Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat estos dies les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connexió en les zones afectades pels últims incendis forestals. L’objectiu és garantir les comunicacions de veïns i servicis d’emergència, en coordinació amb les autoritats i la resta d’operadors.

Estos treballs s’han intensificat després que es declarara el nivell 3 d’emergència, el màxim previst en el Pla Estatal General d’Emergències de Protecció Civil. Més de 100.000 persones han hagut de ser evacuades o confinades per focs que han afectat la Comunitat de Madrid, Ávila, la Vall d’Uixó (Castelló) i Toledo.

Les operadores han desplegat equips de camp en totes les zones danyades per a restaurar fibra òptica, substituir torres cremades i recuperar la cobertura com més prompte millor. Estes intervencions només es duen a terme quan les condicions de seguretat ho permeten, per la perillositat existent en alguns punts, segons han explicat fonts del sector.

Seguretat i servicis essencials com a prioritat

Segons fonts de Telefónica, la companyia ha treballat des del primer moment per a mantindre i recuperar les comunicacions en les àrees afectades. Han subratllat que prioritzen ‘la seguretat de les persones i el restabliment dels servicis essencials’ en cada actuació.

Per a això, Telefónica ha desplegat un dispositiu tècnic i humà format per equips d’Operacions, Red, Enginyeria, Seguretat, Territori i Atenció al Client. Tots estos equips romanen en contacte permanent amb les autoritats i els servicis d’emergència per a adaptar-se a l’evolució dels focs.

Des de MasOrange han indicat que els seus equips porten dies en ‘alerta permanent’, monitoritzant les xarxes en tot el país. L’objectiu és assegurar en tot moment les comunicacions dels servicis d’emergència, els cossos de seguretat i la ciutadania, especialment en les zones amb incidències.

Unitats mòbils, wifi i focus especial en la Comunitat Valenciana

MasOrange ha traslladat unitats mòbils al lloc de comandament de Cenicientos i, posteriorment, a Navalcarnero, tots dos a la Comunitat de Madrid. A més, ha habilitat servicis de dades de contingència en àrees d’Ávila i Madrid de difícil accés, onde la cobertura 5G no arribava.

Segons la companyia, al voltant de 5.000 usuaris han pogut comunicar-se en les últimes hores gràcies a estes solucions provisionals en Ávila i Madrid. Estes connexions han sigut especialment rellevants per a veïns afectats i per als equips d’emergència desplegats sobre el terreny.

MasOrange també ha instal·lat antenes wifi mòbils en un dels centres d’acollida i reallotjament per a afectats en l’oest de Madrid. A més, ha oferit bons de dades a clients de servicis fixos perjudicats pels incendis ‘perquè puguen comunicar-se sense restriccions’, segons ha explicat l’operadora.

La companyia manté una vigilància especial sobre les zones on el foc continua actiu i ha assenyalat que té ‘especial focus’ en la Comunitat Valenciana. Això implica un seguiment constant de la xarxa i una capacitat de resposta ràpida davant qualsevol tall o saturació de la cobertura.

Coordinació entre operadors i emergències

Fonts de Vodafone han explicat que l’accés a les zones afectades depén de les indicacions de les forces de seguretat. ‘Si l’incendi està actiu hem d’esperar que ens deixe passar la Guàrdia Civil per a instal·lar les infraestructures i la cobertura’, han precisat.

Des de l’operadora han detallat que treballen estretament amb l’exèrcit, la Guàrdia Civil i la Unitat Militar d’Emergències (UME). Esta col·laboració facilita el desplegament de mitjans tècnics en àrees de difícil accés i amb risc per a les brigades de telecomunicacions.

A més, Vodafone ha remarcat que també col·labora amb la resta d’operadors per a coordinar esforços i accelerar la recuperació de la connectivitat. Esta cooperació permet compartir informació sobre incidències i evitar duplicitats en els desplegaments.

La companyia ha explicat que disposa d’equips de camp que donen suport continu als servicis d’emergència. Estos equips van instal·lant unitats mòbils a mesura que els nodes de comunicació cauen o queden danyats pels incendis.

Segons les operadores, la interrupció de la cobertura no s’ha produït per igual en totes les zones afectades. En alguns punts s’ha mantingut el servici, mentres que en altres s’han registrat talls puntuals que s’han anat resolent conforme avançaven els treballs tècnics.

Últimes notícies

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.
FILMOTECA D'ESTIU