Les exportacions agroalimentàries valencianes arriben als 6.220 milions fins juliol

Les exportacions agroalimentàries de la Comunitat Valenciana han arribat als 6.219,7 milions d’euros entre gener i juliol de 2026. Este volum ja representa el 26,3 % del total de les vendes valencianes a l’exterior, que sumen 23.611,6 milions d’euros en el mateix període.

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha destacat la importància d’estes xifres. Segons ha assenyalat, estes dades ‘confirmen el pes econòmic del nostre sector agroalimentari i la seua capacitat per a competir en els mercats internacionals’.

Barrachina ha subratllat que ‘més d’un de cada quatre euros que exporta la Comunitat Valenciana procedix ja dels nostres agricultors, ramaders, pescadors i de la nostra indústria agroalimentària’. El conseller ha remarcat que esta aportació té un efecte directe sobre l’activitat econòmica i l’ocupació en el territori.

El comportament de les exportacions valencianes contrasta amb l’evolució del conjunt d’Espanya. Mentres les vendes agroalimentàries nacionals han acumulat fins juliol un descens de l’1,8 %, les de la Comunitat Valenciana han augmentat un 0,2 % respecte del mateix període de l’any anterior.

Segons Barrachina, ‘mantindre el creixement en un escenari internacional complex demostra la fortalesa d’un sector que necessita continuar guanyant rendibilitat, dimensió i capacitat per a transformar i comercialitzar els nostres productes’. El conseller ha defensat que reforçar estes àrees és clau per a consolidar el paper exportador.

Superàvit comercial en agroalimentació

El sector agroalimentari valencià ha registrat un saldo comercial positiu de 2.168,1 milions d’euros entre gener i juliol. Este superàvit significa que el sector ven a l’exterior molt més del que compra a altres països.

Esta aportació resulta especialment rellevant perquè la balança comercial global valenciana presenta en el mateix període un dèficit de 1.117,6 milions d’euros. Així, l’agroalimentació ajuda a compensar el desequilibri general de les importacions i exportacions valencianes.

‘Parlem d’un sector que ven més fora del que compra, genera riquesa i contribuïx de manera decisiva a l’equilibri comercial de la Comunitat Valenciana’, ha remarcat el conseller.

La Comunitat Valenciana es manté com la tercera autonomia espanyola en exportacions agroalimentàries. Només la superen Andalusia i Catalunya. A més, concentra el 13,3 % del total de les exportacions agroalimentàries d’Espanya.

Fruita i productes transformats, al capdavant

Les fruites continuen liderant les vendes agroalimentàries valencianes. Fins juliol han aconseguit 2.539,9 milions d’euros exportats, un 0,6 % més que un any abans. Este grup representa el 40,8 % del valor total de les exportacions agroalimentàries de la Comunitat Valenciana.

A més, la Comunitat Valenciana concentra el 32,1 % de totes les exportacions espanyoles de fruita. Esta quota situa el territori pràcticament al mateix nivell que Andalusia, que acumula el 32,3 %.

Les exportacions de productes transformats han arribat als 2.009,8 milions d’euros en els set primers mesos de l’any. Per la seua banda, les hortalisses han sumat 698,5 milions d’euros en el mateix període, la qual cosa confirma el pes d’estos segments dins del conjunt agroalimentari.

Alemanya, principal destí de les exportacions

Alemanya ha consolidat la seua posició com a principal mercat per als productes agroalimentaris valencians. Entre gener i juliol ha comprat mercaderies per 1.386,4 milions d’euros, un 12,5 % més que en el mateix període de 2025. El mercat alemany representa ja el 22,3 % de totes les vendes agroalimentàries valencianes a l’exterior.

Després d’Alemanya se situen França, amb 1.036,3 milions d’euros exportats; Itàlia, amb 519,6 milions; Portugal, amb 357,2 milions; i el Regne Unit, amb 338,5 milions. Estos països europeus formen el nucli principal dels destins comercials per al sector.

També destaca el fort increment de les exportacions a Algèria, que han crescut un 92,4 % fins a superar els 107 milions d’euros. Este augment reflectix una major presència dels productes valencians en mercats mediterranis emergents.

Per a concloure, Barrachina ha assegurat que ‘estes dades reflectixen la confiança que existix fora de les nostres fronteres en els productes valencians’. Segons ha afegit, ‘el nostre objectiu és que eixa capacitat exportadora es traduïsca en més rendibilitat per a qui produïx, més activitat per a la nostra indústria agroalimentària i més oportunitats per al medi rural’.

Últimes notícies

El PSPV reclama que Mazón deixe l’escó per la gestió de la dana i entregue els seus missatges

El PSPV-PSOE ha registrat diverses propostes de resolució del debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana en què exigix que Carlos Mazón renuncie a l’acta de diputat per la seua gestió de la dana i entregue els seus missatges d’aquell dia a la justícia. El document inclou també mesures sobre emergències, transparència, educació, vivenda, cultura, finançament i sanitat.

Detinguts dos homes per assaltar una farmàcia de Tavernes amb un cotxe robat

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens búlgars per robar en una farmàcia de Tavernes de la Valldigna amb un cotxe sostret a Gandia i falsejat amb plaques robades, un d’ells reclamat per Hongria per un violent assalt en 2021.

Presó per a un home i una jove investigats per robar a majors a Castelló

Un home de 36 anys ha ingressat en presó provisional i una jove de 18 anys ha quedat a disposició judicial després de ser detinguts per diversos robatoris a persones majors a Burriana i la Vall d’Uixó, dins del Pla Major de Seguretat.

Aemet retira els avisos taronja i groc per pluges a la Comunitat Valenciana

Aemet ha cancel·lat este dimarts al matí els avisos taronja i groc per pluges i tempestes a Castelló després que hagen cessat les precipitacions intenses que afectaven sobretot la mitat nord de la província de València i el litoral i l’interior sud de Castelló.

Les pluges deixen més de 60 litres per metre quadrat al litoral valencià i de Castelló

L’últim episodi de pluges ha deixat més de 60 litres per metre quadrat en diversos punts del litoral i prelitoral de València i Castelló, sobretot durant la matinada. L’Horta Nord ha concentrat la major intensitat entre les tres i les quatre de la matinada.

Dimarts amb temperatures estables a la Comunitat Valenciana i ruixats de matinada

Els ruixats i tronades de la matinada d’este dimarts donaran pas a intervals nuvolosos, amb temperatures estables o en lleuger ascens. El pronòstic inclou també possibilitat de pluges dèbils dimecres i avís de ruixats intensos en la mar de Castelló.

Avís taronja per ruixats de fins a 40 litres al sud de Castelló fins a les 10

Aemet ha activat fins a les 10 hores un avís taronja per pluges intenses en el litoral sud de Castelló i un avís groc en l’interior sud. Dilluns de vesprada una tromba d’aigua va deixar 60 litres en Utiel-Requena i va causar incidències en carreteres i vivendes.

Les fortes pluges deixen 24 incidents en poques hores, amb Requena com a municipi més afectat

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 24 incidents per pluges i tempestes entre dilluns de vesprada i dimarts de matí, la majoria a la província de València i amb Requena com a punt més afectat.