Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Admeten la denúncia contra Sanitat per la falta de protecció en el personal sanitari valencià

Sanitaris en un hospital català

Sanitaris en un hospital | ACN

 

El Jutjat d’Instrucció número 2 de València ha admés a tràmit la denúncia interposada pel sindicat Central Sindical Independent I de Funcionaris (CSIF) contra la Conselleria de Sanitat per no protegir als seus professionals i ha donat trasllat també de les actuacions a la Fiscalia.

 

D’eixa manera ho ha donat a conéixer en un comunicat este sindicat, que va denunciar el passat 15 d’abril per via penal a la Conselleria davant de la falta de protecció al personal sanitari, alguna cosa que considera que pot constituir, entre altres, un delicte de prevaricació per omissió o d’homicidi imprudent.

 

La CSIF explicava en la seua denúncia que a pesar de les recomanacions, declaracions i advertiments dels diferents organismes i institucions per la pandèmia del coronavirus, la Conselleria «va incórrer en una evident inactivitat», el que va causar la desprotecció dels seus treballadors.

 

L’obligació de protegir als treballadors

Segons informa el sindicat, el Jutjat d’Instrucció número 2 ha determinat, davant de la denúncia de CSIF, que procedix a «iniciar diligències prèvies, de conformitat amb el que s’establix en l’article 774 de la Llei d’Enjudiciament Criminal, per a saber la identitat i circumstàncies de les persones responsables i la realitat dels fets succeïts, per si foren constitutius d’un delicte dels compresos en este article».

 

CSIF ha recordat que va interposar esta denúncia contra totes aquelles persones que per la seua condició d’autoritats i responsables de la Conselleria de Sanitat i de qualsevol altra instància pogueren resultar criminalment responsables. En eixe escrit, relatava com des del 31 de gener havia estat advertint a la Conselleria del perill de la COVID-19 i preguntant pel material de protecció per al personal sanitari sense que l’Administració adoptara mesures.

 

CSIF recalcava en la seua denúncia que l’obligació legal de protegir als treballadors per part de l’empresa o, en este cas, administració ocupadora, «implica també l’obligació de dotar-los dels mitjans preventius necessaris per a que facen el seu treball en les mínimes condicions de seguretat».

 

Per al sindicat ixa inacció de Conselleria «podria ser constitutiva d’un delicte de prevaricació per omissió, tipificat en l’article 404 del Codi Penal, i d’un delicte continuat contra els drets dels treballadors, previst i penat en els articles 316, 317 i 318 del Codi Penal».

Últimes notícies

Vox expulsa al seu regidor a San Antonio de Benagéber per impulsar una moció de censura

La direcció provincial de Vox a València expulsa al seu edil a San Antonio de Benagéber per promoure una moció de censura amb el PP i una agrupació independent sense permís. Obri un expedient que la suspén de drets interns i inhabilita per a funcions en el partit mentres es resol.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts fixa este dijous el calendari de compareixences

La taula de la comissió sobre la DANA del 29 d'octubre en Les Corts es reunix el dijous per a ordenar el calendari de compareixences del període setembre-desembre. La reactivació arriba després de la pausa estival i la petició de PSPV i Compromís.

RTVE es retirarà d’Eurovisió 2026 si participa Israel

RTVE condiciona la seua presència en el certamen de 2026 a la participació d'Israel. Espanya seria el quint país a anunciar una retirada si Israel concorre.

Mercadona aferma el seu lideratge i és la que més creix en 2025: 27,1% de quota

La cadena aconseguix el 27,1% de quota entre gener i agost i amplia el seu avantatge recolzat en Llevant i en les grans cistelles. L'hipermercat seguix a la baixa.

Topuria repta a Crawford a una baralla de boxa i assegura que ganaria

Ilia Topuria repta a Terence Crawford després de la victòria de l'estatunidenc sobre Saul 'Canelo' Alvarez i afirma que no té dubtes del resultat. El campeon de la UFC veu cada vegada mes a prop una gran vetlada en Espana.

Ilia Topuria rebutja l’ofensiva d’Israel a Gaza i demana detindre la guerra

El campió del món de la UFC va mostrar la seua solidaritat amb les famílies de Gaza i va reclamar la fi immediata de la guerra. En el mateix acte, el promotor de UFC a Espanya va rebutjar vetar a esportistes israelians i va defendre separar esport i política.

L’any hidrològic tanca amb un 9% més de pluja i un repartiment desigual

Espanya acumula 663 l/m² fins al 13 de setembre, un 9% per damunt del normal. El repartiment ha sigut desigual i la sequera es modera en el balanç anual.

L’Albufera rep fins a 1,5 tones de pesticides a l’any i 0,6 arriben a la mar

Un estudi de la Universitat de València quantifica les entrades de pesticides en el llac i traça la seua ruta des dels arrossars fins al Mediterrani, amb pics de risc a l'agost.