8 pedòfils, 3 d’ells valencians, detinguts per assetjar a una xiqueta de 13 anys

Xica amb les mans tapant-se la cara

La xiqueta de 13 anys va arribar a ser assetjada per 8 xics  | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a huit xics –tres d’ells en València, i n’investiguen a un altre menor d’edat– en diferents punts d’Espanya, per assetjar sexualment a xiquetes menors d’edat a través d’Internet. Concretament, tots estaven relacionats amb una víctima, de 13 anys, a la que tots sol·licitaven sexualment amb insistència.

 

Les detencions s’han produït en la província de València principalment, ja que ací és a on s’han acumulat més implicats. Els altres detinguts han sigut localitzats en Badajoz, Ciutat Reial, Madrid, Tenerife i Tarragona. Segons informa la Policia en un comunicat, els arrestats estaven vinculats entre si per una de les seues víctimes, una xiqueta de 13 anys a la que tots ells assetjaven i que havia pujat diferents fotografies de la cara i el cos, en postures suggeridores, en les seues xarxes socials.

 

Això va originar que diferents pedòfils contactaren amb ella per a obtindre més material sexual i, fins i tot, quedar amb ella per a tindre relacions. De fet, un dels investigats ha sigut detingut dos voltes durant la investigació en reincidir en les seues accions delictives. A més, un altre d’ells va conseguir abusar sexualment de la menor, atés que residia a pocs quilòmetres de la víctima, tot i que ella no el va denunciar perquè pensava que eren parella.

 

Una xiqueta de 12 anys d’Alacant, entre les víctimes

La investigació es va iniciar gràcies a la informació rebuda a través del correu electrònic de la policia (denuncias.pornografia.infantil@policia.es), que la Policia Nacional posa a la disposició dels ciutadans per a que puguen comunicar –sempre de forma anònima– els fets o situacions presumptament delictives que posen en perill al menor en l’ús de les noves tecnologies.

 

El procés va començar en abril de 2017, quan els agents van rebre un missatge en què una mare alertava del contacte de la seua filla, a través d’una coneguda xarxa social, amb una persona que deia tindre una agència de models. Els agents van comprovar l’existència d’un compte en què s’anunciava una coneguda marca de llenceria femenina i que buscava xiques, menors d’edat, que volgueren ser models.

 

Eixa oferta es repetia en diferents xarxes socials i, quan van investigar l’origen d’eixos anuncis, els policies van localitzar a un sospitós, de 24 anys i resident en la comunitat de Madrid, amb diferents antecedents. Poc després, van conseguir localitzar a un total de huit víctimes, en diferents províncies espanyoles, entre 12 i 16 anys. Una d’elles era una xiqueta de 12 anys resident en la província d’Alacant, cosa que va provocar que detingueren.

 

Diferents maneres per a acostar-se a la víctima

Els 8 detinguts –i la investigació d’un altre implicat més– estaven relacionats amb la primera víctima. Tal com destaca ‘Información’, un d’ells, de 22 anys, va conseguir aprofitar-se d’ella sexualment perquè li va fer creure que eren parella i vivien prop. Un altre, resident en Tenerife i de 33 anys, es va fer passar per una dona amb una malaltia terminal i tractava de fer-li quedar ‘amb un amic’.

 

El detingut en Tarragona, de 26 anys, li havia enviat fotos sexuals pròpies a la víctima i volia convéncer-la de què la diferència d’edat no era important. De fet, esta mateixa acció la va practicar amb una altra menor, de 14 anys, amb qui volia mantindre una trobada i li havia demanat material sexual d’ella. Respecte del detingut de Ciutat Reial, és un xic de 29 anys que es va guanyar la confiança de la menor i, una volta fet, va conseguir que ella li enviara material íntim perquè, ‘si el rebutjava, se sentiria molt dolgut’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.