Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat l’exercici 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros, després d’elevar els seus ingressos un 11 % fins als 690,1 milions, i deixar arrere les pèrdues de 3,3 milions registrades en 2024.

Segons ha informat la companyia en un comunicat, Air Nostrum ha tornat als números positius en 2025. Ho ha fet amb un ebitda de 37,8 milions d’euros i un resultat d’explotació de 25,9 milions.

L’empresa ha explicat que estes xifres constaten ‘una evolució molt positiva en l’activitat’. A més, ‘acrediten l’impacte de tots els plans implantats per a reforçar la rendibilitat de les operacions’.

Més vols i millor ocupació

L’augment dels ingressos ha arribat impulsat per un creixement de l’activitat. En 2025, la companyia ha operat un 7,2 % més de vols, fins a un total de 85.169.

Al mateix temps, el factor d’ocupació dels avions ha millorat 1,1 punts respecte a 2024, fins a situar-se en el 82,6 %. Este nivell d’ompliment ha contribuït a la millora de marges.

Segons Air Nostrum, els efectes d’eixe creixement i la millora en l’ocupació han permés una evolució molt favorable en el nombre de clients. Això ha generat, remarca la companyia, ‘un alt impacte en la connectivitat i mobilitat regional d’Espanya’.

En total, Air Nostrum ha transportat 6.060.576 passatgers durant 2025. Esta xifra suposa un increment del 9,4 % en comparació amb 2024.

La millora operativa també s’ha traslladat al resultat d’explotació. Este indicador s’ha situat en 25,9 milions d’euros, més de tres vegades per damunt dels 8,3 milions obtinguts en 2024.

L’empresa ha afirmat que esta evolució ‘evidencia una recuperació significativa del marge operatiu en un context encara molt exigent per al sector aeri’.

Base per a afrontar el futur

Air Nostrum considera que els resultats de 2025 ‘són la base que ha de permetre afrontar el futur des d’una posició reforçada’. Assenyala que compta amb ‘un esquema d’ingressos a l’alça i una estructura de costos competitiva’.

La companyia ha atribuït esta situació positiva ‘a un gran equip de 1.600 professionals que, dia rere dia, atenen com màxima dedicació els clients dels seus més de 230 vols diaris’.

Pel que fa a 2026, Air Nostrum ha assenyalat que el primer semestre ha estat condicionat per l’evolució del preu del combustible i la seua volatilitat. Segons ha indicat, estes variacions deriven del conflicte en Orient Mitjà.

No obstant això, la política de cobertures de la companyia, junt amb altres iniciatives per a millorar ingressos i costos, està permetent que l’impacte en els resultats del primer semestre de 2026 siga moderat.

Reducció del deute de la pandèmia

Air Nostrum ha destacat que el bon resultat d’explotació i la capacitat de generar caixa li han permés continuar complint amb les obligacions de devolució dels préstecs contrets durant la pandèmia.

Segons la companyia, ‘ha pagat en 2025 un total de 53,4 milions d’euros’. D’esta quantitat, 40,4 milions corresponen a la devolució del principal dels crèdits concedits per distintes entitats bancàries i avalats per l’ICO, dels quals 20,4 milions són d’estos avals.

A més, ha realitzat una amortització anticipada de 20 milions d’euros del préstec gestionat per la Sociedad Española de Participaciones Industriales (SEPI). Els 13 milions restants corresponen als interessos d’estos préstecs.

Des que Air Nostrum va adquirir el compromís de devolució dels crèdits fins al 31 de desembre de 2025, ja ha retornat 95,2 milions d’euros en amortització. A estos s’unixen 45,7 milions en pagament d’interessos.

En total, la companyia ha abonat 141 milions d’euros relacionats amb el deute generat a conseqüència de la pandèmia de covid-19.

Air Nostrum s’autodefinix com a ‘companyia líder de l’aviació regional a Espanya i una de les majors aerolínies europees de la seua classe’. Opera per al Grupo Iberia sota la marca Iberia Regional Air Nostrum i connecta 59 destins en 9 països d’Europa i Nord d’Àfrica amb una flota de 46 avions de nova generació.

Últimes notícies

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha tret cinc gossos, tres gats i un ocell de vivendes de municipis desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, després de més de cinc dies sols. Els animals s’han reunit amb els seus amos, que han viscut el rescat amb una forta càrrega emocional.
FILMOTECA D'ESTIU