La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer (València) a dos hòmens de 44 i 50 anys i nacionalitat espanyola després d’interceptar una transacció de droga en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu, disposats en feixos de 10.000 euros. L’operació s’emmarca en una investigació oberta des de feia mesos sobre un possible subministrador d’estupefaents a la comarca de lHorta Sud.
Els agents havien detectat que un veí de la localitat podria estar actuant com a proveïdor de droga per a altres traficants de la zona. Malgrat no constar-li activitat laboral coneguda, el sospitós mostrava una intensa mobilitat per diferents punts de la província, la qual cosa va alçar les primeres sospites. Eixe contrast entre l’absència d’ocupació formal i els continus desplaçaments apuntava a una possible activitat il·lícita vinculada al tràfic de drogues.
Un altre dels elements que va reforçar la hipòtesi policial va ser la indumentària de treball que utilitzava l’investigat. Als agents els va cridar l’atenció que es presentara amb roba associada a una activitat professional que en realitat no exercia. Eixe detall, sumat als seus moviments freqüents i als contactes que mantenia, va portar als investigadors a intensificar la vigilància sobre les seues rutines.
Operacion de vigilància en Benetusser
Fruit d’estes perquisicions, la Guàrdia Civil va poder anticipar el lloc i el moment en el qual anava a produir-se una trobada entre el sospitós i altres narcotraficants a Benetússer. Amb eixa informació, es va preparar un dispositiu de vigilància en els voltants, amb l’objectiu d’intervindre just en el moment de la transacció i assegurar tant la confiscació de la droga com dels diners.
En el punt acordat van aparéixer dos vehicles: el turisme utilitzat habitualment per la persona investigada i una furgoneta en la qual viatjava el segon implicat. Una vegada es va produir el contacte entre els dos, els agents van intervindre i van identificar als dos conductors, evitant que l’operació de compravenda arribara a completar-se.
En el registre dels vehicles van ser apreheses huit plaques de substància blanca, presumiblement cocaïna, d’un quilogram cada una, fins a sumar un total de 8 quilos. Al costat de la droga es van intervindre 87.150 euros en metàl·lic, organitzats en feixos de 10.000 euros, una forma habitual de preparar grans quantitats d’efectiu per a transaccions ràpides relacionades amb el tràfic d’estupefaents.
Després de la intervenció en la via pública, els dos hòmens van ser detinguts acusats d’un presumpte delicte de tràfic de drogues. La detenció en el mateix escenari de la transacció va permetre assegurar tant la droga com els diners, considerats proves clau per a la causa oberta.
Registre domiciliari i noves proves
Posteriorment, la Guàrdia Civil va dur a terme un registre en el domicili del principal investigat. En esta inspecció es van localitzar nous indicis relacionats amb l’activitat delictiva, entre ells tres dispositius mòbils, tres turismes i una motocicleta. Estos elements, sumats a la cocaïna i a l’efectiu confiscat, reforcen la línia d’investigació sobre el possible paper del detingut com a subministrador per a altres traficants.
Els telèfons mòbils i els vehicles seran analitzats per a reconstruir els moviments, contactes i possibles rutes utilitzades per al subministrament de droga. Este tipus de material sol aportar informació rellevant sobre l’estructura de la xarxa, la freqüència dels lliuraments i el volum de negoci generat per l’activitat il·lícita.
L’operació va ser desenrotllada per l’Equip Tècnic de Policia Judicial d’Alfafar, especialitzat en esta mena d’investigacions. Les diligències es van remetre a la Secció Civil i d’Instrucció del Jutjat de Catarroja, Plaza número 5, que assumirà la instrucció del cas i haurà de determinar els següents passos processals a partir de les proves recaptades per la Guàrdia Civil.







