de les dades s’amaga que els Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 hauran de portar una -altra més, després de la de 2021- pujada d’impostos, si volen complir les seues estimacions.

En primer round negociador previ a les vacances la vicepresidenta econòmica, Nadia Calviño, s’obri a revaloritzar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) i a mantenir les xifres macroeconòmiques de 2021; quan no és cap secret que Calviño preferia haver començat ja en 2021 a reduir l’enorme volum de deute i una volta a la senda d’estabilitat pressupostària abans que Brussel·les l’impose en 2023.

Podemos creu que ara és el moment de pujar els impostos

Cal tenir en compte, que Espanya ja ha reduït en 20.000 milions les seues emissions de deute enguany, i que el mateix Govern parla de 60.000 milions embassats en les butxaques dels espanyols per la impossibilitat de gastar durant la pandèmia, Podemos creu, ara sí, que hi haurà pujada d’impostos per a quadrar els comptes públics.

I no sols pujada del tipus nominal de l’impost de societats fins a este 15% efectiu que ja recomana fins al G-7, sinó d’una cosa molt més simbòlica que anava inclòs en l’acord de Govern signat per Pedro Sánchez i Pablo Iglesias al novembre de 2019: elevar dos punts de l’IRPF als qui guanyen més de 130.000 euros a l’any i quatre punts als qui superen els 300.000 euros d’ingressos.

El que és cert és que el president del Govern, Pedro Sánchez encara no ha dit l’última paraula en manera impositiva.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.

Un incendi crema l’exterior d’una nau de residus de cablejat a Silla

Un incendi declarat de matinada ha afectat l’exterior d’una nau de tractament de residus de cablejat a Silla. El foc ja s’ha apagat i una dotació de bombers continua a la zona de manera preventiva.

Detinguda a Torrent per enganyar amistats amb falses inversions en borsa

Una dona de 51 anys de Torrent ha estafat més d’1,3 milions d’euros a nou amistats amb falses inversions en borsa utilitzant un esquema Ponzi i documents falsificats.

Un estudi amb carronyers vincula el ‘gos no menja gos’ a l’evitació de malalties

Una investigació en el parc natural d’El Hondo mostra que molts vertebrats carronyers eviten menjar espècies massa pròximes per a reduir el risc d’infeccions.

El MICOF tornarà a les urnes el 4 d’octubre amb tres candidats i reclam de més transparència

El Col·legi de Farmacèutics de València repetirà les eleccions el 4 d’octubre, després d’anul·lar les de maig, amb tres candidatures que coincidixen a demanar auditoria, més transparència i vot telemàtic.

Oratge estable amb nuvolositat baixa i lleu descens de temperatures este diumenge

La Comunitat Valenciana afronta este diumenge una jornada amb nuvolositat baixa al litoral, possibilitat de pluges febles i temperatures un poc més baixes o sense canvis. Dilluns es manté l’ambient variable, amb ruixats dèbils en el litoral i tronades possibles a l’interior.

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.