València «plantarà» arbres de vent i solars

L’Ajuntament de València «plantarà» arbres metàl·lics en parcs, que utilitzaran l’energia eòlica i solar per a proveir a escoles i instal·lacions municipals i cridar l’atenció dels ciutadans per a contribuir a la transició energètica i lluitar contra el canvi climàtic.

 

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de València, Alejandro Ramón, ha explicat que en el marc d’esta iniciativa, amb un import de 350.000 euros, també es preveu instal·lar un terra energètic en zones infantils, per a que els xiquets generen energia i que, quan salten, s’il·lumine el terra.

 

Es tracta d’un projecte que va proposar la mateixa regidoria en els pressupostos participatius d’enguany i que «es va col·locar en el top 5 dels més votats», segons Ramón, que ha incidit en què no es poden aventurar dates per a la seua instal·lació perquè en alguns casos requerixen molts tràmits, pel que els temps varien.

 

Arbres de vent

Els arbres de vent són estructures de metall ramificades que, en lloc d’acabar en fulles, ho fan en xicotetes turbines que, a diferència de les grans turbines eòliques que roden en un eix horitzontal, ho fan en vertical i aprofiten el vent per a generar energia.

 

De fet, el regidor ha explicat que s’han de col·locar en zones de corrents de vent com és la primera línia de platja, espais transitats per a «sensibilitzar a la població que hi ha alternatives per a generar energies renovables», i amb algun centre municipal pròxim per al seu proveïment energètic. Amb estes premisses, els dos primers arbres eòlics se situaran en el passeig de Pinedo per a proveir a l’Escoleta municipal, i en el passeig de la platja de la Malva-rosa, prop del CEIP Malva-rosa.

 

Arbres solars

Els arbres solars són igualment estructures metàl·liques però les fulles són xicotets panells solars i se situaran en els parcs de Vivers, Oest i Benicalap, amb l’objectiu també de «proveir» a instal·lacions municipals pròximes i conscienciar a la població sobre l’ús d’energies renovables.

 

Els paviments energètics són llosetes, a les que se’ls ha posat el nom de «sambori» com el popular joc, que s’instal·laran en places concorregudes i amb vida de barris com Benimaclet o Patraix i tindran davall uns sistemes que, amb la pressió, generen una xicoteta càrrega elèctrica que il·luminarà automàticament els leds que inclou. «Quan els xiquets salten sobre ells s’il·luminaran i això cridarà la seua atenció i la de sos pares», ha explicat. En este cas, l’energia que es produïx és per a proveir el mateix joc infantil.

 

Segons el regidor, estos arbres i el paviment són com un «aliment» per a cridar l’atenció del ciutadà, ja que al costat d’ells s’instal·laran plaques a on s’informarà que l’Ajuntament treballa per a produir energies alternatives i revertir el canvi climàtic i els convidarà a contribuir també en esta lluita.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un ferit lleu i quatre desallotjats en l’incendi d’una discoteca abandonada a Benidorm

Un incendi en l’antiga discoteca Mansion de Benidorm ha deixat un ferit lleu i ha obligat a desallotjar quatre persones, amb un important desplegament de bombers i tall de trànsit en la zona.

El PP qüestiona el dosier sense firma sobre Pérez Llorca i acusa el PSPV de fer-ne un espectacle

Fernando Pastor, síndic del PP en Les Corts, rebutja el dosier anònim sobre Juanfran Pérez Llorca i critica José Muñoz per exhibir-lo com una burla. Defensa que els únics informes creïbles són els de la UCO i la UDEF, que, segons diu, afecten dirigents del PSOE.

Oltra reclama per a València una alcaldessa que l’estime i no un govern indolent

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l'alcaldia de València, defensa una candidatura àmplia que desborde les sigles i critica la gestió de María José Catalá. Assegura que no es farà un empadronament fals i resta importància al juí pendent, que qualifica de guerra bruta.

Aemet activa avís taronja per pluges intenses dijous a la vesprada

Aemet ha activat per a dijous a la vesprada l’avís taronja per pluges molt intenses a Castelló, València i el litoral nord d’Alacant, amb fins a 50 litres per hora i 160 en dotze hores. Este dimecres ja hi ha avís groc a l’interior d’Alacant i el sud de València per tempestes amb pedra i ratxes fortes de vent.

Avis d’Emergències pel desembassament de Contreras i l’augment del cabal del riu

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha anunciat el desembassament de la presa de Contreras i ha advertit de l’augment del cabal del riu als municipis situats aigües avall.

Capturat a Oriola un fugititu francés buscat per robatoris violents internacionals

La Policia Nacional ha detingut a Oriola un home francés de 29 anys reclamat per França per dos robatoris de joies a Bayeux valorats en 500.000 euros i vinculat a un grup delictiu internacional. El detingut podria afrontar fins a 15 anys de presó i una multa de 375.000 euros, pendent ara del procés d’extradició davant l’Audiència Nacional.

El PSPV mostra un dosier sobre Pérez Llorca i parla de sospites de corrupció

El PSPV ha mostrat en Les Corts un suposat dosier confidencial sobre Juanfran Pérez Llorca que, segons el partit, recull sospites de corrupció i possibles delictes del president i del seu entorn.

Oltra reclama anar més enllà dels decrets d’habitatge i regular els lloguers indefinits

Mónica Oltra considera que els decrets d’habitatge del Govern són només un inici i reclama canvis legals profunds, com lloguers indefinits i limitar la propietat en mans de grans fons.