12.1 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Sanitat aprova administrar una quarta dosi de la vacuna a immunodeprimits

 

L’estratègia de vacunació per a administrar la tercera dosi prossegueix. Després de l’autorització de la Comissió també ha autoritzat les dosis de reforç a totes les persones majors de 18 anys. D’aquesta manera, una vegada s’acabe amb els adults majors de 40 anys, es començarà amb els de 30 i així successivament fins a arribar als de 18.

 

 

En qualsevol cas, es prioritzarà a les persones de risc i a les quals van completar fa més temps la pauta de vacunació. Així ho va indicar la ministra de Sanitat, en una roda de premsa en la qual es va oblidar comentar que la citada comissió també havia aprovat una quarta dosi a les persones en situació de gran immunosupressió, unes 120.000. A tots se’ls administrarà Pfizer i Moderna (ARNm).

“Les persones que van rebre dosi addicional de vacuna ARNm per estar incloses en el grup set o ser persones que reben tractament amb fàrmacs immunosupressores rebran una dosi de record al cap de 5 mesos de l’última dosi”, ha explicat el propi Ministeri de Sanitat en una nota de premsa.

 

 

En aquest grup es troben, entre altres, persones de molt alt risc, com aquelles amb fibrosi quística, trasplantament de progenitors hematopoètics, trasplantament d’òrgan sòlid i en llista d’espera per a trasplantament d’òrgan sòlid, trasplantament pulmonar, renal, pancreàtic, cardíac, hepàtic o intestinal.
També malalts de diàlisi de diversos graus, malalties oncohematològiques i diversos tipus de malalts de càncer amb o sense quimioteràpia, així com diversos casos de VIH, immunodeficiències o síndromes de Down majors de 40 anys.

La decisió adoptada per Sanitat arriba hores després que el cap d’Estratègia d’Amenaces Sanitàries Biològiques i Vacunes de l’Agència Europea del Medicament (EMA, per les seues sigles en anglés), Marco Cavalieri, haja expressat els seus dubtes sobre la necessitat de donar dosi de reforç de la vacuna “contínuament” davant el temor de “sobresaturar el sistema immune amb repetides vacunacions”.

 

També es donarà el fàrmac als quals viatgen per treball o estudis si li ho requereix el país de destinació

També s’administrarà dosi de record a persones que realitzen viatges internacionals per motius d’estudis o laborals en els quals es requereix la seua administració, això sí, justificant la seua necessitat, assenyalen des del Ministeri de Sanitat.

La ponència de vacunes així ho va recomanar a la comissió de Salut Pública davant l’evidència que la protecció de les vacunes (pauta completa) va perdent efectivitat davant la infecció a mesura que transcorre el temps (entre 5 i 10 mesos, segons la ministra).

A més, tal com consta en l’estratègia de vacunació, és més probable que transmeten el virus als seus contactes domiciliaris, al que s’uneix el fet que els pacients immunodeprimits en els quals persisteix la infecció per SARS-CoV-2 poden generar noves variants més transmissibles o més virulentes.

Aquest col·lectiu de persones en situació de gran immunosupressió va començar a rebre la tercera burxada el mes de setembre, per la qual cosa hauran d’esperar fins al mes de febrer per a aqueixa nova dosis de record.
 

Últimes notícies

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.

Raphinha avança al Barcelona de penal i Renato Veiga és expulsat (0-1)

Raphinha va avançar al Barcelona de penal en el 12 i el Vila-real va malgastar diverses ocasions, inclòs un gol anul·lat a Sergi Cardona per fora de joc. Renato Veiga va ser expulsat en el 39 després d'una entrada a Lamine Yamal.

L’Hospital General de València aplica radioteràpia estereotàctica contra arrítmies cardíaques

El centre participa des de 2021 en un projecte europeu que avalua la radioablación estereotàctica per a taquicàrdia ventricular. Els primers resultats apunten a menys episodis i millor qualitat de vida.

El Vila-real ix amb Ayoze i Pepe; el Barcelona aposta per de Jong per a suplir a Pedri

El Vila-real tanca l'any en la Ceràmica amb Ayoze i Nicolas Pepe en punta i Sergi Cardona com a novetat. El Barcelona reestructura el mitjà: De Jong entra per la baixa d'última hora de Pedri i Fermín suma arribada.

Un hort de papallones impulsa la biodiversitat en la marjal de Massamagrell

La Conselleria ha creat un hort de papallones en la marjal de Rafalell i Vistabella, a Massamagrell, amb plantacions i refugis per a reforçar la biodiversitat. El pla inclou caixes niu, control d'invasores i futures passarel·les per a ordenar les visites.

Ivace+i Internacional proposa 92 accions de promoció exterior en 2026

Ivace+i Internacional ha publicat l'avanç del Pla de Promoció Exterior 2026 amb 92 accions en 40 mercats. L'objectiu és obrir oportunitats a pimes i reforçar la imatge sectorial.