Mastodon
23.3 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Colorit i original nou carrer peatonal en Benicalap

Carrer

El colorit disseny del carrer de Toixa, en el barri de Benicalap | Ajuntament de València

 

València ha obert un nou carrer en la zona del Nou Mestalla, en el barri de Benicalap, amb un aspecte original i diferent. D’esta forma ho ha anunciat en un comunicat este dimecres l’ajuntament del ‘Cap i Casal’.

 

Esta infraestructura busca la millora en l’accessibilitat de l’entorn del nou camp de futbol, un augment de la seguretat entorn de les zones escolars, la reducció de la contaminació acústica i la creació d’un nou i atractiu recorregut per als vianants. A demés, s’ha millorat l’entorn dels dos col·legis que hi ha en la zona i s’ha creat la primera experiència de ‘Callejugando’ de la ciutat.

 

Les obres busquen generar un espai per als vianants de 300 metres lineals, que va des de la plaça de l’església de Benicalap fins pràcticament el Nou Mestalla. A demés de la conversió en zona de vianants i l’ampliació de voreres del carrer Josep Grollo, una altra de les prioritats ha sigut millorar l’accessibilitat en un barri com el de Benicalap, amb l’adaptació de 27 passos de vianants i 51 rampes», han destacat des del consistori valencià.

 

Estos treballs, per un import de més de 250.000 euros, han sigut a càrrec del València Club de Futbol, amb el que en el seu moment es va signar una Actuació Territorial Estratègica (ATE). «Estava molts anys sense executar i, per això, des del Govern de la Nau, en el mandat anterior, exigirem que s’executaren estes contraprestacions que havia de donar al barri de Benicalap.

 

«El nou estadi és important per a la ciutat, no sols per a este barri i, per este motiu, el Nou Mestalla s’ha de fer sí o sí. L’obra no pot quedar parada sine die, cal donar una resposta i una solució», ha afirmat la vicealcaldessa Sandra Gómez.

 

La principal actuació ha tingut lloc al carrer de Toixa i ha consistit en la conversió en zona de vianants d’esta, l’adequació de les zones pròximes gràcies el projecte ‘Callejugando’, «amb el que es pretén dotar a la ciutat d’espais inspiradors, atractius i transversals especialment dedicats als xiquets i xiquetes».

 

S’ha procedit a l’ampliació de les voreres dels números imparells al carrer de José Grollo, des del número 63 fins a l’entrada del col·legi de la Nostra Senyora del Carme i de Sant Vicent de Paul i l’ampliació de la vorera dels números parells, de tal manera que s’abaste tot l’ample del carrer de Juan de la Encina.

 

Estes ampliacions asseguren un recorregut per als vianants de 300 metres lineals des de la plaça Nova de l’Església fins a la plaça de Vicent Andrés Estellés, passant per carrer de Juan del Encina, Josep Grollo, Toixa, avinguda de Burjassot i carrer de Florista.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor una bebé i la seua mare queda en estat crític després de ser atropellades per un cotxe sense conductor a Calp

Una bebé de 20 dies va morir i la seua mare roman en l'UCI després de ser envestides per un vehicle estacionat que es va desplaçar costa avall en una urbanització. L'altre fill, de quatre anys, va eixir il·lés i s'investiga una possible fallada del fre de mà.

Marcelino afirma que Partey esta llest mentalment per a jugar davant el Tottenham

El tecnico del Vila-real sosté que el migcampista ghanes esta al seu maximo nivell mental per al debut de Champions i apel·la a la presuncion d'innocència. El jugador, que nega els càrrecs, ha de comparéixer en un tribunal de Londres al dia següent del partit.

Mor una xiqueta de 4 anys després de caure des d’un quint pis a Calp

La menor va caure de matinada des del balcó d'un quint pis i va morir cinc dies després a Alacant. La policia judicial investiga l'accident.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real i recolza a Partey abans del Tottenham

El tècnic del Vila-real assegura que l'equip arriba amb il·lusió de guanyar en el seu debut europeu i defén la presumpció d'innocència de Thomas Partey.

Foyth assenyala el debut davant el Tottenham com una gran oportunitat

El defensa del Vila-real, ex del club londinenc, anticipa un partit molt físic en la primera jornada i reclama confiança en les pròpies virtuts. Considera clau arrancar el camí europeu amb bon peu.

La Xarxa per Palestina alça el seu tancament en la UV després d’un acord amb el rectorat

El node valencià de la Xarxa Universitària per Palestina posa fi al tancament en La Nau després de firmar amb la Universitat de València un acord amb seguiment i mesures. El pacte inclou condemna, revisió de col·laboracions i un grup de treball mensual.

Detinguda una cuidadora per estafar més de 30.000 euros a una anciana a Calp

Una dona de 46 anys va ser arrestada per usar sense permís la targeta de l'anciana a la qual atenia. La Guàrdia Civil li atribuïx més de 40 extraccions nocturnes.

El Consell entregarà a la jutgessa els recursos periodístics del Cecopi si els sol·licita

Emergències garantix que, si la jutgessa ho requerix, posarà a disposició els recursos periodístics gravats en el Cecopi el 29 d'octubre, dia de la dana. S'insistix que no existix una gravació oficial de la reunió.