Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos una volta estan la majoria vacunades

 

Les residències reclamen proves serològiques de detecció d’anticossos de Covid-19, una volta estan pràcticament tots els centres vacunats, segons ha informat l’Associació Empresarial de Residències i Serveis d’Atenció a la Dependència de la Comunitat Valenciana (Aerte) en un comunicat.

 

Aerte ha valorat el treball de formació, informació i conscienciació que es duu a terme per part de les empreses i entitats amb el personal de centres residencials per a evitar els nous casos en eixos servicis, ja que, segons ha recalcat, els contagis dels treballadors d’estes instal·lacions creixen 37 punts menys que en el personal de sanitat.

 

Segons Aerte, les dades publicades pel Ministeri de Sanitat indiquen que s’ha passat de 4.056 professionals sanitaris contagiats l’11 de desembre de 2020 a 9.930 el passat 12 de febrer, el que suposa un increment de 5.874 persones i un 144,82% més.

 

No obstant això, en eixe mateix període, en l’entorn residencial es va passar de 1.964 professionals contagiats a 4.083, el que suposa un increment de 2.119 persones i un 107,89% d’augment, quasi un 37% menys d’increment.

 

Reclamen des de junt passat les proves periòdiques

«Sabem el grandíssim esforç que s’està fent els professionals sanitaris per a protegir la seua salut i la dels pacients que atenen per això estes dades creiem que tenen més valor. Les accions formatives i la conscienciació del personal, encara que no impedisca que es puguen produir contagis en la situació gravíssima que està vivint el territori valencià, estan ajudant a reduir l’impacte del Covid-19 en residències», ha assenyalat el president de la patronal, José María Toro.

 

Toro ha afegit que els treballadors de les residències, juntament amb les derivacions hospitalàries, «han sigut, contra la seua voluntat, els principals vectors d’introducció del virus en els centres» i, per este motiu, l’associació reclamava des de juny proves periòdiques que ajudaren a detectar a les persones asimptomàtiques que podien contagiar a unes altres del centre.

 

No obstant això, segons ha subratllat, estes proves s’han dut a terme solament en determinats departaments de salut, com el de València-La Fe i el de Requena, «a pesar de la insistència del sector» i ja des del mes de gener es va incorporar a la resta, a partir d’una incidència acumulada de 500 casos.

Últimes notícies

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.

Calp reunirà 18 tripulacions al Campionat d’Espanya de Creuers 2026

El Real Club Nàutic de Calp acollirà del 16 al 18 d’octubre el Campionat d’Espanya de Creuers 2026, amb 18 tripulacions de 13 federacions, coincidint amb el 50é aniversari del club.

La Nucia serà l’escenari de la 46a Gala Nacional de l’Esport en 2027

La Nucia acollirà el 12 d’abril de 2027 la 46a Gala Nacional de l’Esport i, l’endemà, el LXIII Congrés Nacional de la Premsa Esportiva, convertint la localitat en un dels grans focus estatals de l’esport i el periodisme esportiu.

Villar assegura que Gallego ja havia d’explicar Les Naus en el ple de 2024

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, sosté que l’exregidor de Patrimoni Toni Gallego ja tenia assignat contestar en el ple de juliol de 2024 sobre el repartiment de les vivendes públiques Les Naus, en contra del relat que este va oferir davant la jutgessa.

Un any i nou mesos de presó per estafar el seu tio besavi amb Bizum i caixer

Una dona ha acceptat un any i nou mesos de presó per estafar 1.520 euros al seu tio besavi a Alicante, aprofitant-se del seu telèfon mòbil i de la seua targeta bancària.