Ordenen presó provisional per a la parella detinguda per maltractar a la seua bebé en Banyeres de Mariola

 

La jutge titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià-Comtat (Alacant), en funcions de guàrdia, ha acordat este dimecres l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de la parella de 25 i 20 anys detinguda el passat cap de setmana en Banyeres de Mariola per presumptament maltractar al seu bebé de tres mesos.

 

Els autors d’este fet queden investigats en una causa oberta per un delicte de lesions greus i un delicte de violència domèstica habitual, sense perjudici d’ulterior qualificació, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La jutge de guàrdia ha adoptat a demés una sèrie de mesures cautelars de caràcter civil com suspendre per als dos progenitors el dret a l’exercici de la pàtria potestat respecte de la bebé i atribuir la seua guarda i custòdia a la Generalitat Valenciana.

 

Suspenen el règim de visites entre els pares i la bebé

A demés, la jutgé també ha suspés qualsevol règim de visites i comunicació entre els pares i la menor, fins i tot en centre penitenciari.

 

D’altra banda, s’ha acordat atribuir de manera provisional la guarda i custòdia de fet d’una altra filla de la parella, de quatre anys d’edat, a una familiar, baix la supervisió dels servicis socials.

 

Així mateix, la causa continuarà sent instruïda pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció 3 del mateix partit judicial, que ja havia obert diligències prèvies amb anterioritat per estos fets, després de l’ingrés hospitalari de la menor.

Últimes notícies

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.