Oratge estable este diumenge a la Comunitat amb més calor a l’interior de València

Este diumenge l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos i temperatures en lleuger ascens, especialment en les màximes de l’interior de València.

Segons la previsió de la Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), el cel es mantindrà en general poc nuvolós, amb intervals de núvols alts. A la vesprada es desenvoluparà nuvolositat d’evolució diürna en zones d’interior, sense que s’esperen canvis bruscos de temps.

Pel que fa a les temperatures, Aemet ha indicat que pujaran lleugerament en pràcticament tot el territori. L’ascens serà més acusat en les temperatures màximes a l’interior de la província de València, on la calor es notarà més durant les hores centrals del dia.

El vent bufarà fluix i amb direcció variable durant el matí. A partir del migdia tendirà a establir-se un flux de llevant, de component sud-est, també fluix, encara que amb algun augment puntual d’intensitat en el litoral central.

Previsió per a dilluns

Per al dilluns s’esperen intervals nuvosos i nuvolositat d’evolució diürna, sobretot en zones d’interior durant la vesprada. En eixes comarques hi haurà probabilitat de ruixats, que podran anar acompanyats ocasionalment de tronades.

Les temperatures mínimes també experimentaran un lleuger ascens. En canvi, les màximes baixaran en la província de Castelló i es preveu un descens lleuger o bé sense canvis destacables en la resta de la Comunitat.

El vent dilluns tornarà a ser fluix i de direcció variable en general. A la vesprada predominaran les components este i sud, fet que afavorirà de nou la sensació d’oratge suau a la franja litoral.

Temperatures registrades en les capitals

Aemet ha informat de les temperatures màximes i mínimes registrades durant les últimes 24 hores en les tres capitals de província.

En el cas de Castelló, la màxima ha sigut de 32,5 graus i la mínima de 18,5 graus. Açò confirma una jornada calorosa, especialment en les hores centrals del dia.

A València ciutat, la temperatura màxima ha arribat als 30,9 graus, mentres que la mínima s’ha quedat en 18,4 graus. Estes dades mostren una nit relativament suau i un dia càlid, però encara dins de valors habituals per a mitat de juny.

A Alacant, la màxima registrada ha sigut de 30,1 graus i la mínima de 17,4 graus. La ciutat ha tingut un oratge semblant al de València, amb calor moderada i nits suportables.

Pronòstic marítim a la costa valenciana

El pronòstic marítim d’Aemet per a este diumenge indica condicions en general favorables per a la navegació d’embarcacions menudes i activitats a la mar, encara que sempre cal extremar la precaució i consultar els butlletins actualitzats a la web oficial d’Aemet (https://www.aemet.es).

En les aigües costaneres de Castelló s’espera vent de component sud, amb força 2 a 3 en l’escala de Beaufort, i marejadeta. Açò suposa onatge suau però apreciable per a les embarcacions.

En el litoral de València el vent serà variable, amb força 1 a 3, i durant la vesprada arrearà a este i sud-est amb força 3 a 4. L’estat de la mar anirà de mar arrissada a marejadeta, amb trams localment de maror moderada a la vesprada per l’augment del vent.

Finalment, en les aigües costaneres d’Alacant dominarà el vent de nord i nord-est, amb força 2 a 4. A la vesprada rolarà a sud i sud-est, mantenint la marejadeta com a estat general de la mar.

En conjunt, la jornada de diumenge es presenta tranquil·la en tot el territori valencià, amb oratge estable, cels majoritàriament poc nuvolosos i una tendència a temperatures un poc més altes, sobretot en l’interior de València.

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.