11.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Desallotjat un centre de menors per un incendi en el centre d’Alacant

 

Els Bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) han intervingut esta matinada d’urgència per a extingir un incendi al carrer Capità Segarra, que es va iniciar en l’exterior en un contenidor, i es va propagar ràpidament als vehicles pròxims afectant al seu torn la part baixa de l’edifici i a l’interior d’un centre de menors que va ser desallotjat.

Segons fonts del SPEIS l’emergència ha tingut lloc a les 04.13 hores, dotacions de bombers i quatre patrulles de Policia Local i Policia Nacional van atendre immediatament l’emergència per a tallar el trànsit, coordinar l’accés dels efectius i abalisar la zona assegurant-la i iniciant les tasques d’extinció del virulent incendi.

Els bombers van desplaçar fins al lloc de l’emergència dos Bombes Urbanes Pesades i deu efectius, a la seua arribada van comprovar que el focus del foc estava localitzat en la part exterior en el contenidor, i es propagava ràpidament al furgó annex afectant també les crides a la part baixa de l’edifici d’un centre de menors, que va ser desallotjat preventivament. Els efectius van desplegar tres línies d’aigua per a extingir-ho atacant el foc ràpidament, aconseguint controlar-lo per a donar-lo per extingit amb celeritat.

Les tasques d’extinció dels bombers s’han allargat més d’una hora, i es desconeixen les causes del foc. El Cos de Policia Nacional s’ha fet càrrec de la investigació, desplaçant-se els especialistes de Policia Científica per a fer una inspecció en la zona. La part baixa de l’edifici ha quedat afectada, així com el contenidor totalment calcinat i parcialment danyada la furgoneta.

 

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.