25.8 C
València
Dilluns, 9 juny, 2025

Celia, la menor morta en Cantàbria, deixà una carta de suïcidi a sos pares

Imatge de Celia Cavia, la menor desapareguda a Santander el 12 de desembre del 2019

La xiqueta va desaparéixer dijous passat | Cedida

Este dimarts s’ha conegut el tràgic desenllaç de la desaparició de Celia Cavia, de 14 anys, a l’eixida de l’Institut José María Pereda, de Santander, a on cursava 3r d’ESO. Es tractava d’una xiqueta activa que participava en múltiples activitats que organitzava el centre escolar, com teatre i dansa.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Feia tres anys que Celia assistia a este institut, però este últim curs havia obtingut uns resultats un poc més justos i havia suspés alguna assignatura, segons afirma ‘El Español’, però cap d’estos fets es podia considerar com un indici d’allò que li acabaria passant a la menor. Sos pares també li havien retirat el mòbil com a càstig.

 

Celia havia patit ‘bullying’

Els amics de la menor han comentat al mitjà que la xiqueta estava malament últimament i havia engreixat alguns quilos, un fet que no havien passat per alt alguns dels seus companys que havien aprofitat per a fer alguns comentaris. Abans d’això, Celia havia participat en un programa de prevenció de la violència i l’assetjament escolar, el Programa Tei. 

 

La motxilla contenia una nota de suïcidi

El passat 12 de desembre Celia va comentar als seus companys de classe que es trobava malament, motiu pel que va poder eixir abans de l’institut per tal d’anar-se’n a casa, però finalment no ho va fer i la xiqueta va agarrar un altre camí, direcció al Parc de Mataleñas. Poc després, sos pares avisaven de la desaparició i la policia trobava en el parc, a cinc quilòmetres del centre escolar, la motxilla de Celia.

 

Tot i la troballa de la motxilla no ha sigut fins cinc dies després de la desaparició que un pesquer ha trobat el cos d’una menor en la mar, a un quilòmetre de la costa de Santoña (Cantàbria). Una volta feta l’autòpsia s’ha pogut confirmar que el cos pertanyia a la menor desapareguda. També s’ha confirmat que dins de la motxilla hi havia una nota de suïcidi dirigida a sos pares, segons informa el mitjà citat anteriorment. Ara, els investigadors tracten de conéixer quines van ser les causes de la seua mort i com es va produir.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Videojocs en línia: un caldo de cultiu per a l’assetjament sexual i conductes tòxiques

Un estudi revela que el 20% dels jugadors en línia patixen assetjament sexual, afectant especialment dones, comunitat LGBTQIA+ i jugadors majors.

Carlos Mazón exposarà en Les Corts la seua gestió de la DANA i la Conferència de Presidents

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, compareixerà en Les Corts per a explicar la gestió de la DANA del 29 d'octubre i els resultats de l'última Conferència de Presidents a Barcelona.

35 Vespas Danyades per la DANA a València Troben Nova Llar a Valladolid

Una col·lecció de 35 motos clàssiques Vespa afectades per inundacions a València es traslladen a un museu a Valladolid. El projecte contempla una exposició i posterior restauració.

Aturs de taxis a València durant la nit de Sant Joan i tots els dissabtes de juliol per la política tarifària

La Federació del Taxi de València convoca aturs nocturns en protesta per la política tarifària. La vaga comença en la nit de Sant Joan i es repetirà tots els dissabtes de juliol.

Ciutadans col·laboren per a desencriptar carta del segle XVI dels Borgia i revelen secrets històrics

La col·laboració ciutadana va permetre desxifrar una carta encriptada del segle XVI vinculada a la família Borgia, revelant temes eclesiàstics i revolucions històriques.

Soledad Sevilla ingressa en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran reflexionant sobre l’art i la bellesa

La pintora Soledad Sevilla s'incorpora a la Reial Acadèmia de Sant Ferran amb un discurs que destaca l'art com a experiència estètica i el compromís amb la bellesa transformadora.

Compromís decidix el seu futur dins del grup parlamentari Sumar després de desacords interns

Compromís es reunix per a decidir si continua en el grup Sumar en el Congrés després de desacords sobre la comissió d'investigació de la dana d'octubre.

El català en Valéncia fomenta el castellà

El català a Valéncia és més que una llengua; és una part essencial de la nostra identitat. Coneix els desafiaments actuals.