Dos autobusos van a arreplegar als alumnes d’una escola d’Alacant que estan atrapats en Roma

Una mujer llevando mascarilla como precaución contra el coronavirus en Ucrania

El número de casos en España sigue en aumento, con un importante foco en Madrid | España Diario

 

Dos autobusos van cap a Roma per a recollir als 62 alumnes de primer i segon curs de batxiller (16 i 17 anys) i cinc professors del col·legi Calasancio d’Alacant que porten diferents dies «atrapats» en un hotel de la capital italiana.

 

Els autobusos són del grup Vectalia i han sigut contractats per l’agència que ha organitzat el viatge d’estudis dels alumnes del col·legi concertat alacantí. Un portaveu de Vectalia ha explicat que els vehicles han eixit esta matinada i que en estos moments ja es troben en territori de França.

 

Al volant viatgen dos conductors que s’han presentat voluntaris per a este trajecte, els qui compten amb les mesures profilàctiques aconsellades: guants, màscares i gels desinfectants. Està previst que arriben a Roma en les pròximes hores i que els alumnes arriben a Alacant dissabte que ve al matí.

 

Cap dels estudiants té símptomes de coronavirus

El president de l’associació de pares d’alumnes (APA), Vicente García, ha relatat hui que este grup d’estudiants no presenta cap signe de coronavirus i es troba «correctament» atés en un hotel de Roma, a on «no els falta de res» i a on van arribar diumenge passat en viatge d’estudis per a, en principi, tornar a Alacant demà, divendres.

 

No obstant això i a la vista de l’empitjorament de la situació a Itàlia i del tancament de museus i recintes turístics, este col·legi concertat d’Alacant va tractar d’avançar el retorn mitjançant un ferri al passat dimarts pel matí o a la vesprada i també a ahir, dimecres, encara que sense èxit degut a la suspensió dels vols entre el país transalpí i Espanya.

 

Segons el president de l’APA, és una situació «rocambolesca» que provoca en els pares «una preocupació important perquè no hi ha possibilitat d’anar a buscar-los ni que puguen vindre de manera ràpida». García ha insistit que tots els alumnes i docents són «asimptomàtics» i cap presenta «cap signe de coronavirus». 

 

Estan tots tranquils en Roma

D’esta manera, els xics porten allí «una vida normal dins de les limitacions d’estar en Itàlia», país que entre altres mesures ha decretat l’obligatorietat de distanciar-se a un metre en la via pública. El propòsit dels pares és accelerar el retorn el màxim perquè creuen que «com menys temps siguen allí, menys risc» hi ha que es contagien de coronavirus, encara que ha afegit que són conscients que el Covid-19 també està present en la ciutat d’Alacant, a on ja hi ha casos.

Últimes notícies

La dana de 2024 en la Comunitat Valenciana, entre les pluges més extremes registrades

La dana que va afectar la Comunitat Valenciana en octubre de 2024 ha sigut un dels episodis de pluja torrencial més extrems de la sèrie històrica, segons el primer Índex Climàtic Actuarial Espanyol, que també constata un augment generalitzat dels fenòmens meteorològics extrems a Espanya des de 1990.

Vox reivindica la “prioritat nacional” i acusa Sánchez de causar desgavell a la Comunitat Valenciana

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, arriba al Debat de Política General amb la “prioritat nacional” com a eix i acusa el Govern de Pedro Sánchez de provocar col·lapse i desgavell a la Comunitat Valenciana. Llanos avança que insistiran en immigració, vivenda, inseguretat i rebaixa dràstica d’impostos.

La jutgessa de Catarroja eleva a 233 les víctimes mortals de la DANA de València de 2024

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 a València ha reconegut una nova víctima mortal, una dona de Catarroja que va morir gairebé un mes després a l’hospital La Fe. La xifra oficial s’eleva així a 233 morts, una més que en el recompte anterior.

El Valencia Basket busca reaccionar en Euroliga davant el Baskonia al Roig Arena

El Valencia Basket rep este dimarts el Kosner Baskonia al Roig Arena en la segona jornada de l’Euroliga, amb l’objectiu de refer-se de la derrota de lliga davant l’iLerna Lleida i millorar la imatge oferida davant la seua afició.

Aguirre debuta en Mestalla amb un objectiu clar: tornar a guanyar

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia i ha assegurat que el seu pla immediat és guanyar, sense grans discursos per a una afició que considera cansada de missatges.

200 milions contra les inundacions i nou centre climàtic a la Comunitat

El Consell invertirà 200 milions d'euros en obres contra les inundacions, millorarà el cicle integral de l'aigua i crearà un Centre Mediterrani d'Intel·ligència Climàtica, junt amb altres mesures en emergències, turisme i indústria.

Noves ajudes al lloguer i assegurança per a vivendes buides en la Comunitat

La Generalitat ha anunciat 60 milions en ajudes al lloguer social i un segur gratuït per a propietaris de vivendes buides, junt amb noves mesures socials i de conciliació fins a 2030.

Morant atribuïx a la impotència les paraules de Yolanda Díaz sobre la vivenda

Diana Morant considera que les declaracions de Yolanda Díaz sobre la vivenda responen a la impotència i reivindica que el problema depén del Congrés. La dirigent socialista també carrega contra PP, Vox, Junts i Ayuso i promet mesures si presidirà la Generalitat.